Kota Radja in Helmond

1219952091 73
1320896406 78
1388192615 77
1477920895 79

1. Ik had me verheugd op een lekker stuk kreeft (Keizerlijk menu), maar ik kreeg jammer genoeg nul op het rekest. De Kreeft was namelijk al gereserveerd voor iemand anders op de volgende dag. Gevraagd om een prijsreductie, maar werd niet geaccepteerd door de ober.
    Toen maar voor een ander menu gekozen. Het werd toen het "Shanghai" menu.
    Mijn collega wilde een loempia bestellen, maar die kreeg hij niet. Want dat is een afhaalgerecht.
    Bami met kip kwam lauw uit de magnetron.
    Veel gerechten zoals de Tongfilet, Ossehaas en Garnalen smaakten allemaal hetzelfde door de ketjap saus. Erg veel ui, paprika en champignons waar eigenlijk ook vlees op de schaal had kunnen liggen. Op de visschotel lagen warme surimi sticks (hahaha).
    Bij mijn 7-up zat geen flesje (dubieus 3e rangs merk wellicht).
    In 1994 smaakte het daar nog goed.

2. Vandaag voor een grote groep gasten eten besteld en het viel bij niemand in de smaak. Heel vreemd, want lange tijd geleden was het hier nog prima. De kleine loempia's zonder vulling en taai deeg (geen filodeeg), ku lo kai en garnalen met een hele dikke zachte broodkorst. Ku lo kai ook nog eens erg zompig, want zat in een bak met vruchten. Babi pangang had een erg vreemde smaak en een vreemde nasmaak. Kerrie met kip had weinig (kerrie) smaak en totaal geen pit.
    Erg jammer dit, het is toch een domper voor de gasten en zonde van het geld!

3. Mail met klachten over loempia’s gestuurd. Geen reactie. 2 weken later opnieuw nette mail gestuurd, wederom geen reactie!
    Ben klaar met deze zaak, eerder ook met babipangang met super hard gebakken kleine stukjes vlees, had keuken nooit mogen verlaten.
    Eigenaar heeft kort lontje en is niet klantvriendelijk, steeds wisselende koks zijn oorzaak, maar daar is hij zelf verantwoordelijk voor!
    Ben er klaar mee nu!

1,7
  4. Monique de Greef

5. Monique de Greef

Kom hier al meer dan 30 jaar en ben erg tevreden over hun eten! Ik heb helaas een glutenvrij dieet en ondanks dat kan ik nog steeds hier eten. Ik moet helaas wel altijd naar de eigenaar zelf vragen, want tja het is altijd een gepuzzel en hij weet het meeste hier vanaf. Hij is altijd bereid je te helpen en het eten is heerlijk! Oké af en toe kan er wel eens iets niet zo lekker zijn, dan heeft de kok z'n dag niet. Maar we komen altijd weer terug!

6. We bestellen hier regelmatig iets, ben bevriend met de eigenaar maar de laatste tijd gaat er helaas wel veel mis :-( Denk nieuwe kok?? Ze doen wel heel erg hun best om álles glutenvrij/arm voor mij te maken! Ik ben benieuwd of de kok beter zijn best gaat doen alleen...

7. Hebben vandaag eten afgehaald 27-12-21.
    Loempias’s besteld met garnalen, helaas zaten er dus helemaal géén garnalen in. Je betaalt er wel voor. Saté, saus was zo dun leek wel water en totaal geen smaak. Ook saus babi pangang was erg dun en waterig. Andere kok? Het is niet meer wat het is geweest. Voor ons niet voor herhaling!

8. v Gerwen

Kota radja in Helmond.
    Top Chinees restaurant.
    Bediening top en zeer beleefd.
    Lekker en goed gegeten.
    Ga zeker terug.

9. melanie89

Het eten is heerlijk en van constante kwaliteit, vooral de specialiteitenkaart is een aanrader. Onze favorieten zijn de Chilli kai, geserveerd in een vogelnestje, en de tipan gerechten, die ze aan tafel flamberen. Verder zijn de desserts, met name de Grand dessert en de Hong kong romance erg lekker en origineel. Daarnaast is de bediening zeer vriendelijk, attent en vlot. Drankjes worden op tijd aangevuld, jassen worden netjes opgehangen en bij vertrek wordt de deur altijd voor je opengehouden. Wij komen hier al jaren, en Kota Radja is zeker een aanrader!

10. Laatst hier met familie gegeten. Vriendelijke service, vooral de baas. Ook voor de kleine een kindermenu met friet of bami. Vooral de heerlijke Tipan Kota Radja kan ik iedereen aanraden (ze flamberen waar je zelf bij bent). Mijn vrouw had de overheerlijke kreeft besteld en mijn ouders hadden het keizerlijk menu besteld (7 gangen). Het grand dessert was uiteraard overheerlijk. Echt een aanrader!

11. Voor ons absoluut de eerste keus als wij chinees willen eten. Mocht je wat willen buiten de kaart om en laat je dit op tijd weten, is dit geen probleem en wordt er voor gezorgd. Het eten is erg goed en smaakvol. De eigenaar en eigenaresse zijn hele vriendelijke mensen en de service vanuit hun en het personeel is boven verwachting.

12. Donderdag met collega's hier wezen eten. Uitstekende maaltijd en goede bediening. Komen hier zeker nog eens terug.

13. Jacques Naus

Gisteren voor de eerste keer een afhaalmenu gehaald omdat we sinds kort in het centrum wonen.
    Was gewoon slecht.
    Vlees was veel te gaar en volgens mij weinig verse producten.
    Voor de prijs mag je toch wel iets meer verwachten.
    Kortom: weinig waar voor je geld.
    Er zijn genoeg betere in Helmond.
    Dus 1 keer maar nooit meer.

1,6
  14. Voor mij een héél goede Chinees. Ik kom er al jaren.
    Vriendelijk, attent en gastvrij. Met name de eigenaar Hong en zijn vrouw. Vrienden uit diverse delen van het land komen speciaal naar Helmond om bij Kota Radja te eten.
    Sommigen hebben zelfs geen menukaart nodig; Hong weet wat ze willen eten en dat sinds jaren! Je vraagt en Hong draait, met name als je iets anders wilt bestellen. Geen enkel probleem. Ik hoop er nog lang te mogen komen, omdat het er goed eten is. Voor iedereen een aanrader!

15. Super lekker gegeten voor de zoveelste keer! Vriendelijke en gastvrije keurige mensen. Nasi en bami worden gratis aangevuld! Alles was toppie, vers en smaakvol. Beste chinees restaurant van helmond.

16. Remco Colen

17. Mijn ervaring bij kota radja, is al 26 jaren onafgebroken geweldig.
    Eigenaren en bediening, is in een woord perfect.
    Het eten is er top.
    Indien je graag af wilt wijken van de menu kaart, is dit geen enkel probleem.
    Dit is een klasse voorbeeld hoe gastromie moet zijn.
    Wat mij betreft verdienen direktie en personeel een dikke pluim.
    W. Verspaget te Helmond

18. De beste Chinees van Helmond.
    Lekker eten, leuke bediening. We zijn er laatst gaan eten met onze 11 jarige dochter met haar vriendje en hadden gevraagd voor aparte tafels en dat was allemaal mogelijk. Ze hadden gezorgd dat ze een fantastische romantische avond hadden samen.

19. Nellie Claassen

20. Gezellig restaurant, vriendelijke bediening, altijd gratis rijst en evt groente aanvullen, als je iets echt niet lekker vindt, wordt je op hun kosten een alternatief gebracht (geen misbruik van maken uiteraard.
    Bij je tweede bezoek herkennen ze je en onthouden evt je voorkeuren.
    Ambiance is luxe, de prijzen vallen mee, zeker gezien kwaliteit en hoeveelheid.
    Aanrader!

21. Heerlijk en goed gegeten. Prijzen zijn redelijk maar niet goedkoop. De inrichting is standaard chinees restaurant :P.
    Verder prima.

6,1
  22. Maandag 12 december heb ik een Indische rijst tafel gehaald, en die was zo slecht van smaak (zeep smaak) overgaar en het vlees plakte, dat ik denk dat hij die vrijdag daar voor gestaan heeft in het lopend buffet. Goed is goed en slecht is slecht maar dit kan niet.

3,9
  23. Fantastisch restaurant met geweldig aardige bediening. Je hoeft niet lang te wachten, personeel is zeer correct en netjes verzorgd. Eten is heerlijk, de droge witte wijn (Oude Kaap) een absolute aanrader. Ik ben geen toetjesmens, maar mijn vriendin heeft geweldig genoten van een zeer uitgebreid nagerecht.

Een absolute aanrader!

24. H van Best

Er zijn veel betere restaurants in de buurt.

3,3
  25. Dit is absoluut een top restaurant.

Wij hebben daar super goed gegeten.

26. Geweldige zaak, super personeel en heerlijk eten! Kan niet beter!

27. Zaterdagavond hier gegeten met mijn man. We kozen voor het Kota Radja menu. Eerst een goed gevulde, heerlijk pittige Indische kippensoep met kerrie. Daarna een Ti Pan gerecht en kip met knoflooksaus; heerlijk van smaak, maar misschien iets teveel zout toegevoegd. De tongfilet met ananas was daarentegen perfect! Daarna nog ijs met lychees en slagroom en een kop koffie. Tussen de verschillende gangen zat wat ons betreft precies genoeg pauze-tijd.

Heerlijk gegeten en mede door de hartelijke bediening en de sfeer echt een fijn avondje uit geworden. Een aanrader!

28. We hebben hier vanavond iets afgehaald. Soepen zijn heerlijk en goed gevuld. En we hebben zowaar voor de eerste keer een loempia gehad waar niet het kleinste beetje nattigheid of vettigheid uit druipt bij het open snijden. Super! Aardige mensen ook. We hebben niet uitgebreid genoeg besteld om een goed oordeel te vellen maar de eerste indruk was positief!

29. George en Joes

Ga rustig hier eten!

Ik eet alleen vegetarisch en soms duikt Hong zelf de keuken in om voor mij iets lekkers te maken. De menukaart, die net nieuw is, mocht iets minder luxe zijn waardoor het al gauw net iets te prijzig is voor de mensen met een gewone portemonnee-inhoud, maar de gewone gerechten kun je ook nog krijgen. Vegetarische gerechten zouden iets uitgebreider mogen zijn, maar ze maken van bijna ieder gerecht een vegetarisch gerecht, als je erom vraagt. Het is hier altijd gezellig en je voelt je bijna thuis.

30. Danieleke

Ik ben wel eens in de keuken geweest, in de zomer staan ze gezellig buiten loempia's te draaien tussen de vliegen.
    De smaak van het eten is aangepast voor mensen die op hun vakantie naar 'friet van piet' gaan!
    Dan maar naar stiphout, smaakt vele keren beter en komt meer in de buurt van echt chinees eten.

2,1
  31. zeer lekker gegeten en ook heel gevarieerd nette bediening en onze gasten waren uit den haag en die waren zeer enthousiast en willen zeker terug komen dus dat is een groot compliment

32. Gisteren hier gaan eten, uitdrukkelijk aangegeven dat we vegetarier zijn en geen vlees, vis, ei eten. Hier zou rekening mee gehouden worden, plotseling moesten we naar huis omdat dochtertje ziek was geworden. Personeel zeer vriendelijk en boden aan eten in te pakken. Thuis aangekomen bleek dat er kippenvlees in de gado gado zat en ei door de nasi. Vandaag opgebeld en we werden naar ons idee afgewimpeld. We hadden beter aan moeten geven wat we wilden (?!), het was maar weinig kippenvlees (?!) en nasi zonder ei is geen nasi (?!).

3,3
  33. als je hier over gaat klagen dan weet ik niet meer wat die mensen verlangen van eten.het was perfect.

34. durf niet hardop te zeggen, maar dit is géén indonesisch, ook niet indisch, maar gewoon een ratjetoe van menu.De smaak is niet goed voor een fijnproever, zo ook de namen vd gerechten. Als je geen kenner bent,eet je gewoon op, maar niet voor mij.Géén tweede keer komen.Ajuu

35. alles was meer dan oke

36. Tot mu toe nog stteds het beste Chinees-Indisch restaurant voor ons.
    Mijn vrouw komt uit Indonesie en kan het weten ! Binnenkort weer eens met een bezoekje vereren !

37. frank 12 punten

je kunt er heerlijk eten en de bediening is heel vriendelijk en alles is vers daar..!! als je er gaat eten neem de keizerlijke menu expencieve maar heerlijk!!

38. Peter Stork

er hangt een gezellige sfeer en het is er schoon het eten is goed en de bediening is vriendelijk.