1410200339 70
1419678038 69
1486021927 59
1609232008 67
1656620500 67

1. Alles is klein, behalve de prijs. De verhouding is niet juist. Beperkte keuze, kleine porties en exorbitant hoge rekening voor 3 gangen en drie drankjes.

2. Mijn ervaring wijkt compleet af van eerder recensies op deze site. Mogelijk geen fijnproevers, welke voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?
    Uit eten bij restaurant Zenc is een sublieme beleving. Van de ontvangst tot het verlaten van de zaak zijn we in de watten gelegd.
    We kozen voor het Menu Gourmand van 4 gangen waarbij we compleet werden overgeleverd aan de keuze van de Chef. Kort: Oog- en smaakstrelende gerechtjes van groente, vlees , vis, mooi op smaak. De bediening communiceerde van te voren of er sprake was van bepaalde allergieën of voorkeuren, dus dat kwam helemaal goed. We zijn verrast door de panna cotta van erwt (voorgerecht) en het dessert met sorbet van citroengras.

3. Hier het 4 gangen menu gegeten met de SD, het zag er allemaal erg mooi opgemaakt uit maar het was wel heel erg weinig. Voor mij niet zo'n probleem maar mijn man had hier zeker niet genoeg aan.

De prijs van de Social Deal was prima, maar als ik hier het volledige bedrag voor moest betalen dan moeten ze de portie's echt aan gaan passen.

Dank aan de aardige bediening, vooral de jongen was zeer enthousiast met zijn vak bezig.

4. anneke izeboud

25 februari mee uit eten genomen naar Zenc.
    We kregen een "amuse" van een paar kleine reepjes pompoen zonder kraak of smaak en mochten daar 1 klein broodje bij kiezen.
    We hadden gekozen voor het zogenaamde verrassingsmenu van 3 gangen. Het voorgerecht was rauwe makreel (met graat en soms taai) op een vettig bedje van guacamole,
    daarna kwam er biefstuk op een warme steen (leuk idee) met daarnaast een bordje pasta met rijst en een paar paddestoelen, alles geserveerd op een dienblad met stro, waar de boefstuk helaas af en toe vanaf de steen inrolde. De pasta was lekker, het vlees van goede kwaliteit, maar er zat geen groente bij wat ik persoonlijk een grote misser vind.Het toetje was een soort zware kleffe rijstepap met een paar stukken oud droog brood.
    Kortom: jammer en veel te duur.

5. Wim Zijlstra

Wij hadden een voucher voor 2 personen. 5 gangen-diner voor € 24,50. p/p via Social Deal.
    Dan is de prijs/kwaliteit redelijk. Voor de normale vraagprijs, zeker over-done.
    Nauwelijks toegankelijk voor bezoekers met lichamelijke- of visuele beperking. Toegang met opstapje en glazen toegangsdeuren met hinderlijke entreespot. Toiletten boven, voorzien van "leuningen" met een gaspijp van 12 mm. Levensgevaarlijke trap met toegang tot de toiletten met , al weer een opstapje en
    glazen deuren. Kortom, voor mensen met een beperking is deze eetgelegenheid totaal ontoegankelijk.
    Daar is zeker geen rekening mee gehouden. Bediening zonder meer correct, diverse gangen verrassend,
    maar niet het geld waard. Kortom, geen aanrader....

6. Op 19-11, hebben wij een bezoek gebracht aan ZENC. Naast mijn vrouw, waren ook mijn dochter en schoonzoon bij ons.

De Ruimte
    Bij binnenkomst werden wij in het halletje al opgewacht en werden de jassen aangenomen. Wij kregen een plek aangewezen, direct naast de entreedeur. Na enkele minuten was ons duidelijk dat wij op deze plek de avond niet verder wilden doorbrengen. Na overleg, kregen wij uiteindelijk een plaats aan een andere tafel.
    Maar opvallend was dat wij allemaal het gevoel hadden dat we, ook daar, op “een tochtig perron” zaten. Een kille ruimte, waar de verwarming niet aan was, waar een gashaard stond te vlammen en waar het tochtig was, waarschijnlijk door een hevige lucht-verplaatsing naar de afzuigkap van de (open)keuken. Dat alles zorgde voor een onbehaaglijk gevoel.

De Maaltijd
    Achtereenvolgens kwamen de meest uiteenlopende creaties voorbij, zonder twijfel allemaal van een, vooral visueel, hoog niveau. Maar we kwamen tenslotte niet alleen voor de plaatjes, maar ook voor “DE SMAAK”! Ook nu weer werden eerlijke producten gehinderd door een overdadige versiering. Stuk voor stuk mooi van compositie en kleurigheid. Maar alles had ook hier weer uitleg nodig om tot herkenning te komen.
    Als ik kies voor een Zeebaars, dan wil ik een mooie vis zien en proeven, en niet een ondermaats visje – waarvan ik betwijfel of het aan land gebracht mag worden – omgeven door gepureerde pompoen, viooltjes en andere zalfachtige versieringen. Ik had het gevoel dat ik een bord met versieringen aan het vernielen was. Het “mondgevoel” was vooral dat van een reeks zalfjes en als klap op de vuurpijl een, in kleine blokjes gesneden pompoen die naar ik aanneem in een gruwelijk hete dressing was geweest. Bij de 3 gasten die dit hoofdgerecht hadden was er al direct sprake van een hete mond die iedere andere smaak ging domineren. Je mist in dit “zachte” gerecht ook een knapperige tegenhanger. Ik zag mijn overbuurman genieten van zwezerik en bedenkelijk kijken bij het stukje taaie kreeft in het midden...
    Bij het dessert koos mijn vrouw voor “chocolade-yoghurt-rabarber”; ik had niet anders verwacht van een yoghurt liefhebber. Ook hier zijn ingrediënten met een uitgesproken smaak verworden tot een onherkenbaar smakeloos product. Een hoeveelheid chocolade die 1 persoon niet kan “verwerken”, een onduidelijk plastic-achtig afdeklapje met daaronder witte brokjes en een rode zoete jam-achtige substantie. Nadat wij de gérant gevraagd hadden wat die witte brokjes waren en waar de yoghurt was? (“uh, dat moet ik even vragen”) kwam hij terug met de mededeling dat die witte brokjes een meringue van yoghurt was… Knap gemaakt hoor, maar waarom die fratsen als je yoghurt verwacht en de zeer “eigen” smaak van rabarber! Nu lag er een onduidelijk hoopje witte brokken met een soort zoete jam. Mijn vrouw sprak haar teleurstelling uit, en kreeg als reactie jammer. Een woord dat in een restaurant m.i. alleen maar gebruikt mag worden in combinatie met een gebaar dat die teleurstelling deels kan wegnemen; maar het bleef helaas hierbij.
    Wij hadden geen zin meer om nog af te sluiten met koffie en vroegen om de rekening.

In hoofdzaken:
    Een weliswaar verzorgde moderne ruimte, maar zeer onbehaaglijk door tocht. Geen harmonie tussen het hoge niveau van koken, de ontvangst en de presentatie op tafel. Waarom komt de Chef niet even het restaurant in, nadat hij is uitgekookt? Wijn schenken in de goedkoopste Gildeglazen (maat Sherryglas) die je ook in een voetbalkantine krijgt. Het duurt te lang voordat een leeg bord wordt afgeruimd.
    Alles afwegend dachten wij: waarom al die fratsen met mousse, viooltjes en onherkenbaarheid van eerlijke producten. Wordt het niet eens tijd voor een restaurant waar je een eerlijk Zeeuws product krijgt dat Zeeuws en Culinair is maar vooral eerlijk en herkenbaar in smaak en presentatie. Teleurgesteld verlieten wij het pand. Met vreemde gasten zou ik mij zeer ongemakkelijk gevoeld hebben. Wij komen hier niet terug.

7. De kaart is zo aardig! Maar helaas niet de uitvoering ervan. Eten goed klaarmaken is een kunde, eigenlijk een kunst. De omelet leek op een grote pannenkoek, maar was niet goed gegaard en smakeloos. De tosti hetzelfde verhaal. Een al even fantasieloos garnituurtje en brood. Eerlijk gezegd maken we dit soort eten thuis veel beter en voor vrijwel niets. Wat is dat toch in Middelburg? Maar een paar etablissementen hebben zowel een goede kaart als een goede bereiding/ kok. Maar daar rijzen de prijzen weer het pannetje uit. Er valt nog een wereld te winnen. Niet alleen die van de toerist, maar ook die van de lokalen!

8. Met z'n drieën daar gegeten, niks bijzonders eigenlijk en het geld zeker niet waard. Weinig keus op de kaart uit slechts 4 producten in vis en vlees. Goedkope ingrediënten zoals o.a. ontdooide Noorse garnaaltjes. De kalfs entrecote was niet juist gebakken ( zacht vuur ) en bovendien al in stukken gesneden op mijn bord en lag bovenop een bergje doperwtjes met peentjes, zonde gewoon. Kortom dit was de eerste en de laatste keer.

9. Vanlangendonck

Spijtig genoeg was een bezoekje aan ZenC d.d. 19 februari in de late middag (iets na 16u) een ongelooflijke afknapper van een tot dan toe een leuk bezoek bij onze noorderburen. Hoewel op voorhand een eetadresje gegoogeld te hebben en bij Zenc uitgekomen te zijn, hadden we beter onze tweede keuze (zoals daarna bleek) onmiddellijk bezocht. Bij Zenc binnengekomen waren er tafeltjes vrij, helaas niet opgeruimd. Er stonden vier medewerkers in de zaak, die ons géén van allen begroetten. Uiteindelijk kwam er een blonde dame de tafel schoonmaken omdat we bleven rechtstaan. Mochten we hier al gaan zitten of niet? Na 10 minuten zaten we er nog, niemand had ons al aangesproken. Nochtans zaten er maar 10 klanten meer in de zaak. Een andere medewerkster vond wel de tijd naar buiten te wandelen en een praatje te maken met een - blijkbaar - vriendin die buiten stond. We zijn dan maar opgestaan en weggegaan. Maar Middelburg en vele andere adresjes aldaar zijn zeker de moeite waard. Zenc: nooit meer!

10. Lou de Jongh

Wij hebben in het kader van de AH actie het drie gangen menu gehad. Het was gewoon waardeloos. Een keuze tussen een ribkarbonade of gekweekte vis uit Vietnam was weinig Zeeuws, met als dessert rijstepap. Het was voor ons de eerste keer in dit restaurant maar ook de laatste keer. Ook het personeel mag zich wel eens bijscholen.

11. Robin 11 punten

Een prima restaurant waar je goed kan eten. De bediening kan er echter voor zorgen dat je de aandacht over de heerlijke maaltijd snel vergeet. "Half tien gaat de keuken dicht, want morgen is er weer een dag" is de mentaliteit. Een glimlach schijnt niet bij de service te horen en wanneer de klok richting kwart voor tien gaat wordt de deur open geslingerd zodat je in de kou komt te zitten. Het personeel ziet je liever snel vertrekken zodat ze nog iets aan hun weekend hebben.

Erg jammer.

12. Afgelopen vrijdag aangekomen in Middelburg, neergestreken bij ZENC want hier zat het aardig vol en zag er gezellig uit. Het was al laat (half 9) maar we konden gelukkig nog een hapje eten krijgen.

We hadden heerlijke oesters vooraf, met knapperig brood en tapenades, deze waren huisgemaakt en lekker.

Als hoofdgerecht Steak Medium, perfect gebakken en de vis van de dag kabeljauw, alletwee bijzonder aangenaam.

Daarna nog lekker zitten naborrelen, gezellige tent met veel sfeer, en gezellig met de openhaard.

Kom hier zeker graag terug.

13. Gisteravond met sweatdeal gegeten. Het was heerlijk, het personeel was erg vriendelijk, het eten was ook heerlijk. Wij hebben erg genoten, het is een leuk zaakje, wij komen snel een keertje terug.

14. Onvriendelijke bediening, we zijn letterlijk weggekeken, als de thee kon verdwijnen uit ons glaasje dan hadden we nog veel eerder buiten gestaan. Hoge rekening voor slechte kwaliteit aan eten.

15. Op woensdagavond hier gegeten. Volgens de website keuken open tot 22:30. Wij werden naar buiten gekeken....! Helaas voor hun was het niet druk en waren wij (met vier personen) de hele avond (van 19:00 tot 21:30) de enige gasten. Als hoofdgerecht net op is komt ze vragen, willen jullie nog een nagerecht want anders gaat de keuken dicht! Als nagerecht op is, komt ze vragen "willen jullie nog iets drinken of niet"? Wat een vraag, "of niet"? Met andere woorden aub wegwezen hier! Wij laten ons niet wegjagen dus bestellen nog vier thee! Met de thee wordt ook gelijk de rekening maar geserveerd. De theeglazen zijn uit onze handen gekeken. En om half tien vonden wij het dus genoeg en zijn we naar de overkant nog even gezellig wezen natafelen...! Eten was echt goed, maar echt een afknapper als personeel zo met gasten omgaat!

16. Erwin 11438 punten

Afgelopen zaterdag voor het eerst bij Zenc gegeten.
    Bij binnenkomst valt meteen op dat de tafels wel heel erg dicht op elkaar staan. Onze tafel staat niet meer dan 10 cm van onze buren af.
    Ook valt mij op dat er precies achter mij wat wordt opgebouwd. Het blijken twee boxen te zijn waar de zangeres en gitarist (Lace) hun performance door gaan geven. Het optreden zelf, helaas, ook al pal achter mij.
    Romy heet de zangers. Helaas kan ik niet genieten van het optreden. Ze kan goed zingen maar het is veel te hard en het feit dat ze er prima uitziet haalt ook niets uit want ik zit er met mijn rug naar toe.
    We beginnen dus niet echt lekker, deze avond. Laten we hopen dat het eten wel goed is.
    Vooraf nemen we de antipasti, hoofgerecht wordt de stoofschotel met vlees en als nagerecht het chocoladetaartje met vanille-ijs.
    De antipasti bestaat uit
    -een potje met gerookte makreel. Het wordt hier een confite genoemd. Ik neem aan dat er confit bedoeld wordt. Dan is het vlees gekookt in eigen vet en op een bepaalde manier geconserveerd. Ik wist niet dat dit ook met makreel gebeurde. Whatever, het is wel lekker.
    -een rillette van eend. Hierbij is het vlees super gaar gekookt totdat het uiteen valt. Er is daarna wat vet toegevoegd. Dit was net iets teveel waardoor het vlees te vet smaakte.
    -een pesto van tomaat, duidelijk zelf gemaakt en heel erg geslaagd.
    -plakjes salami, zalm en Parma ham. Alles lekker. Het wordt geserveerd met twee verse baguettes
    Het hoofdgerecht is stoofschotel met chorizo, kip en varkenshaas in rode wijn. Erg lekker. Wel is de chorizo erg aanwezig. Wanneer je daar niet van houdt is dit geen fijn gerecht. Wij vinden het echter prima. Als side dish hebben we lekkere friet, tomatenrijst en salade. De rijst is lekker met de jus van de stoofschotel. Ook hebben ze hier huisgemaakte mayonaise. Deze zou wel wat meer een zuurtje mogen hebben.
    Het nagerecht is prima, een lopend chocoladetaartje met vanille-ijs. In het huisgemaakte taartje proef ik een vleugje drank. Dit blijkt Grand Marnier te zijn. Heerlijk!
    Helaas blijven we niet voor de koffie. Het praten is dermate moeizaam dat we blij zijn naar buiten te kunnen gaan.
    Eten krijgt een 8. Hierover zijn we zeer tevreden. Sfeer een kleine 5. Zoals gezegd zaten we niet op de perfecte plaats maar ook de tafels staan veel te dicht op elkaar. Niet plezierig.
    Service een 8. Brigade let goed op, is netjes. Prijs/kwaliteit een 7. Het menu kost € 32,50 en is niet duur. Wel vind ik een prijs van € 4,75 voor een glaasje rode wijn aan de hoge kant.
    Voor het eten zou ik nog wel eens terug gaan maar wij komen er niet meer zolang de andere gasten op 10 cm afstand naast ons zitten.

17. Super lekker gegeten via Sweetdeal.
    De carpaccio was fantastisch. Daarna pasta met zalm en mosselen. En afsluitend een chocoladetaartje, waar de warme chocolade nog uit liep! Gezellig bij de open haard gezeten. Bediening was heel vriendelijk, en had goede adviezen.

18. Sandra De Groot

Heerlijk gegeten, vooral de gevulde carpaccio was heerlijk. Aardige jongens die er werken ook met hart voor de zaak! Minpuntje de tocht als je dicht bij de deur zit maar dat mag de pret niet drukken.
    Gezellige inrichting en leuk die openhaard! Wij komen snel terug!

19. Het was erg druk in de zaak, er was maar 1 meisje in de bediening en 1 man achter de bar. Het meisje was dus erg gehaast en druk. We kregen het verkeerde broodje voor ons neus, toen we aangaven dit niet besteld te hebben gaf het meisje van de bediening ons hiervan de schuld en zei vervolgens; als u dat andere broodje wil dan kan dat nog wel een poosje duren. Met andere woorden: eet dit maar op en zeur niet. Toch voor de andere broodjes gegaan. Helaas was aan deze broodjes maar weinig aandacht besteed, er ontbraken ingrediënten. Achteraf gezien zou ik een volgende keer weg zijn gegaan. Die broodjes kostten wel 9 euro per stuk!! Verder was het meisje op luide toon aan het klagen over gasten, terwijl wij en de rest van de zaak het gewoon konden horen. Nou dan weet je ook direct wat ze over ons gaat zeggen als je de deur uitloopt en dat geeft geen lekker gevoel! Ik ben al in heel wat eetgelegenheden geweest maar zelden zo behandeld.

20. Johanna

Leuke tent!

Vriendelijke bediening, lekker eten.
    Kom snel nog eens terug.

21. Sebastiaan Vermaanen

Mooi restaurant met leuke bediening. Eten was perfect. Zeker een adresje om te onthouden en om aan te raden.

22. Heidy Siemens

We hebben hier gisteren gegeten, mijn vriendin nam tomatensoep heerlijk versgemaakt! Ik had de vissoep jammie jammie met heel veel verschillende soorten vis er in. Erg lekker! Mandje met stokbrood, bruin en wit, met drie soorten tapenade. Hoofdgerecht heerlijke gestoomde mosselen in knoflook en wijn erg lekker we hebben gesmuld. Dikke pluim voor de kok (ik heb hem ook bedankt voor het heerlijke eten met drie zoenen)!!! Lekker toetje toe met een bakje koffie, de avond kon niet meer stuk. Nu weer thuis in Den Haag en ik geniet nog na! Echt een aanrader dit restaurant!

23. Gisteren op het terras gezeten bij ZENC.

Vooraf de oesters genomen, als hooftgerecht de dag versi vis Zeebaars.

Het was allemaal heel smakelijk, het terras was wel helemaal vol, dat maakt een terras veel gezelliger.

Bediening vlot, en de keuken ook.

Ook kindvriendelijk, dat is voor mij erg belangrijk.

Wij komen hier zeker weer terug.

24. Hier gisteren gegeten.. Leuke bediening, vraagt vaak of het naar wens is en of je nog iets wil bestellen. Het eten was echter 3x niks. Als voorgerecht hadden we tomatensoep wat rechtstreeks uit een blik leek te komen, ook veel te zout, erg jammer. Als hoofdgerecht hadden we gebakken mosselen, ossehaaspuntjes en biefstuk. Op de mosselen na, die ook op het randje zaten, was het vlees heel erg droog. De biefstuk was doorbakken terwijl om medium was gevraagd. Van mijn schoonzus was de friet heel erg donker, leek wel twee keer gebakken, om nieuwe friet gevraagd en ook zonder probleem gekregen, werd ook niet in rekening gebracht. Erg jammer van dit restaurant, het is verder een leuke zaak, maar een nieuwe kok en betere kwaliteit/prijs verhouding zou geen kwaad kunnen!

3,3
  25. arco 13 punten

Tijdens een woensdag middag middelburg neergeploft op het terras van Zenc. Eerste indruk was niet goed. Er was duidelijk een onderbezetting van de bediening. Met zn tweeen liepen ze het hele terras. Achteraf bleek dat iemand zich s ochtends afgemeld. Vind het helemaal niet erg om dan langer te wachten, maar het personeel kwam echt ongeinteresseerd en een tikkeltje onvriendelijk over. Laat even weten waarom het lang duurt, dit zorgt voor meer begrip en glimlach is dan juist erg welkom! Wat de keukenbrigade de complimenten. Het eten was prima! Maar het totaalplaatje klopte helaas niet..

26. Heerlijk een lang weekendje Middelburg, jammer van het slechte weer.

Uiteindelijk neergestreken bij Zenc, wat een mooie zaak.

Verder lekker gegeten. 3 gangen menu erg aan te raden, bediening leuk, maken tijd voor je.

Kom zeker hier weer terug voor een gezellig avondje bij de open haard.

27. Kom hier met regelmaat, meestal goede bedieding (met name Jeanine) en ze zijn niet beroerd om iets naast de kaart te maken.

Wij komen hier altijd naar volle tevredenheid.

28. Waren hier voor de tweede keer. Eerlijk restaurant met goede en leuke bediening. Gezellig met een brandende open haard. Muziekkeuze is minpuntje, maar dat is persoonlijk. Fantastische maaltijdsalade met zeevruchten. Een aanrader.

Mosselen niet tegen uitverkoopprijs, maar dat hoeft ook niet altijd. Kwaliteit zegt ook wat.

In de zomer een gezellig terras op de Markt.

Voor ons een vast bezoekadres in Middelburg.

29. Een te hoge prijs voor een erg middelmatige kwaliteit.
    Een pannetje mosselen voor 22.50 euro, wanneer de gangbare prijs in Middelburg 15 euro is.
    Natuurlijk is deze hoge prijs niet op het menu vermeld.
    Ook de eendenborst, die ik zelf bestelde was taai en oud, geen 22.50 euro waard.

2,6