Op dit adres zit nu: L!VE

• Rustig

1547191669 77
1555512071 77
1622075282 77
1671997690 77

1. Na een dagje Nijmegen,een leuke stadswandeling gemaakt,wilden we nog uit eten in Nijmegen eerst even wat rond gekeken toen leek ons de Compagnie wel leuk om daar te eten,het was mooi weer dus konden we lekker op het terras zitten,binnen vonden we de muziek wat te hard staan. We hebben heerlijk gegeten alleen terug in de trein zaten we de rekening nog eens te bekijken toen zagen we dat de thee en irish coffie van een andere tafel op ons bonnetje stond, beetje eigen schuld, we hadden eerder moeten kijken.

2. G Reuling

We hebben hier vanavond voor het eerst gegeten. Mijn vriendin had als hoofdgerecht eendenborst met gefrituurde nudels op een bedje van gemengde Chinese groente met cashew noten en ik heb genoten van een gegrilde dorade met risotto. Beide gerechten waren echt voortreffelijk.
    Het nagerecht was al even geweldig en bestond uit wentelteefjes met een notenparfait met een ahornsaus en drie zoeten lekkernijen met een warme drank.
    Ook de wijnsuggestie van een witte Chardonay en een rode Montepulciano Abruzzo was een uitstekende keuze bij deze gerechten. Al met al is dit restaurant een echte aanrader.

3. Dominique

Gisteravond weer heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant. Heerlijke sfeer, vriendelijke en snelle bediening, goed eten en superwijntje (tip van de serveerster). En na 4 keer hier eten nog steeds genieten!

4. Wat een super leuk restaurant, ik heb er heerlijk gegeten! Echt mijn complimenten aan de keuken. Ook het personeel was top! Vriendelijk en snel, ik heb echt een aantal WOW-momentjes gehad. Wat ik ook echt een plus vond is dat ze gebruik maken van "wine-by-the-glass", de heerlijkste wijnen per glas voor een redelijke prijs! het personeel wist er ook veel over te vertellen en schroomde niet om mij wat te laten proeven zodat ik de juiste keuze kon maken. Daarna werden alle stoelen en tafels aan de kant geschoven, kwam er een dj en hebben we nog een klein dansje gedaan. Kortom, het was echt een avondje uit!

5. De Compagnie is een uitgaansgelegenheid die ook in de vooravond mee wil doen als hip restaurant. Dat diploma hebben ze alleen nog niet op zak..

De menukaart? Weinig fantasie of mogelijkheden: biefstuk, curry met kip, een burger en tournedos (a 22 euro) en dat is het dan wel zo'n beetje. Oh ja, er zijn ook twee dagverse producten.

De praktijk:

Op de wijn wachten we (erg) lang. Om ons heen kijkend zien wij ook bij andere tafeltjes gedurende lange tijd eenzame lege glazen staan die snakken naar een drankje. Als de wijn bij ons toch arriveert -hoera!- krijgt de serveerster de kurk er niet goed uit. Hij verbrokkelt en is overduidelijk niet meer te redden. Er komt een andere onervaren ober bij die na 2 minuten prutsen aan de tafel belooft om een andere fles te halen. Vervolgens gaat hij echter nogmaals enkele minuten achter de bar staan rommelen om alsnog dezelfde fles in te schenken. Inclusief meer kurk dan wijn. Exit wijn. Dit was tevens helaas de laatste fles krijgen we medegedeeld, we nemen derhalve maar een geheel andere van de kaart.

Op de wijnkaart staan overigens prachtige beschrijvingen, maar blijken eigenlijk in alle haast van internet gecopy-paste teksten: "Aanrader bij lamsvlees of stoofschotel!" Alleen.. dat serveren ze niet bij de Compagnie.

We gaan voor sushi als voorgerecht en daarna biefstuk en de "catch of the day;" schelvis met carbonara. De sushi als voorgerecht is prima. Gelukkig. De hoop stijgt weer enigszins dat het toch wel goed gaat komen. Geduldig wachten we bijna 45 min op ons hoofdgerecht. De lege borden sushi wachten met ons mee.. tot bij het opdienen van het hoofdgerecht de ober erachter komt dat de tafel toch wel erg vol staat. Waar de schelvis, hoewel niet bijzonder, door de spekjes en roomsaus nog redelijk is, blijkt de biefstuk muf en oud en ontbeert de bijbehorende groente totaal aan smaak. We besluiten er wat van te zeggen, iets wat de ober overigens vriendelijk oppakt. We kunnen een ander gerecht nemen voor dezelfde prijs.

Dan maar de catch of the day. Die ging immers nog wel. Gaat geregeld worden, zo horen we. Na 15 minuten hebben de anderen alleen wel hun bord leeg, en is onze vervangende maaltijd nog niet gearriveerd. Wat blijkt wanneer onze ober ons schoorvoetend te woord staat? Op.

Van de regen in de drup. We krijgen aangeboden om de tournedos voor dezelfde prijs als de biefstuk te bestellen. Wederom 25 minuten wachten en onze tafelpartners beginnen al weer honger te krijgen..

De tournedos is lekker en vers, maar de zandkorrels die de champignons en salade overduidelijk vergezellen zijn dan weer jammer. Volgende keer toch iets beter wassen graag! We besluiten het voor gezien te houden en vragen de rekening.

Concluderend:

De obers kunnen prima een kroeg draaiende houden. Een restaurant runnen vraagt echter meer kwaliteiten, of een opleiding...

Wanneer je kijkt wat er daadwerkelijk wordt voorgeschoteld, houdt het eten geen gelijke tred met de "luxe lounge" inrichting. Dit voedsel kun je namelijk ook bij concurrenten krijgen. Maar dan voor de helft van het geld en met heel wat wat minder pretenties.

6. MOOIE ZAAK! Lekker gegeten en relaxed op het terras gezeten. Het smaakte echt goed en qua hoeveelheid was het zeker voldoende! 1x wat lang op een drankje moeten wachten... Toen ik er naar vroeg zei de ober: ja, die heb ik aangeslagen... huh? Boeit mij het dat je 'm hebt aangeslagen... kom 'm maar gewoon brengen... Verder was de service goed en vriendelijk.

Op de terras stoelen hier en daar wat vogelpoep vlekken. Ook de kinderstoel plakte van alle kanten... Kleine puntjes waar wel op gelet mag worden.

7. Rene 182 punten

Gisteren wezen eten bij De Compagnie Nijmegen. Allereerst mijn complimenten aan de keuken, de gerechten waren echt heel erg goed! Goede porties, heerlijk gekruid, (niet overheersend zout of knoflook) en verassende combinaties.

Het personeel is daar in tegen zeer slecht. Er liep een ober (kaal hoofd) met en enorm chagrijnige kop rond. We zaten buiten op het terras, ineens staat die naast ons en brult: “Wat willen jullie?!”. We gingen er maar vanuit dat hij de drankjes aan het opnemen was. Eenmaal binnen krijgt een collega van hem de volle laag. Ze had per ongeluk wat gasten aan een tafeltje gezet die gereserveerd was. Hij was eerst van plan om die gasten weer op te laten staan, nadat zij hem tegenhield ging hij even los tegen haar.

Misschien dat bij De Compagnie je ook wat theater/show krijgt, maar ik vond het geen stijl. Jammer, want de aankleding en vooral het eten was super! Toch besloten we na het dessert een bakje koffie bij een ander café te gaan nuttigen.

Tip voor eigenaar: Doe wat aan je personeel.

8. Na een dagje Nijmegen lekker gegeten bij De Compagnie.

De buitenkant doet anders vermoeden maar De Compagnie is erg modieus en stijlvol ingericht met mooie lichteffecten. Het geheel 'klopt' met elkaar. De buitenkant komt wat gedateerd over. Ook lijkt het maar een klein restaurant. Door het terras, wat hipper en verzorgder overkomt dan de omliggende restaurants, toch besloten om binnen een kijkje te nemen.

Lekker gegeten! Mooie gerechten op de kaart en een goede wijn gedronken. Prettige en snelle bediening.

Echt een aanrader!

9. We hebben hier heerlijk gegeten! Veel en goed eten. Lekkere wijn.

De bediening is snel en vriendelijk.

10. Ben 7466 punten

Vandaag met z'n vieren de kunstproduktie van onze oudste zoon wezen bekijken in de Etalage de eerste Wal in Nijmegen.

Hartstikke mooi en goed werk Matt.

Vantevoren even ingelezen op Eet. Nu.nl en gekozen voor een lunch bij de Compagnie. Mooie site en een lunchkaart die me aansprak.

Binnen aangekomen blijkt het een langgerekte zaak te zijn in een heden ten daagse nieuwere trend aangekleed. Heel gezellig en voldoende ruimte voor een ieder om ongedwongen te kunnen lunchen. Een aparte lange bar is een gezellige optie om eventueel te zitten. Achterin is apart een rookruimte gemaakte zonder dat er iemand last van zou kunnen hebben.

Als eerste kozen er drie voor de soep van de dag, een knolselderijsoep met lekkere stukken brood en heerlijk warm. Ze waren heel tevreden over de smaak.

Ikzelf nam een tomatensoep, hartstikke lekker, prima soepje van fijngemalen geroosterde trostomaten met een lekker pesto (basilicum) en een lekkere room, aangevuld met ook weer lekkere stukken brood.

Daarna namen er 2 een salade van kip met stukjes peer en venkel. Een rucola sla in een honing mosterd dressing maakte het af.

De andere een stevige uitsmijter van het huis: ham, kaas, spek, gebakken tomaten, rode ui op donkere stukken vloerbrood. Mijn zwager vond het heerlijk en hoefde vanavond niet veel meer te eten.

Ikzelf nam een salade van brie: de brie was gefrituurd in kleine deegflapjes, met daarnaast noten en de rucola sla in een honing dressing met sinaasappelpartjes. Hartstikke smakelijk en door de sinaasappel natuurlijk lekker fris.

Het personeel was v.v.v. : vlot vlug en vriendelijk. Een goede fooi was zijn plaats.

Hartstikke goed plekje om te lunchen.

11. Gisteravond gegeten bij De Compagnie, echt een geslaagde avond! Goede sfeer, leuke bediening en bijzondere gerechten op de kaart. Het smaakte perfect en altijd prettig dat ze even vragen of het hoofdgerecht door mag.

Gaan we zeker nog een keer heen!