Restaurant Buytenhout in Nootdorp

3-gangen keuze menu vanaf 15,-

Restaurant Buytenhout laten bezorgen?

Online eten bestellen

ma 10:00 - 17:00
di 10:00 - 22:00

Omschrijving

Of u via de voordeur of over het terras bij ons binnenkomt: u stapt een gastvrije wereld binnen!
De lichte ruimte is een mix van strandpaviljoen en familierestaurant. Een ideale locatie om te lunchen, te dineren of iedere andere denkbare break. Alleen, met z’n tweetjes of voor groepen, u bent altijd van harte welkom bij Restaurant Buytenhout.

• Bezorgen

ma 10:00 - 17:00
di 10:00 - 22:00

1419633078 75
1452048448 71
1541190718 74

1. Bistro West

2. rietvels-broodman

Prima eten, leuke bediening.

3. Ria de Meester

Gisteren gelunchd met mijn kleinkinderen. Eten en drinken was prima. Moet toch een opmerking plaatsen bij de ciabatta carpaccio. Op de menukaart staat niet aangegeven dat bij de parmezaansekaas ook nog kruimels walnoten wordt gebruikt. Dat is wel vervelend omdat mijn kleinzoon juist daarvoor allergisch is. Wij vinden dat aangegeven moet worden dat er noten in dit gerecht zitten. Na de reactie op de notenkruimels hebben wij gevraagd of er een middel tegen de allergie beschikbaar was maar het antwoord was nee. Ook dat is misschien handig omdat er waarschijnlijk meer mensen zijn die dit hebben. Was ook leuk geweest iets met de rekening te doen na dit ongemak.

4. Goede prijs-/prestatieverhouding. Lekker buiten aan het water gegeten. Gerechten waren echt lekker. Vriendelijke en accurate bediening!👍🏻

5. Voor Corona altijd lekker gegeten bij Buytenhout. Was de beste voor varkenshaassaté in de wijde omtrek, maar helaas.

Drie gangen menu is blijkbaar verplicht tegenwoordig. Kost niet veel (€ 22 of € 24 vr/za/zo), maar wat we kregen was ver onder de maat.
    Soep uien en "pommodori" is één homogene drap met veel te veel zout. Lijkt uit (heel groot) blik te komen.
    Varkenshaas was van buiten tegen verbrand aan knapperig en van binnen meer dan door en door gaar. Pindasaus acceptabel. Friet was dun, slap en bleek; een aanfluiting. Ongeïnspireerde salade erbij.
    Nagerecht van roomijs, slagroom en bakje warme kersen in dito saus was nog het hoogtepunt van het diner, al waren er relatief veel te veel kersen en was de slagroom uit een spuitbus.

De bediening was aardig, maar volkomen onervaren. Niks mis met jong personeel, maar dan moeten ze wel goed aangestuurd worden. Maakten met elkaar meer kabaal dan de weinige aanwezige gasten. Waar de een de kaart in overleg de menukaart nog even liet liggen om een nagerecht te kunnen kiezen, haalde de ander deze zonder overleg weg. Contant afrekenen was problematisch, want blijkbaar de eerste keer. Er was zo goed als geen wisselgeld en tellen moest met twee personen drie keer gedaan worden.

Al met al een flinke afknapper. Hier gaan we niet meer heen.

6. Tiny Visser

Snelle service, zeer vriendelijke bediening. Lekkere borrelhapjes en betaalbaar. Terras bij het water. Leuke plek om heen te gaan met familie of vrienden. Ik kom zeker nog een keer terug.
    Extra, alle taarten zijn zelfgemaakt en dus extra lekker.

7. Irene Berg

Bij reserveren opmerking geplaatst dat er een persoon zoutarm dieet heeft. De twee bediendes (waarschijnlijk nieuw) wisten niets of weinig van de kaart. Na de vraag of er rekening gehouden was met het dieet. Zou ze navragen, ze kwam niet meer bij ons terug. Gelukkig was er een meer geroutineerde dame die goed naar ons geluisterd had. Een jongen kwam het eten opdienen maar er was geen aardappelpuree en geen rode kool.
    De dame kwam na onze vraag uitleg geven. I.p.v. rode kool en puree was er extra groente? En friet zonder zout.
    Later was het drukker geworden en behoorlijk lawaaierig.
    Buiten is het armoedig en sfeerloos. Binnen is het niet veel beter.

8. Vanavond 3 gangen menu besteld bij de Buytenhout. Was super lekker. Echt heerlijk gegeten. Een aanrader.

9. Geweldig leuke en adequate bediening.
    En wat een geweldig lekker eten! Hulde aan de keuken!

In de zomer op het terras is het al heerlijk: drankje, hapje.
    Maar gewoon nu eens eten binnen met een aardig gezelschap, geweldig!

Kortom: geweldige tent!

10. Frank en Lydia

Wat jammer dat er mensen alleen voor een glaasje water een slechte beoordeling geven en niet aangeven of ze lekker gegeten hebben. Wij hebben hier al diverse malen heerlijk gegeten en er een goed glas wijn bij gedronken. En dat voor een minimale prijs! (15 euro voor een 3-gangen diner). De kwaliteit is prima en de ambiance aan de Dobbeplas is geweldig, echt genieten.

11. W. van der Velden

We hadden de buytenhout plateau en die is echt lekker.
    Je betaald maar €17,50 voor 2 personen en het is echt lekker eten voor weinig geld.
    En de service is prima, het zijn aardige mensen.

12. S. Hermans

Mooie plek aan de Dobbeplas. Heerlijk terras buiten met voldoende tafels en wat banken, en als het afkoelt, is er rekening gehouden met een tafeltje dat binnen beschikbaar is. Heerlijk gegeten en - voor een keuzemenu - genoeg keuze om lekker te eten. Elke 2 weken weer andere dingen op het menu. Het voor-, hoofd- en nagerecht voor een vaste prijs. Dan komen alleen je drankjes en de koffie aan het eind nog bij de prijs, dus heel schappelijk. Bedienend personeel is vriendelijk, behulpzaam, en ziet er verzorgd en representatief uit.
    De andere dag s’middags terug geweest voor een Buytenhout plateau; dit zag er echt top uit.
    EEN AANRADER!

13. Lunch bij restaurant Buytenhout aan de Dobbeplas in Nootdorp, 3 personen, 3 glazen wijn. Vragen om karafje kraanwater erbij, maar dat mocht alleen als je een FLES wijn bestelde. Alternatief Spa Blauw. Na wat protest konden we dan wel p.p. 1 glas water krijgen, dat bleek een BORRELGLAASJE te zijn.
    Bedankt restaurant Buytenhout, en niet tot ziens!

14. Met drie personen gegeten op vrijdagavond. Bijzonder vriendelijke dames in de bediening. Eten kwalitatief redelijk. Minpuntjes:de kruidenboter was te hard om te smeren. We hadden een mooi plekje bij het raam, maar doordat het personeel erg vaak naar het terras moest door de deur naast ons tafeltje hadden we veel last van de tocht die hierdoor ontstond.

15. We ging voor dinner met ons vier. Het was geen success.
    Geen echte optie voor vegetariërs. Hun idee van maaltijd voor vegetariërs is een verschrikkelijke salad met twee stuken oud brood!
    De dessert was ook niks.
    Hele ontevreden klanten!!!

1,6
  16. José lamens

We hebben heerlijk gegeten en gedronken met z'n vijven😃

17. Rob Mulder

Leuke sfeer mooi uitzicht, vriendelijk ontvangen. Heerlijk gegeten van het 14 dagen wisselend 3 gangen menu. Top prijs kwaliteit verhouding.

18. Evelien van Beest

De laatste keer dat ik hier was (plm 2 maanden geleden) kregen we "verse" appeltaart. Hij was vast ooit vers, maar kwam overduidelijk uit de vriezer en was in de magnetron opgewarmd (hij was van binnen heel koud). Ook vond ik het jammer dat de bediening niet alleen langzaam was (in een bijna lege zaak), maar ons ook niet aankeek bij het opnemen van de bestelling. Dit viel mijn gast ook al op. Om ons uitje niet te verpesten heb ik op dat moment zelf niet mijn beklag gedaan, maar na eerdere tegenvallende bezoeken, kom ik hier niet meer. Jammer want de lokatie is supermooi...

19. Jenny en Fred Cornelisse

Heerlijk gegeten van het verrassingsmenu, 3-gangen voor 15 euro!

20. Jan R Blom

21. Vandaag heerlijk gegeten bij Buytenhout. Een heel sfeervolle omgeving met zeer goed bereide gerechten die er voor het oog ook mogen zijn. Ook de prijs kwaliteit verhouding is boven gemiddeld. Bij een keuzemenu kan van de volledige kaart gekozen worden. De absolute verse vis is zeker een aanrader. Wij komen hier zeker terug.

22. Heerlijk gegeten, mooie lokatie aan het water van de dobbeplas. Gezellige, vriendelijke bediening. Zeker een aanrader.

23. Leen Prins

Heerlijk gegeten in een goede sfeer en geholpen door een spontane en vriendelijke bediening.

24. Slechte ervaring. Eigenlijk was het te druk om ons binnen te laten. Tafel voor 2. Bediening was gehaast en toonde stress. Waren wel vriendelijk. Het eten was koud, maar de smaak was wel goed. Was een 1 maling bezoekje voor ons.

25. Annelies Kort

Gisteren was niet ons eerste bezoek; doorgaans altijd tevreden tot zelfs enthousiast geweest.
    Na onze buitenlandse vakantie wilden nog even dat gevoel vasthouden.Op naar Buytenhout voor een drankje op het terras en dan een hapje eten.
    Aangezien we na de afgelopen weken qua eten wat "rustiger" aan wilden doen, hadden we al ons zinnen gezet op een luchtige salade.
    Rond 17.05 uur, de bewolking nam toe, wilden we bestellen.
    Wat schetste onze verbazing; een maaltijdsalade was op dat tijdstip niet mogelijk.
    Op de site wordt benadrukt; gastvrijheid, rekening houden met wensen en voorkeuren.
    Dit was echt een enorme domper. Mijn man voelde zich echt boos worden, we zijn dus maar weggegaan.
    Ik weet op dit moment niet of we nog snel voor Buytenhout kiezen. Heel jammer, gemiste kans.

Johan, Annelies, Pauline

5,5
  26. Met 30 personen op moederdag 2012 .
    Vriendelijke bediening, ondanks duidelijk gemaakte afspraken kwam het hoofdgerecht veel te laat door voor een deel op niet voorverwarmde borden, gevolg eten ijskoud. Garnering zeer matig en de andere bijgerechten na 10 minuten nog niet op tafel. Wel werd er tussen de gangen door veel tijd gerekt met als doel de drankrekening te spekken. Dessert was goed .
    Mail gestuurd met onze bevindingen (geen reactie ) Volgens ons geen aanrader .

27. Op een vrijdagavond met 8 personen een heerlijke avond doorgebracht in restaurant Buytenhout. Er was voor ons in carre vorm gedekt, zodat we allemaal met elkaar konden praten. De bediening was zeer gastvrij en bekwaam. Het eten was voor iedereen van zeer goede kwaliteit. Afgezet tegen de prijs, b.v. € 22,-- voor het 3 gangen menu, is de prijs kwaliteit zeer goed. Warme broodjes met kruidenboter en aioli, heerlijke wijn en een prettige ambiance maakte de avond perfect. Het is alleen bijzonder dat zo weinig mensen dit restaurant weten te vinden. Voor ons een aanrader.

28. Geweldig restaurant. Het eten was lekker het restaurant was zeer modern lekker gezellig. Heel aardig personeel. Met een mooi prijkaartje eraan was het een geweldig restaurant om te eten, ben nog eens gegaan voor een drankje na het wandelen met de hond, ook dat was toen goed verzorgt.

Aanrader!

29. Afgelopen week voor het eerst geweest bij Restaurant Buytenhout, zeer naar mijn zin gehad. We waren met 4 personen en hebben heerlijk gegeten. Ik had de trio vis vooraf en daarna de cataplana met een goede huiswijn.
    Heerlijk gegeten en leuke bediening!! Komen zeker terug, Groetjes!

30. Ik heb laatst met een groepje vriendinnen hier gegeten. We hebben genoten van het eten. Alles was prima verzorgd. Het was alleen jammer dat er weinig andere gasten waren. Wij hebben ons prima vermaakt. Het is een mooi restaurant.

31. Even een kopje koffie drinken bij Buytenhout. Mooi niet want het personeel staat wel met elkaar te praten, maar komt niet om een bestelling op te nemen. Na 10 minuten wachten zijn we maar gewoon vertrokken.

4,1
  32. Ben onlangs bij Restaurant Buytenhout geweest. Op zich is het een mooi modern restaurant. De kaart is voor alle gangen beperkt wat op zich geen probleem is want dan kunnen ze daar extra aandacht aan schenken. Dit was tot mijn verbazing echter niet zo, van de 5 hoofdgerechten was het merendeel niet leverbaar en moesten we het met een alternatief doen. Van de nagerechten was er slechts een leverbaar en er waren geen alternatieven met uitzondering van een ijsje. Wat me het meest dwars zit is dat dit allemaal vooraf niet is gecommuniceerd. Ze laten je eerst lekker borrelen en bij elke gang kom je dus voor een onaangename verassing te staan. Op een bepaald moment had de gastvrouw door dat het ons niet echt zinde en als pleister op de wonden bood ze een drankje aan. Al met al geen aanrader en het personeel is in mijn optiek ook redelijk vrijpostig en amicaal naar de klant.

5,5