Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Heelsum verdeeld zijn.

1. Chinees-Indisch Heelsum

Gerechten van het lopend buffet waren heerlijk. Buffet was het niet groot maar voldoende aanwezig.
    Medewerkers vriendelijk.

2. Chinees-Indisch Heelsum

Heerlijk glutenvrij gegeten, alles was ontzettend goed geregeld, vriendelijk personeel, een fijne sfeer, heerlijk eten en hier kun je echt met vertrouwen een glutenvrije maaltijd bestellen.

3. Chinees-Indisch Heelsum

A H ten Böhmer

Vanmiddag heerlijk gegeten van een vegetarische rijsttafel. Zag er prachtig uit, opgemaakt als een enorme subtropische bloem. Verrassend verfijnde smaken. Heerlijke gerechten. Een top kok die ook fantastisch vegetarisch kan koken. En bijzonder vriendelijke bediening. Ze kent je allemaal bij naam na een eerste bezoek. Prima prijs kwaliteit verhouding. Zeer aanbevolen!

4. Chinees-Indisch Heelsum

Het eten was heerlijk en de bediening super, vriendelijk, het was een fijne avond.

5. Fijn restaurant! Wij komen er graag en bestellen ook af en toe om af te halen. Zeer vriendelijk personeel en bediening. Wij waren er de laatste keer met onze kleindochter, die wilde een kinder pizza mèt broccoli, stond niet op de kaart… maar hij kwam er pizza met broccoli! Geweldig!
    Dank en tot gauw!

6. Chinees-Indisch Heelsum

Wij hebben heerlijk gegeten vanavond Indisch/ Chinese rijsttafel voor 2 personen. Het is aan te bevelen. Wij komen zeker terug als we in Heelsum zijn bij deze Chinees.

7. Heel goed en het eten is heerlijk. Een dikke 👍

8. A.Zwart

Wij komen al heel erg lang bin La Porta. Wij hebben bijna alles meegemaakt; alle verbouwingen, personeelswissellingen etc. Dit is de beste pizza in heele regio, pasta is heerlijk en de vleesgerechten ook. Er wordt netjes en schoon gewerkt, iedereen is vriendelijk en probeert de gasten na de zin te maken. En de prijzen zijn ook eens gewoon en normaal, sat andere restaurants maar alleen van kunnen leren.
    Doorgaan zo! Fam. Zwart.

9. Chris

10. Eten was goed maar de rekening bleek verkeerd (uiteraard in ons nadeel). Te veel glazen berekend en een dubbel zo dure fles wijn als vooraf besteld. Je wilt een verjaarsdiner niet verpesten door een lange discussie met de bediening aan te gaan, maar thuis gekomen zagen we ook een dubbel zo dure fles wijn. Netjes het restaurant naar deze 'verrassing' gevraagd, maar nul op het rekest.
    Dus voor ons NOOIT meer, en u bent gewaarschuwd!

11. Chinees-Indisch Heelsum

Het eten is hier echt super. Overstijgt wat we intussen van 'chinees eten' verwachten. Ik raad de Tipan Garnalen aan! Die heb ik glutenvrij gegeten. Er is een glutenvrije menukaart. Maar daarbuiten is ook veel mogelijk. Ze weten wat ze serveren en dat doen ze goed!

12. Chinees-Indisch Heelsum

Rik De zutter

Zeer lekker eten. Zeer vriendelijke bediening. Je ziet dat deze mensen de zaak uitbaten met hart en ziel. Echt top. Zeer tevreden Belgen. Proficiat.

13. Chinees-Indisch Heelsum

Wat een teleurstelling. Het was mega druk: Vaderdag. Bomvol. Kregen snel een drankje, maar na 3kwartier wachten nog steeds geen eten. Ons viel op dat iedereen van het buffet at, en het razend druk met het afhalen was. Wij wilden van de kaart, maar kregen niets. Na 50 min. zijn we weggegaan. Er werd alleen sorry gezegd, en dat was het. 🤨

14. A. van Rooij

Inmiddels diverse keren gegeten bij La Porta. Het eten op zich is over het algemeen best goed, maar… wat mij iedere opvalt én eigenlijk inmiddels behoorlijk irriteert:

Personeel is veel te jong en niet professioneel, zelfs als je meerdere keren per week komt eten, geven ze nog geen teken van herkenning, een gevoel van welkom/gastvrijheid;

Je krijgt zeer afgepast (bijvoorbeeld) klein 'vooraf' broodje per persoon, dus niet gewoon een mandje met wat brood maar precies zoals het aantal personen aan tafel.
    Zo ook met bijvoorbeeld salade: als je het gegrilde vlees besteld krijg je één heel klein bakje salade. Ook als je dit gerecht voor twee personen besteld krijg je maar één zo'n klein bakje salade, dan dus niet per persoon. Dat is toch raar.
    Hetzelfde geldt voor bestellen van een bijgerecht: alles is zeer afgepast en wordt niet aangepast aan meerdere personen.

Weet niet of de eigenaar van La Porta daar zelf ook werkzaam is, maar ik zou hem aanraden eens wat aandacht aan zijn (vaste) klanten te besteden. Denk eerlijk gezegd dat La Porta het te gemakkelijk heeft: klanten komen toch, wel dus hoeven ze niet de 'extra mile' te lopen.

Jammer.

15. Chinees-Indisch Heelsum

Ik vond het tegenvallen erg vet en sommige gerechten kwamen uit een pakje volgens mij.
    De bediening was wel aardig ondanks het eten tegenviel.

16. Huib

De gezellige intieme sfeer, het sublieme eten, de presentatie, de locatie en de bediening… ze maken er als team echt een heerlijke avond van voor hun gasten. Knap en mooi werk wat hier uit de keuken, maar ook uit de flessen komt. Wijnarrangement als een maatpak bij de gerechten. Zalig!

17. Chinees-Indisch Heelsum

Jolanda

Gezellig restaurant met hele lieve mensen en heerlijk eten! Aanrader!

18. Chinees-Indisch Heelsum

Dita Oosterhuis

De nasi is gewoon witte rijst met een plakje ham en gebakken ei,
    Niet goed

3,3
  19. Vorige week geweest met mijn ex collega's.....wat een super leuke avond gehad.....en super lekker gegeten je kunt er alle kanten op....voor elk wat wils.....ik heb er zo lekker gegeten dat ik het mijn man ook wil laten proeven....dus gaan wij straks kijken of wij nog terecht kunnen....heb er zo zin in....het water loopt mij nu al uit de mond als ik er aan denkt 😊👍🙏

20. Na ruim twee jaar retour naar de knusse 17e eeuwse boerderij waar de kaarsjes in de antieke lusters branden en de open haard gezellig knettert. Ditmaal polaroid foto’s op tafel die de hele middag als rode draad terug kwamen, grappig.
    Als aperitief een luxe champagne, de vintage 2012 van Louis Roederer die uitstekend beviel. Ernaast een houten blokje waarin crackers gekruid met piment en papadum, waarnaast een lekkere dip van paprika tomaat en amandel.
    Vaste prik dat de chef even aan tafel komt om af te stemmen, prima.

Op een schaaltje gevuld met mais een krokante taco met een lauwwarme vulling van bonen met dotjes crème van avocado en koriander cresse, erg lekker en leuk dat de champagne de koriander accentueerde.

In een kokosnoot een krokant hoorntje van brikdeeg gevuld met gele curry en zoetzure komkommer met topping van amandel crumble, erg lekker met goede textuur.

De absolute topper was de Zeeuwse platte die de champagne helemaal tot zijn recht deed komen, wow.

De enthousiaste sommelier had een speciale wijn met hand geschreven etiket geselecteerd, Silius ‘Bucce’ 2016 van Atrium Vitis, voornamelijk Godello vergist met schillen wat voor meer body zorgde en een aangenaam strak bittertje in de afdronk. Ernaast een uit elkaar getrokken presentatie. Centraal een lange slanke cilinder van steak tartaar waarop krokantjes, rolletje zoetzure rettich en dotjes mayonaise waarin zeebanaantjes. Ernaast een langoustine in kataifi, poeder van zeewier, stukje schorseneer en vinaigrette van soja en sinaasappel. Verfijnde smaken die door de wijn spannender werden en aangename texturen, prima. (8,25)

Wederom iets speciaals, een Field Blend 16/17 van Fram uit Swartland, voornamelijk Palomino aangevuld met inheemse Chenel, complex en verfijnd met subtiele oxidatieve toets, heerlijk! Uit de keuken een luxe klassieker. Bruin gebakken tarbotfilet met plakjes kreeftenstaart en mossel, waarbij stucturen van bospeen en mandarijn afgewerkt met een schuimige beurre blanc met ronde toets. Pure smaken die prima combineerden. De wijn was “spot on” en gaf het gerecht nog meer glans, genieten. (8,5)

Over naar rood met een Vranec reserve 2010 van Popov uit Macedonië, diepe kleur, hoog in zijn zuren met tonen van braam en pruim en een elegante afdronk. Uit de keuken hertenrugfilet, keurig getrancheerd in hapklare plakjes en overgoten met eigen jus gekruid met Aziatische specerijen, ernaast een streep opgebouwd met structuren van rode biet geflankeerd door kleine gebakken aardappel cilinders en halve blauwe besjes, centraal een kool rolletje waarop een plakje rettich en wat mosterdzaad. Een hoofdrol voor het malse vlees, de wijn was een echte smaak versterker. (8,25)

De dessertwijn was een Beerenauslese 2017 Ried Hochgrassnitzberg van Polz uit Südsteiermark, geconcentreerd met tonen van gekarameliseerde appel en aangename mineraliteit. Ernaast ‘Vergeten groenten’. Luchtig cakeje van pastinaak waaromheen karamel van gezouten boter waarop een quenelle ijs van aardpeer en stukjes sinaasappel, ernaast een mousse van aardpeer in de vorm van een tandheugel waarop krokantjes van schorseneer en paaltjes van groene appel. Verder nog kleine dotjes cremeux van amandel en een gelei van peer afgedekt met een dunne platte ring van pure chocolade. Aan tafel afgewerkt met rasp van kassie (Chinese kaneel) wat voor een aangenaam aroma zorgde. Een proeverij van mooie smaken, niet te zoet met hartige toetsen, de wijn bleef hiernaast keurig overeind. (8)

Als afsluiter een krachtige espresso met assortiment keurig gepresenteerde friandises, het luchtige gemberkoekje vonden we erbovenuit springen.

Bediening was uitstekend verzorgd, een hoofdrol voor de enthousiaste sommelier met bijzondere wijnkeuzes en gezelligheid.

Samengevat was het een middag waarin onze verwachtingen werden vervuld. Verfijnde gerechten in klassieke stijl opgebouwd met luxe ingrediënten waarnaast uitgelezen wijnen in een hele fijne ambiance. Bedankt!

21. Chinees-Indisch Heelsum

Gisteren weer heerlijk gegeten veel keus en leuke bediening.
    Hebben hier al vaker gegeten.
    Zeker een aanrader.

22. J.P. Kalkhoven

Een leuk modern ingericht restaurant waar voldoende personeel rondloopt om snel en efficiënt geholpen te worden. Het eten was uitstekend.

23. Chris de Kater

Helft van de bestelling vergeten bij laatste bestelling. Na het bellen van het restaurant geen gepaste oplossing gekregen. Bij het wel geleverde menu weinig frietjes en pinkdikte appelmoes, was erg mager deze keer. Sla voorlopig dit restaurant over. Erg jammer!

4,5
  24. Eten was heerlijk. Bediening erg prettig en leuk. Alles goed. Voor herhaling vatbaar. 👍

25. Weer heel lekker gegeten en steeds fijne bediening. Plek op het terras; tegen een hek met fietsen, was iets minder fijn. Persoonlijk blijft het mijn favoriete restaurant, altijd weer genieten.

26. Jeannette en Andrew Stevens

Een huwelijksfeest in La Porta! Jazeker, een aanrader!! Wij hebben elkaar voor het eerst ontmoet 4 jaar geleden in La Porta. Ons huwelijks diner wilde we daar graag houden. In overleg met de eigenaar hebben wij gekozen voor een hapjes menu. De heerlijkste dingen kwamen voorbij. Brood met heerlijk knoflooksaus en kruidenboter, gevolgd door koude hapjes, 8 verschillende kwamen op tafel. Daarna volgde nog 8 overheerlijke warme gerechtjes. Wij hadden 35 enthousiaste gasten. Een ieder at waar hij zin in had. Sommige gingen voor de vis anderen voor nog meer salades. Alles werd aangevuld op verzoek van onze gasten. Niks was te gek. Personeel was geweldig, onze gasten zijn op en top verwent. De wijn vloeide rijkelijk en dat mag op zo'n dag. Koffie en thee als afsluiting. Het was een top avond. Misschien denk je niet zo snel om je huwelijks feest hier te houden, maat het is echt een feestavond geweest. Wij geven La Porta een 10!!! Heren en dames van La Porta hartelijk dank. Onze gasten zullen hier nog lang over napraten.

27. Komen vaker bij La Porta en dat is niet voor niets! Heerlijke pizza’s en ook goede pasta’s en vleesgerechten. De spies Roma is een aanrader! Vriendelijk personeel.

28. Claudia Beekhuizen

Het was weer top.
    Heerlijk gegeten.
    Leuke vlotte bediening.
    Ontzettend gezellig.
    We hebben het licht uit gedaan.

29. Een gezellig restaurantje in het kleine Heelsum waar je altijd met plezier gaat eten. Het eten en de keus is geweldig, de sfeer erg gezellig. De bediening is vriendelijk en adequaat. Wat kan je nog meer wensen voor een lekker etentje.
    Wij gaan er regelmatig terug voor een prettige avond.

30. Lekker eten voor een betaalbare prijs.
    Vooral de pizza's zijn heerlijk en vlees van goed kwaliteit.
    Leuke bediening van een jong team.