Op dit adres zit nu: Ignite

• Bezorgen

1392200776 74
1520709667 76
1692054855 75

1. Anita Dijkstra

Wij hebben hier zaterdag heerlijk gegeten. De gamba’s vooraf waren top. Als hoofdgerecht had mijn vriend surf en turf en ik had Babbels pannetje (kippenlevertjes) en het was heerlijk. Allebei een lekker wit wijntje erbij, echt TOP! Super vriendelijke eigenaren en personeel. Eten was er super snel en ‘t zag er allemaal goed verzorgd uit. Zeker een aanrader en zeer zeker voor herhaling vatbaar. Ga zo door toppers! Groetjes Jeffrey en Anita

2. Hilda Rosman

3. De Opschepper

4. Jack Custers

5. Theo

6. Martin

7. Pim Naafs

8. Vroeger vaker naar Babbels geweest en eenvoudig maar lekker gegeten. Helaas nu, veel zout, sausen uit pakjes van een bekende groothandel, weinig verse producten en een verwarrend menu.

9. Martine Keur

10. Lekker gegeten, en super vriendelijke bediening, gezellig restaurant.

11. M philippo

Heb zondag 2 september hier gegeten ivm verjaardag van Mn vrouw werden top ontvangen door de chef en personeel alles kon fles wijn kado gekregen eten was perfect supervriendelijk personeel gewoon aanrader!

12. Vertaal van English naar Nederlands

Found this little gem on our first night in Haarlem. Food was fantastic both in presentation & quality. We were the only international diners, everyone else was Dutch. We returned twice more for our evening meals and both times the staff remembered us - a great accolade to them!

13. Lara j

Samen met 5 vriendinnen een hele leuke avond gehad! Ontzettend vriendelijk personeel die hun best doen om je een leuke avond te bezorgen. Heel lekker vlees. Zeker voor herhaling vatbaar!

14. Top service heerlijk gegeten en gedronken en top voor de kids echt een aanrader.

15. In een prettige sfeer met me gezin gegeten.
    Genoeg keuze op de kaart en de vis is zeer aan te bevelen.

Kortom een aanrader en gaan we zeker nog een keer bezoeken!

16. Pierre Claassen

Kei GAAF ontvangst is super eten is goed.

17. L van der Vlugt

Gezellig restaurant. Hele vriendelijke bediening en chefkok. Lekker jus d'orange en heerlijke "verschillende soorten vis" gegeten. Fijne avond gehad.

18. Wilbert en Suzan

Wij hebben heerlijk gegeten bij restaurant Babbels. Vriendelijke bediening en de biefstuk was echt om te zuigen.

19. bosmeijer

Goede gastvrouw en gastheer heel goed gegeten en gezellig. Top.

20. Top avond gehad! Al gelijk een leuke ontvangst van de bediening daar naast hadden we een heel leuk tafeltje ik heb gekozen voor de herten biefstuk die perfect was gebakken zoals gevraagd 'medium-rare' nagerecht gekozen voor de toet gezellig die hartstikke leuk is opgemaakt.
    Babbels is zeker een aanrader als je een restaurant in Haarlem zoekt!

21. Zeer goed.
    Vis mix 2 keer gehad; zoooo lekker.

22. Zeer lekker gegeten! Hele goede chefkok en gastheer. Bediening is heel aardig en serveert alles uit met een glimlach. Zeker een aanrader voor lekker eten in Haarlem!

23. Leontine en Willem

Gezellig, lekker en top bediening. Heerlijk genoten. Was niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer.

24. Gezellig restaurant.
    Eten redelijk tot goed (vond tournedos niet super en was medium terwijl rare was besteld, maar groenten heel fijn). De wijn(kaart) viel wat tegen.

25. Ik was hier met mijn vriend, hij deed de suggestie om hier te gaan eten. Ik vond het restaurant zelf heel gezellig uitzien en heel sfeervol. De visproeferij was erg lekker en als hoofdgerecht de zeetong waar ik erg van genoten heb. Ik heb heerlijk gegeten en het is zeker een terug komertje!

26. Super ervaring gehad. Lekker eten en vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!

27. Ik heb hier gisteren met mijn vriendin gegeten. Wij hadden voor 2 personen gereserveerd, ik had daarbij gemeld dat mijn vriendin jarig is. Bij binnenkomst werden wij gelijk ontvangen, ondanks dat het toch best wel druk is konden we gelijk aan tafel die heel mooi is versierd. Omdat mijn vriendin jarig was hebben wij vooraf wat brood besteld en vervolgens een 3 gangenmenu. Ik had vooraf de carpaccio die echt heerlijk was, daarna heb ik voor de vleesmix gekozen met super malse vlees. Als nagerecht heb ik de toet gezzelig gekozen die heel mooi is opgemaakt met een sterretje voor mijn vriendin. De sfeer is heel erg leuk, het restaurant is goed opgeknapt, de chef is echt een aardige man en een vriendelijke en snelle bediening. Wij komen hier zeker terug, dit is echt een aanrader!

28. Wij hadden een paar dagen van te voren op tijd gereserveerd om bij Babbels te eten en wilden hierbij gebruik maken van de AH actie. Heel vreemd 1 dag van te voren een bevestiging op de mail gekregen dat onze reservering geannuleerd was... Waarop wij gebeld hebben met de vraag hoe dit kon? Helaas wisten ze niet hoe dat mogelijk was maar er was geen plek meer vrij.. maar toen wij nogmaals op de website keken voor de optie om te reserveren voor de gewenste avond was dat gewoon nog steeds mogelijk... Erg slecht... Als je niet wilt dat er mensen bij je komen eten met een AH dinerbon moet je niet mee doen aan zulke acties!

29. We werden goed ontvangen, leuk thema. Heerlijk gegeten en vriendelijk bediend, tot de volgende keer!

30. Zondag bij Babbels gegeten met de AH restaurant actie. Het restaurant is aan een opknap beurt toe, erg verouderd. Bediening liet te wensen over. Steeds iemand anders die onze tafel bediende waardoor alles erg rommelig verliep. Wanneer één van ons zijn drinken op had werd het glas meteen van tafel gehaald maar werd er niet gevraagd of iemand nog wat wilde drinken. Hier zelf naar moeten vragen. Vervolgens werd de wijn vergeten.

We begonnen met een stokbroodje met kruidenboter. Dit bleek achteraf 1,25 p.p te kosten, voor 6 man kwam dit uit op 7,50... Voor een stukje brood, echt belachelijk! Voorgerecht carpaccio was erg karig, maar wel lekker.

Bij het hoofdgerecht moesten we zelf om bestek vragen. Wat vervolgens erg lang duurde voordat het gehaald werd. Eten stond toen al op tafel koud te worden. Hoofdgerecht mixt grill was niet zo lekker. Vlees was lauw, taai en smaakte ook erg flauw. Mixt fish was beter.

Toetje viel erg tegen, dame blanche met overduidelijk chemische chocolade saus uit een flesje... jammer.... Helft van de tafel werd vergeten. Zelf om de overige toetjes moeten vragen. Chef kwam nog aan tafel omdat hij doorhad dat we niet tevreden waren maar lachte onze kritiek weg... Koffie / thee ronde was prima. De rekening klopte niet, vergeten drankjes waren wel aangeslagen. Reden waarschijnlijk de steeds wisselende bediening.

Wij komen hier niet meer terug na deze teleurstelling, zonde van het geld!!

2,2
  31. Absoluut geen voldoende waard!
    Wij hebben hier afgelopen zondag gegeten. En er ging heel veel mis. Aardige, maar erg onervaren meisjes in de bediening zonder goede begeleiding waardoor we steeds door iemand anders geholpen werden. We hadden het menu van de AH restaurantactie. Start met prosecco. Voorgerecht, carpaccio, was oke, niet bijzonder. Borden werden steeds al weggehaald voor anderen aan tafel klaar waren en na de prosecco kregen we geen drinken meer. Uiteindelijk zelf om de wijnkaart gevraagd en besteld, maar de wijn kwam niet.
    Hoofdgerecht was mixed grill of mixed fish. MF was goed. We bestelden o.a. MG, zonder lam. Toen er werd uitgeserveerd zagen alle borden er precies hetzelfde uit. Raar smaakje aan het vlees en de kip was lauw. Bij dessert werd helft van de tafel vergeten en tot slot klopt de rekening niet.
    Chef kwam naar onze mening vragen, maar nam kritiek niet serieus. Hij had te weinig personeel, vlees kon niet lauw zijn want het kwam uit de oven en we moesten volgende maand maar terug komen. Maar wij komen niet meer!

3,2
  32. Alex m 178 punten

Erg drukke tent waar het personeel de benen onder hun lijf "renden". Mij viel op dat er geen planners waren, waardoor er te weinig efficiëntie was en ze daardoor te hard moesten rennen.

Menukaart niet echt uitgebreid. Ik ging voor het 3 gangen menu met spareribs. Daar moest ik 3 euro voor bijbetalen. Helaas was dat niet op de kaart vermeld, er moest volgens de kaart wel bijbetaald worden voor de tournedos. Na een uur kwamen ze vertellen dat de spareribs op waren. Oké. Dan de tarbot. Helaas ook op. Dan maar de vleesmix. Ik heb 3 stokjes met vlees gekregen waarvan ik het derde stokje voor de helft heb opgegeten. Was niet zo lekker. Koffie babbels was wel lekker.

Op de rekening was 2x3 euro bijbetalen gerekend want het andere menu moest ook ineens 3 euro bijbetalen?? Nadat we hiernaar vroegen verteld de vrouw dat ze er 6 euro af moest doen van de kok omdat er 2x een bepaalde keuze niet was. Beetje vreemd allemaal.

3,6
  33. Niet super. Eten gewoontjes. Er zijn zeker betere restaurants in de buurt waar je voor hetzelfde geld veel beter kunt eten!

34. Wij waren met een groep van 8 mensen. Het was nogal druk, maar gelukkig hadden we een reservering geplaatst waar wij bij binnenkomst een van hartelijk welkom heetten. Wij hebben allemaal een 3 gangen menu genomen en 3 flessen wijn. Ik heb zelf een visproeverij besteld, waar het bord mooi bij was opgemaakt. Als hoofdgerecht heb ik een tournedos genomen, die was echt uitstekend. Als nagerecht heb ik een toet gezellig genomen, die mooi is opgemaakt. Ik heb hier echt heerlijk gegeten.

Dit is zeker een aanrader.

35. Sarah de nijs

Heerlijk gegeten en het eten was op tijd en vriendelijke bediening. De kok was ook super aardig.

36. "Knabbels"
    Zo snel geven we geen onvoldoende, maar het etentje op 2de Kerstavond bij het overigens leuk gedecoreerde Babbels (alsof je in Engeland bent) was voor mij en mijn vrouw niet echt geslaagd (1ste keer hier).

Vooraf gereserveerd via couverts.nl met een Xmas-gift voucher (mijne was 10 euro), bij de opmerkingen aangegeven, dat we met ons dochtertje van bijna 3 en zoontje van 8 maanden zouden komen.
    Bij binnenkomst wel van harte welkom geheten door de vrouwelijke oberin, die nogal paniekerig over kwam ("maar jullie hadden met 2 personen gereserveerd"). Voortaan goed de hele reservering lezen.
    Ook de verordonnering (zonder nog naar een andere, vriendelijkere oplossing gekeken te hebben), dat we onze kinderwagen moesten inklappen, kwam niet prettig over en werd zodoende door ons ook terzijde geschoven. Met wat passen en meten was er nog ruimte naast onze tafel om de wagen in vol ornaat te laten staan (te meer daar we ook boodschappen onderin de wagen hadden).

Gelukkig bracht een van de mannelijke obers hierin wat tegenwicht, maar helaas kwam hij 'bij 't installeren' met een waardeoordeel. Nou ben ik geen horecabeest, maar werk ik in een ander segment met klanten om te weten, dat je jezelf nooit moet inlaten met wat voor waardeoordeel dan ook jegens jouw klanten (van binnen denken wat je wil).
    Mijn vrouw en ik hadden wat woordenwisselingen met elkaar over hoe onszelf te installeren rond de tafel; de (jonge) mannelijke ober zei hierop, dat hij dit nooit had met zijn vriendin, waarop mijn vrouw subtiel antwoordde te wachten, totdat hijzelf eventueel ook kinderen zou hebben.
    Tsja, net als vele andere mensen in Haarlem (en elders ter wereld) heten wij helaas ook geen Ken & Barbie.

OK, eind goed al goed (qua installatie) en gingen we ons (eindelijk) verlekkeren aan de menukaart.
    Ik (vooraf een goede tomatensoep) ging voor de boterzachte ossenhaaspuntjes en mijn vrouw voor de sate van kippendijen met bijpassende (groente)garnituur, bakje rauwkost en gebakken aardappelen.

Wat kwam, was niet helemaal, zoals op de website/menukaart stond.
    De ossenhaaspuntjes waren voor mij frituurvet hard, mijn bakje rauwkost ontbrak en de (groentegarnituur) bestond uit gebakken reepjes paprika (wel variatie qua kleuren, rood en groen) en welgeteld 4 peultjes (of was het een lange peul in vieren gesneden ?!). Wellicht zat er nog 1 plak courgette bij, maar deze meende ik achteraf ook niet gezien te hebben.
    Mijn vrouw had -afgezien van dat het kippenvlees qua kwaliteit niet 't beste was (verwachtten we ook niet)- maar 2 stokjes sate (terwijl minimaal 3 doorgaans de standaard is)); zij had wel een (klein) bakje rauwkost en als groentegarnituur iets van 1 gebakken paprikareep, 1 schijf courgette en 1 peul.
    De gebakken aardappels waren wel OK, maar qua groentegarnituur was het dus allemaal zeer karig.
    De koffie Babbels smaakte voor mij wel OK.

Ontevreden, met (paprika)knabbels in mijn mik, zijn we huiswaarts gegaan.

3,7
  37. Erg langzame onervaren bediening die het in de drukte niet meer konden overzien. Het duurde erg lang allemaal voor een matige kwaliteit. Het was lekker maar zeker niet speciaal of wat extra aandacht aan besteed. Jammer want bij de vorige eigenaren was ik altijd erg enthousiast over Babbels maar zal het nu niemand meer aanbevelen.

3,5
  38. Vriendelijk bediening en goed eten. Voor herhaling vatbaar.

39. Mike janssen

Erg stoffig (letterlijk), onervaren bediening. Eten is erg simpel maar wel te doen.

40. J.Hofland

41. Gisteravond met zijn 8-en hier gegeten (familie).
    Toevallig tegen het restaurant aangelopen toen we een weekendje weg waren in Haarlem.

We hebben hier kunnen genieten van heerlijk eten in de gezellige huiselijke inrichting. Het personeel was erg spontaan en erg vriendelijk!
    Ossenhaaspuntjes van goede kwaliteit en goed doorbakken, ook de vers gegrilde groenten als bijgerecht op het bord waren lekker!

"Herrie uit de keuken" (Stoofpotje) Rundvlees goed lang gesudderd dit kan je meteen proeven aan de smaak/zachtheid.

Complimenten aan de eigenaar en medewerkers! Ga zo door!

42. Heerlijk gegeten in dit sfeervolle, gezellige restaurant met super bediening en een super kok.

Hoge kwaliteit van vlees en vis. Prima!

Ga zo door!! Wij zullen zeker vaker komen!

43. Eten was goed, alleen jammer dat alle gerechten dezelfde garnituur hebben.

44. hanneke

Het was een sfeervol restaurantje. Voorgerecht, meloen met rauwe ham, was lekker. Maaltijdsalade zat geen dressing op en was een gewone carpaccio met veel ijsbergsla. Vrijwel zonder smaak. Het uitgebreide kopje koffie was lekker, alleen de decaf koffie was smakeloos.

45. didi de pee

Gezellige zaak in een mooi oud pand. We zijn meerdere keren in deze zaak geweest voor een hapje eten. Ik ging altijd voor de heerlijke sliptong en mijn man houdt altijd van een lekker zacht stukje ossenhaas. Heel vriendelijke nieuwe eigenaar, ook gezellig voor de kinderen in "het hoekje". Bediening is aardig en attent en de sfeer gezellig en warm. Zeker aan te raden.

46. Nieuwe eigenaar naar het schijnt, heeft de boel er niet op verbeterd. Menu gekozen, eten is een beetje van de kok en een beetje van Maggi, om het zo maar te zeggen. Gambas als voor was een waterige massa met slecht gegrilde gambas. Tournedos puntje waren veels te ver door en dus niet te eten en de pepersaus kwam uit een pakje. Aardappel blokjes van aviko fleuren de boel niet echt op. De ervaring van mijn tafelgenoot bespaar ik u maar was niet veel beter. Jammer

3,4
  47. medewerkers polikliniek leiderdorp

Het eten was prima, sfeer gezellig ,vriendelijke bediening en een goede verhouding prijs-kwaliteit.

48. Zeer tevreden!
    Erg vriendelijke bediening, waarbij je rustig en lekker op je gemak zit te eten.
    Eten is ook heerlijk, vrij "standaard" kaart maar alles is net even bijzonderder en lekkerder gemaakt. Ik kom hier zeker vaker terug, want ben heel benieuwd naar de rest van de kaart.

49. Desiree En Henk

Voor de film hier gegeten! Ondanks dat het vol was werden we zeer vriendelijk ontvangen! Er werd ons een broodje voor het wachten aangeboden. Er werd gegarandeerd dat we de film zouden halen, wat ruimschoots gelukt is. heerlijke tournedos en Babbels pannetje. Top!! Wel druk, maar daar houden we wel van!

50. mevrouw els koster

Gisteravond heerlijk buiten gegeten. Het meisje wat bediende was bijzonder vriendelijk, zeer attent en oplettend, nogmaals mijn complimenten aan haar.

Wij komen zeker als we Haarlem bezoeken weer bij Babbels eten.

Vriendelijke groet,

Els Koster.

51. Haarlemse jongen

Zeer zwakke ongeïnteresseerde bediening. Pas na een kwartier worden de eerste drankjes opgenomen, alles moet gevraagd worden, en men vergeet dingen. De keuken bovendien is traag, wat wel gecompenseerd wordt door redelijk eten. Maar door de bediening kom ik hier nooit meer terug.

52. Wij eten inmiddels al een paar jaar heerlijk in dit gezellige restaurant. De prijs/kwaliteit verhouding is prima! De favorieten bij ons zijn: Kaasfondue als voorgerecht, Opoe's vispotje en de in boter gebakken slibtongetjes als hoofdgerecht zijn ook aan te raden!

Waarschijnlijk komen we vanavond weer eten!

53. Gisteren gegeten bij Babbels. De laatste keer was al weer enkele jaren geleden. Wat een teleurstelling. De entrecote was in 5 mini plakjes gesneden. 3 Plakjes waren niet te eten, vet en taai. 2 Keer geklaagd over het vlees. Wordt niets mee gedaan. Ons zien ze nooit meer.

1,5
  54. Bediening viel erg tegen! Eten was ook niet geheel naar wens. We hadden vooraf gevraagd of het hoofd gerecht varkensvlees bevatte. Bediening ontkende dit. Bleek dus toch varkensvlees geserveerd te worden. Afhandeling hiervan was zeer onprofessioneel. Eten was ook niet super.

Helaas voor ons de eerste en laatste keer bij Babbels...

55. Jaap Mereboer

56. Na alle lovende recensies te hebben gelezen dachten wij op 1e kerstdag eens bij Babbels te gaan eten. Gereserveerde plaats voor 3 personen bleek een debacle. Zo weinig ruimte dat noch ikzelf, noch de stoel van de tafel achter mij zich kon bewegen. En als overmaat van ramp was dit de enige weg naar alle andere tafels vooraan in het restaurant. Toiletbezoek, rokers én de bestellingen zouden nog tussen ons door moeten. Iedereen die er door moest, voelde zich ook hoogst opgelaten. Na ons beklag te hebben gedaan, zijn we maar weggegaan. Een alternatief kon niet worden geboden. Personeel was wel aardig en gaf het door. Resultaat: een eigenaar/chef die nog eens lauw naar het tafeltje ging kijken of onze klacht nou echt gerechtvaardigd was. Maar met een alternatief kwam hij niet. Echt schandalig. Ruim op tijd gereserveerd voor 1e kerstdag en dan als kistkalveren op elkaar gepropt worden. Eens maar nooit weer!

57. Vandaag donderdag 6 augustus 2009 met 2 pers. gegeten.

Voorgerecht "romige champigons,.. "dropen helaas van het vet..het romige was nergens te bekennen. Zweedse haring als voorgerecht was echter erg lekker.

Hoofdgerecht: entrecote medium, helaas was gewoon rauw (aleen de randjes waren medium); bijgerechten veeeel te zout! Andere hoofdgerecht (pasta) miste iets.. 'smaak'? Nee, vandaag geen aanrader.

Op mijn vraag; "Is dit jullie vaste chef of een vakantie invalkracht? Kon de bediening geen antwoord geven. Zij werkte er immers net haar 1e avond. Wij vinden dit restaurant veel te wisselend in kwaliteit.....ambiance en de wijn is echter fantastisch.

4,9
  58. Het was heerlijk en voor een schappelijke prijs (vooral de carpaccio was verrukkelijk).

De bediening liet even op zich wachten, maar verder was het oké.

Gezellig restaurant, wel wat krap.

59. Een 'dertien in een dozijn' restaurant. Eten en prijsniveau beide redelijk, maar niet bijzonder. Personeel vriendelijk naar de klanten toe, maar merkte toch iets van knorrigheid onderling of ver leiding (?).

60. Bediening is perfect!
    Eten is perfect!
    Locatie is perfect!
    En ze doen nog steeds hun best om alles de perfectioneren.

61. Alles was helemaal tip top in orde!

62. In een woord: geweldig!

63. Een gezellig knus restaurant in Haarlem

64. Zeer leuk restaurant met zeer goed eten voor een normale prijs