Op dit adres zit nu: Moeke

Restaurant Meadows in Nijkerk

1619829735 73
1629204014 73
1704198248 73

1. Jan Jager

Wij hebben met onze familie met de kerst gebruik gemaakt van het brunch arrangement. Het koude buffet was redelijk tot goed, warme buffet was erg karig. Bediening was onder de maat. Werd niet gevraagd of we iets wilden drinken of nog wat wilden drinken. Voor het bedrag van €35,00 per persoon hadden wij er veel meer van verwacht. Dit is 1 keer en nooit meer.

Eten en drinken 6,3
    Service 5
    Sfeer 6
    Prijs/kwaliteit 4

2. Ralph van der Weijde

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening

3. J. van der Spek

Heerlijk gegeten bij Meadows. We herkennen niets van de negatieve recensies. We logeerden in het hotel en konden na half negen terecht in het restaurant. Daar zijn we heerlijk verwend net drie prima gerechten, waarvan het dessert de topper was: crème brulee met kaneel, baileys ijs en gecarameliseerde appel. Bij onze espresso kregen we van het huis een schaal vol heerlijke bonbons en andere lekkernijen. Ga dus vooral eten bij Meadows en blijf lekker slapen in het prima hotel. Het ontbijt is ook top.

4. "Had u gereserveerd" wordt mij gevraagd bij binnenkomst. Nee dus. "Zoek dan maar een tafel uit" wordt er gezegd. Waarom deze vraag gesteld als je toch ruimte zat hebt?

Maar goed, we legden aan bij de Roode Schuur om een vorkje te prikken. Het was heel rustig, de bediening had dus alle tijd. Toch zette men de verkeerde drankjes neer bij onze tafel van twee terwijl men zelf opnam.

We namen alleen een hoofdgerecht. De tournedos van tafelgenote was keurig medium gebakken, doch enige toevoeging van zout was noodzakelijk. De entrecote (met een wel stevige rand vet) was in stukjes gesneden en was verre van warm. Waarom toch dat snijden in vlees? Is de kok niet in staat om te beoordelen of het vlees goed is om te serveren? Daarbij gevoegd wat spinazie uit het nat en een schaaltje frites.

Gezien de forse prijzen en beperkte kaartkeuze mag men meer kwaliteit verwachten van de keukenbrigade en de bediening is, zoals helaas in veel horeca gelegenheden, niet goed geïnstrueerd, niet vakkundig en loopt, heel irritant, bekken te trekken en met elkaar te smoezen. Je zit dan niet prettig als cliënt.

4,7
  5. 10 november tafel gereserveerd voor 4 personen. toen we binnen kwamen dachten we in een bar cafe terecht gekomen te zijn. Er stonden wel 30 mannen bij de bar te hijsen in de zelfde ruimte als het restaurant. We konden elkaar niet verstaan. Rustig tafelen zat er niet in, dus we zijn dan ook opgestapt. Wij vinden dat een bar in een restaurant niet kan. Jammer van hun goede naam. Wij komen in Meadows niet meer terug.

6. Goedhart

Heerlijk gegeten bij meadows. Bij elke gang een ander wijntje aanbevolen gekregen. Pastte allemaal mooi bij elkaar! Echt een aanrader en ook niet lang hoeven wachten op ons eten.

7. Eerste Kerstdag hier gegeten, waren om 18.15 binnen en om 22.15 weer buiten. Ondanks eerdere resensies toch voor dit restaurant gekozen omdat het op loopafstand van huis ligt.
    Inderdaad jonge bediening die niet altijd goed weet wat te doen. Leest lesje op over gerechten en wijnen. Toch over de gehele avond vlotte bediening. De keuken weet overal een mooi plaatje van te maken. Jammer dat de soep werd geserveerd in een reageerbuisje van plastic. Voor de rest prima eten alleen, als je een grote eter bent heb je er misschien niet genoeg aan maar voor ons waren de 6 gangen ruim voldoende.

8. Lois

9. E van Zetten

Wij zijn donderdag 2 juni wezen eten. Hebben ruim 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht, er scheen van alles mis te zijn gegaan. Het was absoluut niet druk op het terras. Er werden verontschuldigingen aangeboden door het personeel, zij vertelde dat dit kwam vanwege de drukte. In de bijna 3 uur dat wij hier hebben gezeten was het absoluut niet druk. Het bleek dat het bij meerdere tafels niet goed ging. Nee, geen aanbeveling voor ons 25 jarig huwelijk om daar een groot feest te gaan vieren.

Denk na als je hier gaat eten of neem ruim schoots de tijd:)

Wij hadden een gift for 2 bon, dus hoofdgerecht was gratis. Al met al toch nog veel betaald, alleen al voor het hoofdgerecht wat bijna van je bord afwaait als je het niet goed vasthoudt.

5,5
  10. Mooie locatie, terras en restaurant!

Als je eten bestelt moet je verschrikkeljk veel geduld hebben, want voor je het opgediend krijgt ben je geruime tijd verder. Zelfs een lunch op een rustig terras duurt erg lang. Het eten dat je krijgt is erg smaakvol maar erg weinig. (zelfs aansluitend een keer doorgereden naar de mc-donalds...)

We hebben hier meerdere keren gegeten en telkens hetzelfde resultaat. Nu een paar maanden gewacht en binnenkort maar weer eens proberen.

Bediening niet zozeer te jong, wel te weinig ervaring/scholing. Men lijkt niet erg op elkaar 'ingespeeld'.

Eindconclusie: vanwege de mooie locatie/uitstraling en het goede eten blijven we terugkomen. Hopende dat het totaalplaatje een keertje gaat kloppen.

11. Na een aantal keren te hebben gegeten in dit prachtige restaurant, komen wij keer op keer weer terug met een vervelend gevoel.

Bediening is er jong en onervaren en de smaken zijn niet altijd even goed op elkaar afgestemd, heel erg jammer!

Bij het bestellen van een fles wijn begrijpt de jonge bediening niet welke fles er nu daadwerkelijk wordt besteld van de wijnkaart en het proeven van de wijn is na twee keer vragen ook niet begrepen! Heel erg jammer, want de wil is er zeker!

Bediening is echt te jong en weet niet waar ze over praat, jammer!

3,9
  12. Een hele mooie ambiance. Jammer is het dat de kaart stinkt, het materiaal wat er voor gebruikt wordt blijft erg hangen. Wel een hele mooie kaart qua uitstraling. Ook jammer is het dat de inhoud niet al te vaak wordt vernieuwd. EN nog 1 puntje. Het lange wachten als er een feest in de naast gelegen ruimte is. Gereserveerd om 19.30 uur om 20.45 uur pas het voorgerecht.

Hou daar rekening mee.

Verder kwaliteit eten perfect!

Wij komen echt nog wel terug, hoop dat je wat aan de jammere puntjes kunt doen.

13. Wij hebben het heerlijk gehad met Pasen.

Wat een mooi en schoon hotel, en wat een aardige mensen allemaal. Het eten geweldig, zeker een dikke 10 als cijfer zowel voor het ontbijt als het Paasdiner. En voor de bediening ook een dikke 10 als cijfer. De kamer was ook geweldig, mooi en superschoon. Wij, moeder en dochter hebben genoten, en komen zeker terug. Het is echt een toppertje en een mooie locatie. Voor de mensen die weg willen is het een aanrader.

14. ans lansink

Het hotel was prachtig, gezellig, en het ligt er prachtig, wij hebben een heerlijk verblijf gehad, en prima gegeten,

Het personeel was erg vriendelijk, en behulpzaam.

Het is zeker een aanrader voor een heerlijk weekendje weg.

Graag tot ziens.

15. Vrijdagavond togen wij met ons hechte vriendenclubje (5 echtparen) naar de Roode Schuur in Nijkerk.
    Wat zou dat voor iets moeten zijn vroeg ik mij vertwijfeld af? Een parenclub, neen daar is ons gezelschap te bleu voor, een discotheek of een theater, zou kunnen, maar we moeten ook nog eten. Ik hou het maar op een restaurant.

De file vanuit de randstad valt vrijdags na 18.00 uur reuze mee dus in 40 minuten tijd zoefden wij van Amsterdam naar Nijkerk.

Daar aangekomen maakten wij kennis met Gasterij De Roode Schuur, een prachtig landelijk gelegen rietgedekte boerderij, omringt door verschillende terrassen, stuk voor stuk met fraaie buitenmeubelen en vernuftige zonweringsystemen zo groot als een huis.

Wij waren direct gepakt door de verrassende inrichting. Ik wilde niets liever als door het restaurant heen rennen en alle deuren opentrekken om mij te laten verrassen wat voor fraais er achter de volgende deur schuil zou gaan.

Wij troffen het bijzonder daar wij de dame tegen het lijf liepen welke verantwoordelijk is geweest voor de inrichting van het restaurant, de terrassen en de feestzalen (4 stuks). Els Willemse is haar naam. Wij raakten met haar aan de praat en werden direct uitgenodigd voor een rondleiding door het bedrijf. Graag lieten wij ons rondleiden en luisterden aandachtig naar Els haar verhaal, waarin zij vertelde wat de gedachte achter haar concept is geweest. Binnen en buiten verenigen met elkaar, de prachtige natuur, de landerijen in het overdonderende groen onlosmakelijk verbinden met een fris, verrassend modern en vooral warm interieur. Dat was haar boodschap en dat is haar meer dan gelukt. Je raakt werkelijk niet uitgekeken, de kleurencombinatie van het meubilair en het lichtplan staat in een prachtige behuizing. Werkelijk alles klopt, een feest om in een dergelijk ambiance een gezellige avond met vrienden door te brengen.

En dat het de moeite loont om vanuit het dure Amsterdam de provincie eens in te gaan voor een restaurantbezoek bleek al vlot toen wij de menukaart aangereikt kregen. Niet heel erg uitgebreid, maar voldoende keus in voor, hoofd en nagerechten. De wijnkaart werd door onze eigen wijnkenner bestudeerd, die al vlot het water in de mond had staan.

Wij kozen met zijn allen voor het 5-gangen verrassingsmenu, slechts €. 39,=. En verrast zijn we, stuk voor stuk grote porties. Vooraf een carpaccio van tonijn gegarneerd met een lauw warme salade afgegarneerd met een pikante (verse) gamba, heerlijk. Als tussengerecht een stukje getrancheerde eendenborst, mooi roze gebakken. Als hoofdgerecht zeetongfilet met asperges, 3 enorme tongfilets. Het bijzondere hierbij was dat ze op de graat gebakken waren en daarna gefileerd, zo blijft de heerlijke vissmaak beter bewaard. De asperges waren prima van smaak en van stevigheid, hetgeen betekend dat de asperges a la minuut gekookt zijn en dat gebeurt zeker niet alle restaurant.
    Als nagerecht een combinatie van verschillende meloensoorten met meloenijs en slagroom. Dit heerlijke menu lieten wij vergezeld gaan van een wijnarrangement en het leuke hierbij was dat onze wijnkenner het arrangement samen met de sommelier heeft samengesteld. Prachtige wijnen vanuit Spanje maar ook een aantal traditionele bourgognes en o.a. bij de eendenborst een heerlijk licht gekoelde Beaujolais.

Tot slot een kopje koffie, een traditioneel gemaakte cappuccino voor slechts €. 1,95.

De laatste keer op een Amsterdams terras betaalde ik €. 3,30 voor een automatencappuccino.

Het was absoluut de moeite waard zo'n ritje naar Nijkerk. Soms is het even zoeken, maar in Nederland kun je echt nog heel goed eten in een prachtige ambiance tegen een redelijke prijs, kortom vakmanschap in de horeca het bestaat echt nog.
    De Roode Schuur, je moet het maar weten.