Op dit adres zit nu: Eat & Lounge

1262051484 63
1302921985 70
1619668370 72
1691191747 72

1. We moesten dik €25 betalen voor een simpel gerechtje. Het vlees was goed alleen zo weinig patat en rijst dat we het hebben moeten verdelen. Daarnaast stond er nog een verrassing van €10 op de rekening (€6 voor 10 stukjes stokbrood en €1,5 per bakje mayo). Personeel is vriendelijk.

2. Na met mijn vrouw hier te hebben gegeten wat heel goed bevallen was ben ik daarna met een groep (15 personen) wezen eten afgelopen zondag.
    Eten was gewoonweg goed, zelfs beter dan gewoon goed. Service en klantvriendelijkheid staan ook hoog in het vaandel.
    Wij komen zeker nog eens terug.

3. Jacolien van Grootheest

Afgelopen vrijdag bij De Griek wezen eten voordat we naar een theater voorstelling gingen.
    We kregen een hartelijk ontvangst en het eten kregen we snel en warm opgediend.
    Ober was heel hartelijk en had alle tijd voor ons.
    Wij hebben er heerlijk gegeten, in gezellige sfeer.

( nog bedankt voor het doormailen van de foto)

4. Zondag 30-12-2012 at ik bij De Griek in Lelystad, omdat dat het enige restaurant was dat nog open was. Zelf ben ik vegetarisch, dus had ik ook een vegetarisch menu besteld.

Voor eten & drinken geef ik een 7, omdat er niks mis mee was, en het lekker smaakte. Wel was het niet echt Grieks, meer een Hollands maaltje, om het maar even zo te noemen.

Voor de sfeer geef ik een 6, het is te doen, maar niet fantastisch.

Voor de service geef ik een 3, wel met pijn in het hart, want ik vind de mensen die er werken heel aardig en behulpzaam. De 3 komt, omdat ik heel erg lang moest wachten op mijn eten. Dit is erg onprettig.

Voor prijs / kwaliteit geef ik een 5, omdat je veel geld moet betalen voor een maaltijd die eigenlijk te 'normaal' is.

5,7
  5. Timmermans Frank

Gister 29-12 2012 logeerden wij in het Apollo Hotel en we wilden lekker uit eten. Na de kerstdagen zin in iets anders. Even gekeken op Google. Weloverwogen naar de Griek (enige in Lelystad) gegaan en dat was een heel erg goede beslissing. Er was één hele negatieve recentie, de rest was prima, dus niet echt een gok.
    Direct bij binnenkomst een echt welkom gevoel door de gastheer en een lekkere ouzo.
    We hebben genoten van de heerlijke rode huiswijn, eerst een halve liter, en daarna nog een halve liter. Maakt hier niet uit qua prijs, direct een hele liter of 2 keer een halve is even duur (is bijna nergens zo). Een Schotel v.h. huis met alles erop en eraan, heerlijk en ruime porties incl. tsazikie! Leuk gesprek gehad met eigenaresse. Nadat alle klanten weg waren nog een lekker drankje v.h. huis gedronken, met een goede sigaar. Een Griek(se) wil dat de klanten niets tekort komen, gebeurd dat toch door omstandigheden, is daar over te praten en zoekt men een oplossing binnen de mogelijkheden.
    Wij hebben een heerlijke en prima avond gehad en dit ook uitgesproken. Als we weer in Lelystad zijn, gaan we zeker weer gezellig en lekker eten bij de Griek..

6. vanavond 18-11-2012 heerlijk gegeten bij De Griek. Lekker ouzootje van het huis vooraf. Daarna bestelling doorgegeven en zonder problemen (wel door verschillende obers) alles snel en warm op tafel gekregen. Onze dochter van 10 jaar had een kinder ijsje en mocht dit in de keuken zelf samen stellen.
    Top avond gehad.

7. Zaterdag 2 september heerlijk gegeten bij de Griek! Het restaurant is zeer geschikt voor de gehele familie dus ook voor kinderen. Het menu is zeer divers en smaakte heerlijk. Toch het lekkerste restaurant in Lelystad!

8. Eten was voldoende maar niet overdadig. Smaakte lekker totdat ik bemerkte dat er geen tazikisaus bij geserveerd werd. Voor zover ik dat bij andere Griekse restaurants heb meegemaakt, maakt dit deel uit van het standaardrepertoire. Kreeg op verzoek bakje met saus en werd na afloop de rekening van 6 euro extra gepresenteerd. Kijk, dat vind ik nu toch wel erg veel voor en sausje dus u kunt begrijpen hoe de fooi uitviel. Ze hebben me daar voor het laatst gezien.

4,7
  9. F. Brinkman

Gisteren, zondag 2 sept, om 17.00 uur gaan eten bij De Griek.
    Goede ontvangst, (geen welkomst drankje), eten besteld, voor 5 volw. en 2 kind. na het uit serveren bleek op alle borden de giros koud te zijn, dus borden retour keuken, na het opwarmen in de magnatron, bleek dat er bij 3 borden de lamskoteletten ontbraken, bij navraag waren deze allemaal opgegaan op zaterdag avond (kan gebeuren, maar meld dit vooraf aan je klanten), maar was ons bij bestelling niets van gemeld, lag ook niets iets vervangens op ons bord, ikzelf heb toen dit bord geweigerd, kreeg wel een extra drankje aangeboden, maar men bood mij geen vervangende maaltijd aan, dus bord zonder dit te hebben aangeraakt retour richting keuken en verder heb ik niets genuttigd, maaltijd stond wel op de rekening, hier uitleg over gevraagd, de serveerster gaf als antwoord, u moet betalen, want het restaurant moet ook blijven bestaan. Natuurlijk mag dat, maar je moet ook aan je klanten denken, service staat hier dus niet in een erg hoog vaandel, ronduit schandalig dat je hier zo met je gasten omgaat, ik denk dat het aanbieden van een ander diner de zaak veel beter had gedaan, maar kennelijk denken ze er bij De Griek anders over, wij komen hier in elk geval niet meer terug, dus na jaren weer eens bij De Griek in Lelystad te zijn geweest is dit helaas een ervaring geworden met een zeer zware bijsmaak, dit had een leuke afsluiting moeten worden van onze 38e trouwdag, maar helaas dacht De Griek daar anders over. Wilt u telf uitleg dan kunt u mij eventueel ook bellen, 0651808892. Het is zeer nadelig dat je hier ook nog steeds niet kunt pinnen.

10. We hebbben zaterdag 14 juli 2012 een heerlijk etentje gehad bij de Griek in Lelystad, onze complimenten voor de goede service en het overheerlijke eten ,het was ruimschoots genoeg wat je op je bord kreeg en erg gezellig.
    Onze dank en zeker tot een volgend bezoek.

11. Hp 7 punten

Eten zoals gewoonlijk goed evenals de vriendelijke bediening.
    Het blijft vreemd dat je er nog steeds niet kunt pinnen. Een gemis aan service in deze. We komen er al jaren en echt voor de gerechten , de sfeer mag authentieker ! Verder prima eten voor die prijs !

12. Vanavond er lekker gegeten. Grote porties,erg veel vlees.
    Hoewel t druk was,erg vriendelijke bediening en niet gehaast. Ook een aanpassing in t gerecht was geen enkel probleem.Maar heel bizar er is geen pinautomaat,maar erg aardig ,we mochten wel later betalen.(er hangt wel een briefje op deur,u kunt niet pinnen,haha.)

13. Karlijn

Heerlijk gegeten! Goede service. Mooie avond uit. Vooral de verschillende voorgerechtjes werden leuk geserveerd en waren super lekker. We hebben genoten! En zullen zeker nog vaker terug komen.

14. Koninginnedag gegeten bij de Griek, we komen hier vanaf dat het restaurant in Lelystad zit. En met veel plezier.
    Ook nu weer heerlijk gegeten tegen een fatsoenlijke prijs.
    De bediening was vlot (iets te) en vriendelijk.
    Graag komen we weer terug.

15. Paul de Vries

Ik/wij komen al jaren bij tijden eten in het restaurant. Hoewel het concept al decennia bekend is blijft het gezellig, lekker en leuk. Het is een klassiek grieks restaurant. Een bekend concept met behoud van kwaliteit. Het is dat wat je zoekt wanneer je naar de griek gaat. We blijven komen.

16. Snap niet waarom dit restaurant zo laag scoort: heerlijk eten, vriendelijke en vlotte bediening, gezellige sfeer en een prima prijs. Wat wil je nog meer?

17. Aloysius de Koning

Vorige week woensdag na jaren weer eens de stap gezet naar deze Griek. Het was helemaal goed en lekker. De service was meer dan ik verwachte, zeer attent en zeer vriendelijk en zorgzaam.
    Een negen dus en morgen gaan we weer.
    L&S

18. afgelopen woensdag na lange tijd niet geweest hadden we weer zin om lekker grieks te eten.
    we waren met 2 personen wezen eten en we hebben gegeten: 1 maal de auberginesalade 1 maal de dodoni feta
    2 maal ossehaas en als dessert hadden we allerlei lekkere griekse cakejes het was een geslaagde avond met heel erg lekker eten ze zijn lekker bezig nieuwe toepassingen in gerechten.
    en wat ons op viel is dat het erg druk was voor een lelystadse woensdag avond
    verder een leuke avond gehad tot gauw jongens

19. We hadden ons 26 nov, op onze 31 jarige trouwdag, verheugd op een gezellige Griekse avond met onze kinderen. Echter alles wat mis kan gaan in de service ging ook mis. Gereserveerde tafel, medio oktober al gereserveerd, was bezet. Beloofd werd dat ze deze fout goed zouden maken. Rond 21:00 uur vroeg men ons of alles naar wens was terwijl de bestelling van een uur geleden nog niet was opgediend! Het hoofdgerecht was er om 22:00 uur nog niet. Toen ik, met nog een lege maag, geiiriteerd reageerde, tenslotte werden de tafels om ons wel vlot bediend, kon het opeens binnen 10 min. Vervolgens krijg je de volledige rekening en koopt de Griek ons zwaar tegengevallen avond af met een tegoedbon van €25. Dit is voor ons de laatste keer De Griek in Lelystad.

20. Het eten op zich was wel goed, niet heel bijzonder. Achter af bestelde ik een likeurtje en ondanks dat ik een merk bestelde kreeg ik een variant van beduidend mindere kwaliteit. De sfeer ging wel, ook hier niets bijzonders. Dan de service, deze vond ik ronduit slecht, nog nooit mee gemaakt dat ik zo veel moeite moest doen om een extra drankje te bestellen of om te mogen afrekenen; ook duurde het langer dan gewenst voor we ons eten kregen. Al met al denk ik niet dat wij hier nog ooit komen.

5,1
  21. Richard & Monica

22. Hellen Tennekes

23. richard krens

Zaterdag 1 okt tafel geboekt voor 4 personen om 18.30u. We bestelden 2x twee persoonsmenu 42 en 42a. Het hoofdmenu kwam pas op tafel om 19.50u (daar hebben we dus 1u en 20 minuten op moeten wachten!)
    Het geserveerde menu was verschrikkelijk zout en dus bijna niet te eten en dat hebben we ook verteld bij de afrekening. De mevrouw die ons te woord stond ging direct naar de kok en er vond een discussie plaats in het Grieks.
    Maar 'the harm was already done'... denk niet dat we er ooit nog eens teruggaan.

24. Hellen Tennekes

Een aantal weken geleden ging ik hier weer voor het eerst sinds lange tijd eten.
    Het is weer zo goed bevallen, dat ik 2 maal voor mijn vakantie en weer voor de 2e keer na mijn vakantie hier ga eten.
    De ontvangst is heel vriendelijk, de sfeer prima en het eten lekker. Wat wil een mens nog meer.

25. Ben er meerdere malen wezen eten en in een woord....Perfect..!

Bij ontvangst een heerlijk, ijskoud glaasje ouzo. Het personeel is uiterst vriendelijk en de sfeer typisch Grieks...

Het eten is heerlijk, lekker Grieks, mals vlees. De prijs is best van de hoge kant, maar de kwaliteit van het eten en de uitstekende service compenseren dat voor de volle 100%

Zeker een aanrader...!

26. Afgelopen weekend wezen eten na lange tijd niet bij een griek geweest te zijn.

Ambiance:

Ze hebben onlangs gerenoveerd en het ziet er uitstekend uit ik sprak de bazin en die vertelde dat er nog een paar kleine dingen moeten gebeuren en dan is het tot dat ze naar een nieuw pand verhuizen af.

Prijs/kwaliteit verhoudong:

Heerlijke verse producten met name de viskuitsalade en de sardientjes zijn verukkelijk!

Verder goeie verhouding projs kwaliteit.

Service:

Ouzo bij binnenkomst en we kregen zelfs nog een drankje aangeboden van de bazin kids mochten ondanks de drukte een ijsje maken.

Al bij al een top avond gehad heerlijk gegeten zeker de moeite waard om terug te komen!

Ps de sperziebonen zijn niet uit blik ze zijn iets verder gekookt dan beet gaar want zo worden ze gegeten in griekenland.

27. Eten en drinken: Ik vind alleen de patat en de boontjes (krijg je er extra bij) wat minder. De patat is vaak in oud vet gebakken en de boontjes komen uit pot. Verder is de tzaziki, het vlees, de olijven etc.. voortreffelijk!

De service vind ik erg vriendelijk en vooral behulpzaam! De sfeer is gezellig omdat je de Griekse muziek hoort met daarbij de aankleding van het restaurant. Prijs kwaliteit is goed!

Ook hebben ze heerlijke wijnen bij de Griek!

28. Afgelopen zaterdag geweest. Het was echt een tegenvaller. Het voorgerecht was heerlijk. Maar daarna ging het helemaal mis. Ongeveer drie kwartier nadat we ons voorgerecht op hadden kwam de ober vragen of we een dessert wilden terwijl we nog geen hoofdgerecht hadden gehad. Er moest iemand anders bij komen om het vergeten hoofdgerecht te regelen. Toen het uitgeserveerd werd wist de ober ons niet te vertellen welk gerecht hij bracht zodat we zelf moesten uitzoeken wat voor wie bestemd was. Het hoofdgerecht was lekker maar niet echt Grieks. Het toetjes was wel erg lekker. Al met al redelijk gegeten maar de bediening was ronduit chaotisch.

29. Ik moet binnenkort ook maar eens een review over De Griek op mijn blog plaatsen. Zijn er in de afgelopen 20 jaar zeer regelmatig geweest.

We hebben door heel Europa bij heel veel Griekse Restaurants gegeten, bijzonder goede restaurants, maar De Griek in Lelystad blijft absoluut één van onze favoriete Grieken die maar niet uit onze top 5 Griekse Restaurants wil verdwijnen.

Altijd heerlijk gegeten en altijd prima bediening. De Griek is beslist ons favoriete restaurant in Lelystad.

30. Loes Meijer

Voor ons 35 jarig huwelijksfeest zijn we met onze dierbaren uit eten geweest. Fantastisch! Gevraagd of men bekend was met glutenvrij en...geen probleem! Ik heb heerlijk gegeten. Ze hadden ballon cijfers en een slinger opgehangen en na afloop kregen we nog een traktatie. Het hele restaurant zong mee! Een vriendelijk bediening en we zullen zeker terug komen!

31. Lekker met een groep gegeten, top.

Alle tafels vol en heel aardige bediening.

32. Ik kwam hier voorheen graag omdat het lekker en niet duur was. Tegenwoordig is het behoorlijk aan de prijs. Dat vind ik echt jammer, daardoor ga ik er niet zo snel meer naartoe.

De bediening is bijzonder vriendelijk en het drankje van het huis vind ik ook erg aardig.

Maar doe alstublieft die prijzen weer wat omlaag en we zullen hier vaker komen.

33. Lekker eten, maar erg duur. Voor een bakje tzatziki berekenen ze je 5,-. De Calamari is ook erg aan de prijs, maar wel lekker. Tijdens het afhalen zat er een alcoholist aan de bar die zich met iedereen bemoeide. Erg irritant en geen visitekaartje voor het restaurant. Ik ga er niet meer heen...

34. Hmm, wat valt er te zeggen over dit restaurant. De ene keer is het beter dan de andere.

De porties zijn in ieder geval van een formaat dat ik het nog nooit voor elkaar heb gekregen al mijn eten op te eten.

Slecht heb ik hier nog niet gegeten en wij komen hier graag met de kinderen die een kindermenu bestellen (gyros en lamsbout), dat bevalt hen prima.

Wel hebben wij in de afgelopen jaren geconstateerd dat de prijzen behoorlijk zijn gestegen (we aten hier vrij regelmatig omdat het "zo goedkoop" was, maar dat kan nu niet meer gezegd worden), de prijzen zullen nu op een meer gemiddeld niveau liggen.

6,5
  35. De sfeer is typisch Grieks, niet veel tierelantijntjes en veel blauw. Niet heel gezellig misschien, wel typisch Grieks.

Maar dan het eten, heerlijk! Met name de Giros en tzatzikisaus zijn absolute aanraders! Mijn vriend is van de lamsbouten die hij meer dan eens ‘voortreffelijk’ noemde.

Al met al onze favoriete(!) Griek.

36. Afgelopen zaterdag gegeten. Het eten was niet erg fantastisch.

We hadden een Irish Coffee besteld, veel te sterke koffie, hierover wat gezegd, maar hadden hier al vaker klachten over gehad en ze deden er niks mee en je betaald toch wel even 6 euro voor zo'n glas! Belachelijk dat hier niet op in is gegaan. Een of ander verhaal dat het koffiezet apparaat zo was afgesteld. Verder moest je voor al het extra wat je bestelde tsatsiki saus en mayo extra betalen.

Had hier al eens eerder gegeten, maar gaf ze nog een keer de voordeel van de twijfel, maar dit is echt de laatste keer geweest.

Er zijn veel betere Grieken in Nederland!

37. Typisch grieks restaurant, gezellige sfeer. Het eten was wel lekker maar niet heel fantastisch. Bediening nogal langzaam .. we moesten ons dessert zelf gaan halen, want ze waren het vergeten...