De Linthorst in Havelte

• Luxe
    • Aan het water
  4. Betalen Visa Master Card pin

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1291991074 91
1321202533 80
1506208443 81
1535419903 81
1662002894 81

1. Wat een geweldige ervaring, wijnen en gerechten waren super op elkaar afgestemd en de bediening was prima.

2. Als we met nieuwe of oude vrienden zonder risico willen eten, nemen we de moeite om vanuit Emmen naar Havelte te rijden.
    Nog nooit heeft een bezoek aan de Linthorst teleurgesteld.
    Ook dit keer weer een hartelijk ontvangst door Richard en zijn team.
    Amuses waren top, mijn carpaccio precies zoals het hoorde te zijn en mijn "keuze van de chef" erg smakelijk! ook onze gasten waren erg onder de indruk van hun gerechten. Mijn persoonlijke favoriet ( maar ik ben nu eenmaal een dessert-liefhebber ) was de Crème brûlée met kaneel ijs. Een perfecte afsluiting van een heerlijke avond !

3. Het was weer uiterst bijzonder. We waren een paar jaar niet geweest door de kinderen, maar die waren een weekendje weg. En wat hebben we genoten. Het eten was nog steeds van enorme klasse. Het interieur is leuk gemoderniseerd door Herry XXL. Het was er gezellig druk, dus reserveren op een zaterdag is echt aan te raden. Elke gang van het keuze menu was een genot. Gisteren was er een nieuwe kaart, weer helemaal op het herst seizoen. En de haas van een Veluws wildzwijn is echt een aanrader. Zelf heb ik genoten van de eend in een dadel port saus.
    Helaas hadden ze nog de zelfde stoelen als een paar jaar geleden, maar anders zou het geheel en overal een dikke 10 zijn geweest.
    Nu is het een dikke 9 en dat voor EUR28.50 p.p voor een 3 gangen menu. En dan zo'n kwaliteit. Petjes af.

4. Ubbing-Zinger

Beste Esther en Richard,

Tijdens een bezoek van familie uit Duitsland hebben we een tour naar Kampen en Giethoorn gebracht. Aansluitend wilden we ergens eten en bij mij kwam het idee via Havelte te rijden en jullie restaurant te bezoeken. Via Willi en Jan hadden we gehoord dat jullie hebben deelgenomen aan een wedstrijd bij SBS en dit ook gewonnen hebben. Aangezien wij SBS niet kunnen ontvangen hebben we het niet gezien, maar ik heb later via internet en Uitzending gemist er toch nog iets van gezien. In ieder geval hiermee gefeliciteerd.

Op de desbetreffende vrijdagavond waren jullie niet aanwezig. Alhoewel we niet hadden gereserveerd kregen we toch nog een plaats in de serre. De ontvangst was heel plezierig in een mooie ambiance en dat was al een prettige binnenkomer. Het voorafje van de zaak, een tomatensoepje in een glaasje, vond ik erg lekker en leuk opgediend. Ook het eten dat we hebben besteld werd heel mooi opgediend en het smaakte heerlijk. En ook de prijsverhouding klopte precies. We waren alle vier blij verrast over het gebodene.

Wij hebben nog een blik geworpen in het restaurant en jullie hebben het gezellig gemaakt. Gelukkig niet dat moderne, kale gedoe, maar er warmte in gebracht.

Chapeau voor jullie beiden, de keuken, de bediening en eventueel ander personeel.

Veel succes verder!

Hartelijke groeten van Willi en Hillie Übbing-Zinger

5. Hartelijke ontvangst. Eten was prima maar niet echt bijzonder. Amuse was rosbief met artisjok en een glaasje tomatensoep. Niet origineel maar wel goed klaargemaakt. Grote porties en de kwaliteit was op 1 gerecht na, vrij constant. Ik had als nagerecht een kaasplank maar die vond ik niet geweldig; drie stukjes kaas en een stukje tortilla. Met name de tortilla paste niet bij de rest. Slechts één van de drie kazen was bijzonder.
    Plussen: vooraf en bij de koffie een drankje van het huis. Zeer redelijke prijzen en kindvriendelijk. De prijs/kwaliteit verhouding van de wijnen was ook goed. Als ik in de buurt zou wonen zou ik er zo weer naar toe gaan.

6. b.smits

Zaterdag 21 juli 2012 gegeten in de linthorst havelte
    Bediening matig begon al met drankje bestellen, we bestelde een kir maar kregen heel iets anders wat er totaal niet op leek als het niet goed was dan hoorde ze het wel,niet eerst gevraagd wat we dan wilde drinken omdat ze geen kir kon schenken vreemd kleine moeite!!
    Ook later niet gevraagd of het drankje goed was.
    Steeds verschillende bediening.
    Het eten was redelijk de amuse was flauw en de carpaccio was redelijk maar de opmaak kon beter,een beetje op het bord gegooid.Water bij drankjes besteld vergeten te brengen moest we om vragen,later nog een drankje ook weer vergeten te brengen weer om gevraagd.
    Iemand van ons had vis als hoofdgerecht maar geen visbestek tja erg jammer de vis was wat droog.
    Tournedos was goed !En de andere voorgerechten waren goed Ik weet niet of we daar een volgende x weer naar toe gaan,niet veel geleerd van herman blijker!

7. De Groot

Zonder dat we het wisten waren we bij de winnaar van xxl herrie.. de dames waren leuk, maar de gastheer laat bij ons niet zo prettige sfeer achter, hij liet voor komen of wij niet welkom waren we hadden moeten reserveren en het gevoel dat we niet uit de buurt kwamen.
    Doe in godsnam iets aan de stoelen, ze zitten vreselijk, dus daar op kan je niet lekker na tafelen, wat we hadden willen doen.
    Eten was super

8. We hebben een 3- gangen diner gehad, prima eten, de visschotel is erg lekker, ook de wijn was goed sauvignon blanc , uit z-afrika lekker zacht, bediening (oudere vrouw) zweete nogal , wij komen zeker terug! Een paar keer de eigenaar gezien, deze mag wel eens als gastheer langs de tafels lopen.

9. inge 170 punten

Vanavond hier gegeten met mijn vriend. Het eten was prima, lekkere amuse vooraf. Verrassingsmenu voor 32,50 euro, wel wat prijzig voor 2 gangen terwijl 3 gangen keuzemenu 27,50 is. Service en efficiency kan beter, we hebben 5 verschillende mensen aan onze tafel gehad en drankjes werden niet op tijd aangevuld. Over het algemeen lange wachttijden tussen de gerechten terwijl het niet heel druk was. Sfeer verder goed, maar geen sterrenrestaurant.

10. Fam. Baij

18 mei in de Linthorst gegeten. Uitstekende gerechten, voor 25 euro een prima 3-gangen menu en heerlijke (Portugese) wijn. Vriendelijk en attent personeel, we gaan dit zeker herhalen!

11. Geweldig hoe eigenaren Richard & Esther van Dijk de gehele Linthorst op zijn kop gezet hebben! Ronduit heerlijke gerechten met prachtige bijpassende wijnen. Een echte aanrader voor een topavond uit eten in Drenthe!

12. Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten. De eerder oubollige sfeer is verdwenen, het Restaurant is zowel buiten als binnen geweldig gemoderniseerd en heeft een gastvrije uitstraling.

De bediening verwende ons met heerlijke amuses, als vooraf hadden we zalm en schelpdieren (scheermesjes) met wasabisaus, als hoofdgerecht Kalf van het Drents Landschap op 2 wijzen bereidt, ronduit heerlijk. De door de eigenaar geadviseerde wijnen pasten voortreffelijk bij de gerechten.

Voor herhaling vatbaar!

13. Maandag voordat wij naar onze vakantiebestemming gingen kwamen we bij de Linthorst voor een kleine lunch.
    We bestelde beide een broodje, en een kopje koffie, maar na 3 kwartier wachten maar even gaan vragen of het nog lang ging duren!
    De broodjes kwamen zonder boter, allemaal niets bijzonders wat het zo lang zou kunnen laten duren.. De zalm was er vast heel snel doorgezwommen, amper te proeven, meer brood dan zalm.

14. Vorige week tijdens een weekje vakantie in Havelte gegeten bij De Linthorst. Het drie-gangenkeuzemenu voor € 25 was prima. Over de bediening waren we erg te spreken en zien dan ook niets terug van de kritiek in eerdere recencies. Het restaurant kwam alleen een beetje "oudbollig" over, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Dat De Linthorst op dinsdag en woensdag (in het vakantieseizoen!) gesloten was vonden wij wel erg bijzonder.

15. Gegeten ihet restaurant. De gerechten waren mooi op smaak. Alleen jammer dat het 7-koppig bedienend personeel niet allert is. Valt veel geld te verdienen door een betere Tafel indeling per kelner. Een betere logistiek. Kunnen dan zo 3 mensen minder per avond in de bediening. Jammer van het mooie eten. Verdiend absoluut een betere organisatie in de bediening.

16. Een prima drie-gangen(keuze)menu voor 25 euro. Als je iets bijzonders wil moet er een kleine toeslag betaald worden. Prima verzorgd, maar soms mag de bediening wel even wat meer aandacht schenken.

17. Wiebrigje en Jelma

18. Tesca 171 punten

Prima restaurant met een mooi drie gangen keuze menu. Kwaliteit is uitstekend en de bediening attent en vriendelijk.
    De wijnkaart is wat simpel, maar er is een ruimere keus in de kelder!

19. het beste restaurant van de hele omgeving
    een 5 gangen!! top menu incl apperatief ,wijn arrangement en aangeklede koffie met een likeurtje van het huis voor nog geen € 50 top !!! en professionele bediening.