Enkel het restaurant is gesloten

Hof van Solms in Oirschot

1278201027 81
1336302093 79
1384719648 83
1442820715 77
1520288803 71
1694592002 74

1. De prachtige uitstraling van het pand komt absoluut niet overeen met de kwaliteit van het eten. De voorgerechten veel te koud. Soepje smakeloos, een opgewarmd stukje quiche op een bedje van te harde pasta. Leuke presentatie van de toetjes, maar helaas ook vlak van smaak. Er wordt teveel gebruik gemaakt van kant en klare producten, de kok maakt er zich wel heel makkelijk vanaf. Geen aanrader!

2. Bijzonder slecht eten, we hebben bedorven tonijntartaar voorgezet gekregen als voorgerecht. Bij het tweede voorgerecht bleek de kalfsfricandeau bedorven, stonk en was groen uitgeslagen.
    We hebben een klacht ingediend bij de bedrijfsleider, dit leverde op dat hij aangaf dat er 500 mensen per week aten en dat er nooit klachten waren. En neemt daarmee geen enkele verantwoordelijkheid voor de bedorven etenswaren die uit zijn keuken kwamen! Waardeloos, ik adviseer je om dit restaurant te mijden!

3. dennis 293 punten

Met zijn vieren wezen eten, leuk pand oude stijl met de druipkaarsen maakt het helemaal af.
    5 Gangen menu besteld voor ze vieren echt uit de kunst, leuk opgemaakten gerechten.
    We komen zeker terug.

4. Fam van riel

We hebben vanavond met 3 personen heerlijk gegeten.

5. Muskens van der meer

Wat was het waardeloos. We keken er naar uit om met de hele familie gezellig uit eten, dat doen we een keer per jaar. De tafel was gedekt op de gang we zijn met allemaal oudere en konden moeilijk zitten en was druk met spelende kinderen en personeel dus was heel ongezellig.
    Laten we maar zwijgen over het eten maar als er iemand aan mij vraagt hoe was het krijgen ze van mij uitgebreid te horen hoe het was.
    Vriendelijke groeten mevr. Muskens.

6. Vorige week donderdag daar gegeten met de voucher van social deal.
    Een 5 gangen diner voor 4 personen.
    We waren het er allemaal over eens dat het in 1 woord geweldig was.
    Een dikke 10. Het is er sfeervol en we hebben overheerlijk gegeten.
    A..

7. Ondanks reservering met speciale aanbieding was er 'geen plaats' voor ons. We zijn omgedraaid om er nooit meer terug te komen.

8. Mike en Franka

Gisteren hier wezen eten met 2. Werkelijk een prachtig historisch pand en een dito sfeer. Via social deal een 5 gangen menu. Veruit het meeste erg lekker en vers. Toetje was belachelijk lekker. Van de hele avond boos kijkende kok een rondleiding gehad wat uiteindelijk best een aardige man was. Als dit restaurant nog een paar kleine stappen maakt met bijvoorbeeld de entree (wat meer uitnodigend, nu lijkt het wel gesloten) en de bediening iets meer puntjes op de i en wellicht enkele gerechten net een klein tandje beter nog kunnen ze wat mij betreft op voor een Michelin ster.

9. In een hele fijne en rustieke sfeer hebben we goed kunnen genieten. Alles was heel goed geregeld, heel goed eten, hele fijne, leuke en geweldige bediening.

Hier komen we nog eens terug.

10. Via Social Deal kwamen wij bij dit restaurant terecht en kozen daar voor het 5-gangen verrassingsmenu.
    Dit was echt super!
    Je kon kiezen tussen vlees of vis, dus voor iedereen wat wils.

Normaal is dit menu €42, wat ik persoonlijk wat aan de hoge kant vind.
    Ik zou hier zeker nog een keer terug gaan. Het eten was super, het personeel vriendelijk en de sfeer geweldig daar het restaurant is gevestigd in een oud stadspaleis.

Zeker een aanrader.

11. Super gegeten en gedronken. Ze houden rekening met gbp patiënten, chapeau.

12. R.Evers

Het eten was koud en de stoelen zaten voor geen meter. De bediening is verder erg vriendelijk en de locatie is mooi. Maar voor het eten zeker geen aanrader! De prijs was ook veel te hoog.

2,3
  13. Gisteren spareribs gegeten. Het waren slechte kwaliteit spareribs met weinig vlees. Het was ook een kleine hoeveelheid. Totaal niet pikant. Ik kom hier niet meer terug voor het eten.

2,6
  14. anniek faas

Wat een teleurstellende avond. Misschien was de kok afwezig, maar het eten was gewoon slecht en was echt niet restaurantwaardig. Veel te zout , sausjes uit pakjes, doorgekookt, opgewarmd enz. Een grote flop. We hadden social deal voor 21 euro, menu kost normaal 42 euro! Ambiance van een verkeerd themarestaurant.

15. Sjef Spijkers

Redelijk voor de prijs, kreeft is niet aan te bevelen, kan men niet koken hier, net elastiek.

16. Marieke heijne

Wat een toptent! Goede sfeer, goede service en tongstrelend eten! Een echte aanrader! Wij hadden een 5 gangen verrassingsbezoek via Social Deal en dat bleek een topdeal. Hof van Solms... bedankt!

17. Ambiance: heel erg leuk
    Bediening: vriendelijk en behulpzaam
    Eten: fantastisch en prijs kwaliteitverhouding heel goed
    Een echte aanrader!!

19. Buijlinckx

Echt lekker gegeten op een vrijdag geboekt met een voucher van Social Deal. Prijs kwaliteit heel goed.

Volgende keer wel een kussentje mee voor achter je rug, de stoelen zaten voor geen meter. Leuning te ver achterover.

20. M. Abels

Dit voorjaar zijn wij (4 personen) ook een keer naar Hof van Solms geweest. Ook wij maakten gebruik van een aanbieding van Social Deal. Een mooie gelegenheid om voor een goedkopere prijs kennis te maken met dit restaurant. Zonder in details te treden, wij waren allemaal niet helemaal tevreden. Dit is dezelfde avond ook kenbaar gemaakt. Wij hebben onze ervaringen gedeeld in een recensie. Waarschijnlijk zat dat onder het gemiddelde (wij kwamen uit op 3 van de 5 sterren), want Hof van Solms heeft mijn recensie niet geplaatst. De meeste recensies zitten namelijk op 4 en 5 sterren. Met censuur tot een hogere beoordeling komen vind ik een uitermate beschamende zaak. Zelf zal ik hier nooit meer gaan eten, want ik vind de prijs, de sfeer en service niet in verhouding staan tot de kwaliteit.

21. gerard van hooft

Gegeten via socialdeal. Een gezellige sfeer, goede bediening. We hadden een vijfgangenverrassingsmenu, alle gerechten die we bij iedere gang kregen waren meer dan lekker, echt uitstekend gedaan door de kok. Echt voortreffelijk, zeker voor herhaling vatbaar. Het personeel was erg vriendelijk en gastvrij. Na afloop kregen we nog een mooie rondgang van de eigenaresse. Bedankt en tot ziens.
    Fam. van hooft

22. C van Riel

Gegeten via social deal. Verwachtingen waren duidelijk te hoog. Sfeer was leuk, bediening vriendelijk maar het eten was ver beneden onze standaard. De voorgerechtjes dreven in de saus, de soep was zoet?! De hoofdgerechten smaakten naar bouillonblokjes en leek rechtstreeks uit een gaarkeuken te komen. De nagerechten hebben we niet afgewacht, we hebben onze drankjes betaald en pakken dadelijk een lekkere boterham.

2,6
  23. hannie clemente

We hebben gegeten met Social Deal. Er was vooraf door het restaurant een social deal menu samen gesteld. Dit vonden we jammer omdat in de advertentie de indruk gewekt werd dat het wildseizoen geopend was en dit in de gerechten was terug te vinden. Het was te merken dat de bediening niet opgeleid is in de horeca. Dit deed overigens niks af aan de vriendelijkheid van de meisjes.

6,5
  24. Agnes Kemper

Voor de 1e keer naar Hof van Solms geweest. De sfeer was heel aangenaam. Het eten: de leuke voorgerechtjes waren heerlijk, We hadden Tong als hoofdgerecht en dat was ruim voldoende en lekker gebakken. We hadden zoveel gegeten dat we van de nagerechten niet veel meer hebben gegeten, maar ook dat was verrukkelijk. Alles bij elkaar was het boven verwachting en de bediening perfect. Alles werd op een leuke manier geserveerd en we gaan er vast vaker heen.
    We waren met 2 oudere dames

25. yvonne suurland

26. Met social deal bon gegeten.
    Alles was lekker en ruime porties.
    Leuk concept met de kleine voor en nagerechtjes!

27. Wij zijn wezen eten met de Social deal bon.
    Wij zaten een beetje in het vergeethoekje,en hebben een uur met niks te eten of drinken gezeten.
    Dit was wel jammer,brood kwamen ze pas tegeljk met de voorgerechten brengen.
    Vooraf hadden 3 kleine gerechtjes: carpaccio,meloen met ham,forelsalade met schorseneren.
    Hoofdgerecht beenhammetje of tongfilet.
    ik had de vis,was goed gebakken.
    Met verse groenten en aard.gratin.
    frietjes kon je voor € 5,- bijkopen.
    Nagerecht hadden wij ook allemaal kleine gerechtjes.
    Het eten was goed en de droge witte wijn ook.

28. Horvers

We hebben een geweldige middag en avond gehad.
    Het eten was geweldig,en bediening was top.
    Een aanrader voor iedereen,die van lekker eten houd!!!!
    Een tien voor de kok!
    Voor herhaling vatbaar, Bedankt!

29. jeanne Verbeek van Summeren

Wij hebben met onze vrienden heerlijk gegeten. De kleine voorgerechtjes en totetjes maken het speciaal en verrassend.
    Een rustige, gezellige locatie voor een betaalbare prijs.
    Wij hebben al gereserveerd voor 26 personen t.g.v. ons 40-jarig bestaan.
    Ook 2 dochters hebben hier hun bruiloft gevierd. Al met al een top-locatie.
    Nogmaals bedankt.
    Henk en Jeanne verbeek.

30. Ton & Tine

De Heer Pasmans was niet voor niets enthousiast tegen mij, het was perfect. Dat dit nog kan in deze tijd, en voor zo'n aantrekkelijke prijs. Vooral de leuke voorgerechtjes lekker en een beetje amuseachtig. We hebben er echt van genoten.

Bediening optimaal en zeer duidelijk. Chapeau. Sfeer was heel gemoedelijk en gezellig.

We hebben voor 5 mei al gereserveerd, met drie zeer culinaire dames, en daarbij ook een rondleiding. We zijn zeer benieuwd, al ken ik het al een beetje, heb er zelfs vroeger gewerkt in de tijd v.d. zusters.

Een aanrader, bedankt.
    Ton & Tine.

31. jet de koning

Het eten was verrukkelijk, wat een beetje tegenviel was dat we niet uit de nagerechtjes mochten kiezen. Er werden 6 verschillende gerechtjes neergezet. Eerder mochten we deze ook kiezen en nu niet.

32. Heerlijk gegeten in een leuke ambiance. Leuke kaart en lekkere voorgerechtjes. Alleen jammer dat deze bij ons net uit de koelkast kwamen en daardoor naar mijn smaak iets te koud werden geserveerd. Hoofdgerechten waren ook prima, toetjes waren zeer goed en de choco fontein is echt een heerlijke afsluiting.

Jammer was dat de bediening aan onze tafel nogal te wensen overliet. Bij het bestellen van een drankje kreeg je de opmerking dat ze eerst wat tafels moesten afruimen, daarna kwamen ze niet meer terug. Bij het bestellen van het volgende drankje kwam er weer een andere reden, gaf geen gastvrij gevoel. Zelfs het laatste afzakkertje niet meer afgewacht en om de rekening gevraagd. Is jammer, heeft onze gezellige avond niet verpest, maar het had beter gekund.

33. Dit restaurant kunnen we aanbevelen. We hebben hier genoten van de gerechten en m.n. het extra seizoensgerecht dat nu gevoerd werd was erg goed. Deze combinatie van hert stond niet op de kaart maar werd aanbevolen door de dame van de bediening. Service was erg goed en we hebben dan ook niets dan lof voor onze geslaagde avond.
    We gaan hier nog vaker terugkomen...

34. Afgelopen weekend hier via Grouponvoucher gegeten.
    We kregen het menu van de chef. Een leuke manier om kennis te
    maken met verschillende gerechten en de presentatie was heel leuk.
    Het was erg lekker en goed op smaak.
    Vriendelijk personeel.
    We hebben genoten deze avond.

35. Het is even zoeken waar je precies moet zijn na binnenkomst, maar dan heb je daarna een prima avond, gezellig gedekte tafel, mooie entourage, heel aardig en vriendelijk personeel, we hebben zelfs een totale rondleiding gehad. Het eten is verrassend en erg lekker, vooral de presentatie van voor- en nagerechten is apart en origineel. Een aanrader, we gaan zeker nog eens terug.

36. GJS Cruijff

We hebben een heel fijn ontvangst gehad en we zijn zeer goed verzorgd met eten en drinken! Voor ons moeder een zeer bijzondere avond waarop het Hof van Solms heel goed op ingespeeld hebben. We hebben dan ook grote waardering voor het gehele personeel.

37. erik van uden

Zeer vriendelijk personeel met passie voor het vak
    Geweldige entourage
    En verrassend eten

Aanrader.

38. Met ons winkel clubje van jaren geleden een reünie. Drie van de zes waren hier al eens te gast geweest dus de keuze was snel gemaakt, wat een top avond. Heerlijk gegeten, volop keuze, gezellige bediening. Sfeer, eten, bediening; het was geweldig en dat allemaal voor een goede prijs (wij houden tenslotte ook nog van winkelen). Na wat foto's en nog een lekkere kop koffie met het chocolade buffet voldaan naar huis! Wij komen zeker terug!!

39. afgelopen woensdag met 3 zussen bij Hof van Solms gegeten, we waren de enige,maar we werden super verwend door 2 koks en een gastheer, heerlijk gegeten, niet duur en komen beslist nog eens terug.

40. Enige tijd geleden waren wij door mijn schoonfamilie uitgenodigd voor een diner in dit restaurant. Ons gezelschap telde 7 personen.

Het restaurant welke gevestigd is in een 17e eeuws (ex) Klooster is ideaal gelegen in het centrum van het mooie Oirschot.
    Bij aankomst werden wij keurig onthaald en langs harnassen naar onze gereserveerde tafel geleid. De landelijke sfeer geeft een behaaglijk gevoel.

Wij werden geplaatst aan een tafel in het achterste gedeelte, dus niet in het restaurant gedeelte. Hetgeen voor ons een voordeel was, omdat hier een ontspannendere sfeer hangt.

Wat direct opvalt, is het concept wat men hier hanteert. Er wordt de keuze geboden uit 3 voorgerechtjes per persoon.
    De gerechtjes doen een beetje amuse achtig aan en worden gepresenteerd in porseleinen schaaltjes en glaasjes.
    Men mag er 3 per persoon uitkiezen. De gerechtjes zijn niet complex van samenstelling, maar wel prima van smaak.
    Mijn keuze viel op een drietal klassiekers; Vitello Tonnato, Carpaccio en gerookte eendenborst met peer.
    Ook werd door een van onze disgenoten voor de kreeftcocktail gekozen. Wat direct opviel, was dat de proportionering hiervan ruim was. Het is mooi te zien dat men in deze tijden van crisis tóch de Bourgondische standaard blijt hanteren.

Vervolgens kiest men een hoofdgerecht. Deze lopen, zoals men adverteert, letterlijk van een halve kreeft tot spareribs.
    Ook voor deze gerechten gold dat de prijs en kwaliteit weer prima in verhouding waren.

Als afsluiting mochten we weer voor drie desserts kiezen. Deze gang maakte op mij een de minste indruk. Maar laten we eerlijk zijn...wanneer men al in staat is om de twee voorgaande gangen, voor deze prijs en zónder supplementen kunt serveren, dan doe je het hartstikke goed!

Dit concept stimuleerd met name de minder geoefende, of avontuurlijke eter om ook eens iets nieuws te proberen.
    Dit heeft goed uitgepakt in onze groep, want men durfde naast een veilige keuze ook een sprongetje in het diepe te wagen...

De bediening was vriendelijk, amicaal en passend bij het Bourgondische concept.

Een aandachtspuntje vond ik dat de menukaart, welke tevens dienst deed als placemat. Hierop stond dat men onbeperkt een keuze kon maken uit zowel de voor- als nagerechten... Dit bleek echter niet het geval.
    De restrictie van drie voor- en nagerechten is absoluut geen tekortkoming, zeker niet voor de prijs die je betaald.
    Maar pas je documentatie dan wel even aan. Dit kan een hoop discussie aan tafel voorkomen.

Kortom een restaurant met een heel goede prijs/kwalitietsverhouding en een erg leuk concept. Bedankt voor een gezellige avond.

41. IAM 34 punten

Chapeau voor het team van het Hof van Solms! Gisteren met 8 personen te gast, en namens iedereen kan ik oprecht zeggen dat we genoten hebben. Voor € 25,= p.p. (waar kan dat nog tegenwoordig..), inderdaad onbeperkt keuze uit voorgerechtjes, omdat wij smulpapen zijn bestelden we een heerlijk tussengerecht. Logisch dat je daar extra voor moet betalen. Het hoofdgerecht was heerlijk. Mopperkonten onder ons wat betreft de frietjes; het is eigenlijk gewoon zonde om frietjes te bestellen, het hoofdgerecht is ruim voldoende. Maar dan nog; waar kun je zelfgemaakte mayonaise proeven voor € 2,50?
    Het nagerecht idem, kaasje was lekker én op temperatuur, heerlijk vers brood, anderen hadden de zoete nagerechtjes, presentatie was een feestje. Kortom; we hebben genoten. Een aanrader voor iedereen die voor € 25,= p.p. heerlijk lang wil tafelen zonder tijdslimiet!
    We komen snel weer terug & wensen Het Hof van Solms alle succes, want dát verdienen ze ;-)

42. Georgie

Met een uitnodiging kwam ik gisteravond in het Hof van Solms terecht. Nu houd ik nogal van sfeer, lekker eten en van avontuur. Vanaf de voordeur kwam ik in een schitterende ambiance, ik keek mijn ogen uit. Tijdens het aperitief kwam een vriendelijke gastvrouw met een menu placemat, met als titel: "Een uniek culinair avontuur." Later, tijdens het nuttigen van alles was met deze titel niets teveel gezegd! De tafel was keurig gedekt, alles was schoon en helder. De voorgerechten, (drie P.P.) waren heel mooi opgemaakt, een lust voor het oog en heel lekker. Mijn hoofdgerechtgecht werd uitgeserveerd op een warm bord, (belangrijk) en zag er fantastisch uit. De smaak was inderdaad een culinair avontuur, maar dan een met een goede sfloop! De desserts, (ook weer drie p.p.) zagen er zo heerlijk uit, dat het zonde was om te verorberen. De gastvrouwen waren heel vriendelijk en..absoluut niet opdringerig!

Kortom: een bijzondere, positieve belevenis, (ook voor mijn vijf tafelgenoeten) die voor herheling vatbaar is, een aanrader dus. Mijn complimenten voor het Hof van Solms voor deze mooie, sfeervolle ervaring.

43. Super leuke en lekkere ervaring.

We hebben gisteren hier gegeten met zijn zessen, en heerlijk in de tuin gezeten.

Wat een leuke formule... het eten was erg goed en de porties waren erg groot.

Maar het hoogtepunt van dit restaurant was het personeel, lang geleden dat ik ergens gegeten heb waar de bediening zo vriendelijk, gezellig en behulpzaam was. Het personeel krijgt van mij een dikke tien en het Hof is een absolute aanrader.

44. Wil je heel lekker en sfeervol eten, ga dan naar het Hof van Solms. Wij vonden het echt heel verrassend en lekker.

Vooral de 3 voorgerechtjes en 3 nagerechtjes zijn super, je hebt de kans om meerdere smaken te proeven.

Het hoofdgerecht was ook heerlijk, jammer dat de frites apart betaald moet worden.

We hebben nog een rondleiding gekregen door het hele pand en het ziet er fantastisch uit.

45. Het is echt een top formule! Voor 25 euro 3 voorgerechten naar keuze en 1 hoofdgerecht naar keuze en 1 nagerecht naar keuze. Ik heb er laatst zelf gegeten en alles was boven mijn verwachtingen vooral de manier van het eten serveren en het koken in de zaal viel bij mij goed in de smaak.

46. We hadden de recensies op deze site gelezen en dachten dat het wel goed zat.

Viel toch zwaar tegen. Er werd ons aan tafel door een strenge mevrouw verteld dat we 3 voorgerechten mochten kiezen en 1 hoofdgerecht. Op de placemat op tafel stond dat we onbeperkt van voor- en nagerechten konden kiezen.

Verder werd er bij het hoofdgerecht nog niet eens een schaaltje aardappelen of frites geserveerd. Dit moest apart en tegen bijbetaling van 2,50 euro per persoon.

Eten was redelijk van kwaliteit maar bij de kreeftencocktail moest de kreeft met het vergrootglas gezocht worden. Hoofdgerecht was ruimschoots gepeperd en nagerechtjes was keuze uit zoet of kaas. Geen keuze voor wat betreft de zoete nagerechten.

Niet voor herhaling vatbaar!

2,1
  47. Elaine Otto

Echt een aanrader! Voor 25,00 eur krijg je minimaal 3 voorgerechten, maar je mag nog meer voorgerechten kiezen. Deze worden aan tafel geserveerd in mooie glazen. Dan mag je een hoofdgerecht kiezen, allemaal even lekker. Het nagerecht mag je ook weer kiezen: kaas of zoet en de porties zijn royaal en zeer goed. Een hele avond goed eten en gezelligheid, ga het doen mensen, je zult geen spijt krijgen.

48. Annemiek Klessens

Geweldig!

Sinds kort open als restaurant en zeker een aanrader. Het hof van Solms is een schitterend historisch pand. Dat kan al een reden zijn om er een keer naar toe te gaan. Het eten is prima. De formule van meerdere kleine voorgerechtjes, hoofdgerecht en meerdere kleine toetjes is helemaal geweldig. Bijzonder sfeervolle omgeving en vriendelijk personeel.

49. J G M van der Aa

De naam zegde mij niets toen ik een uitnodiging kreeg voor een gouden bruiloft feest, in Het hof van Somls.

Maar nadat we er hebben mogen vertoeven lof en nog eens lof.
    De accommodatie, de sfeer, het eten en bediening met een woord super.