Tapas Andaluz in Goirle

• Catering

1392043158 82
1588911963 71
1602036550 71

1. Erg lekker gegeten, alleen jammer dat het geheel een rommelige indruk maakt, zeker het terras nodigt niet echt uit om te gaan zitten. Onkruid, vieze banken en tafels, je handen jeuken om daar iets gezelligs van te maken. Een kleedje en bloemetje zou al veel goeds doen.
    Maar erg leuk personeel, Brabantse vriendelijkheid.

2. Geweldige service, uitstekend concept, goede kwaliteit. Een aanrader.

3. wij zijn daar gaan eten via social deal het is er super gezellig vriendelijke bediening eten was er heerlijk voor iedereen zijn er lekkere hapjes te bestellen en zoveel je maar wil dit is zeker een aanrader.

4. We zijn hier gisteren gaan eten via Social Deal. Bij binnenkomst mochten we een tafeltje uitzoeken voor 2 personen. Meteen kwam er brood, aioli en tapenade op tafel en konden we doorgeven wat we wilden drinken. Daarna werd het concept uitgelegd en konden we de kaart bekijken. We begonnen met enkele koude voorgerechten. Ik nam koude kip met limoenmayonaise en mousse van krab en mijn partner koos de serranoham en garnalensalade. We kregen leuke schaaltjes met de tapas (binnen 5 minuten nadat we bestelden) Het was allemaal prima alleen mijn kip met limoen was niets anders dan een schepje kip kerriesalade (kant en klaar dus) Het was wel lekker hoor maar geen limoenmayonaise te bespeuren. De tweede gang bestelden we (o.a.) gemarineerde olijven en die waren lekker maar er bleef een vette oliesmaak achter in je mond. Er waren nog enkele gerechtjes die tegen vielen maar al met al hebben we nav het bedrag dat we betaalden goed gegeten. Om er voor het volle pond te gaan eten is wat ons betreft een ander verhaal.

5. jack rombouts

Wij hebben al meermalen gegeten bij Andeluz en het altijd prima wat eten en sfeer betreft.

6. Christian

Ondanks alle negatieve recensies die ik vooraf gelezen had, gisteren voor het eerst bij restaurant Andaluz gaan eten. Ik dacht, laten we ons maar niet ontmoedigen door al deze negatieve recensies. Wat zijn wij blij dat we toch gegaan zijn. Het was echt super. Vriendelijk onthaal, vlotte bediening, goed eten, veel keuze, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

De enige verklaring die ik kan bedenken voor al die negatieve recensies, is dat de verwachtingen van tapas bij veel mensen véél te hoog ligt. Wij zijn vorig jaar naar Andalusië geweest en wij hebben bij Andaluz onze vakantie op culinair gebied herbeleeft. Bij Andaluz krijgt men de tapas die men in Spanje/Andalusië ook voorgeschoteld krijgt. En niet de gepimpte tapas die men tegenwoordig in vele tapas restaurants krijgt. Andaluz onderscheidt zich dus wat ons betreft in hun authenticiteit m.b.t. hun gerechten en de aankleding van het restaurant. Wil je een echte Spaanse tapas avond, moet je dus bij Andaluz zijn. Wij gaan zeker terug!

Aan iedereen die twijfelt vanwege de vele slechte recensies: het is niet omdat iemand anders een boek slecht vindt, dat jij het boek ook slecht zal vinden...

7. Nadat we lekker gegeten hebben en de rekening vroegen, waar 2 bedragen op stonden die allebei niet klopten, we dit na gingen vragen, kregen we 'n boze blik als eerste van de gastvrouw en een "hoho" als antwoord toen we vertelden dat er ruim 80 euro teveel op stond. Kregen met 4en een rekening van meer als 200 euro, dat kon nooit kloppen. We kwamen zelf op 124.80 uit. Na nog 'n boze blik ging ze 't opnieuw uitrekenen en inderdaad we hadden gelijk. Helaas kon er niet eens 'n sorry vanaf. Erg jammer. Alleen weer 'n boze blik bij de nieuwe rekening. Weet niet of wij nog terug komen, ondanks dat 't eten lekker was.

8. Anouschka

Wat heb ik heerlijk gegeten! Ze waren snel en alles was met zorg bereid. Wat een aanrader! !
    Ik kom zeker terug :-)

9. anita wouters

Ben er nu verschillende keren geweest, eten is prima, wordt snel geleverd en de drank is ook prima en ook betaalbaar. Ga zeker terug.

6,1
  10. Lekker gegeten gisteren. Vriendelijk personeel. Het eten was lekker, leuke sfeer. We vonden het prettig dat de hapjes klein waren, zodat we van veel verschillende tapas konden proeven.

11. Fam v Turnhout

Het was super goed, waren bang van de negatieve reacties. Maar wij hebben een super leuke lekkere avond gehad. Top, wij komen zeker terug.

12. Vanavond hier gegeten en het was echt niet lekker. Zwaar teleurgesteld.

Ontvangst was prima en brood was lekker vers. Het eten was smaakloos. Tapas staat toch beetje bekend om bijvoorbeeld knoflook, maar dat gebruiken ze hier niet volgens mij.

Sommige dingen leken echt opgewarmd in de magnetron en knapperig gebakken visjes hingen slap en vet naar beneden. De aardappeltjes waren vet en slap, duidelijk te kort gebakken. Het eten was vet en veel had weinig smaak. Bij het uitspreken dat het tegenviel zei de bediening "tja smalen verschillen".

Ten slotte: ga niet met veel honger want je moet heel lang wachten op je eten. Ik ben na een uur gaan vragen of we deze dag nog eten zouden krijgen! Je zou denken dat ze dan de ronde erna wat meer tempo erin hebben, maar ook die ronde duurde weer erg lang en dat terwijl veel opgewarmd lijkt; dan hoeft dat niet zo lang te duren. Je hoeft niet binnen een uur weer buiten te staan maar nu waren we onderhand over onze honger heen voor we iets kregen.

1,1
  13. Het eten was soms lekker, soms af en toe niet mijn smaak en soms duidelijk opgewarmd. Daarnaast haalde de bediening constant bestellingen door de war. Binnen was het veel te warm en buiten had je last van de weg. Niet voor herhaling vatbaar dus.

14. Wij hadden een bon via vakantie veilingen. We gingen daar eten. We werden vriendelijk ontvangen. Het lekkerste van het eten was het brood. Voor de rest was het niet te eten en erg koud. Ze hebben weinig keus, vooral voor mensen die geen vis lusten.

15. Maud 191 punten

Er zijn in Tilburg en omstreken veel tapas restaurants. De kunst is om je van de vele andere te onderscheiden. Helaas is dat Andaluz (nog) niet gelukt. Gisteren hier met 4 personen gegeten. Het meeste was middelmatig van kwaliteit, de kaaskroketjes koud (door kok te kort in te hete olie gebakken?), aan de kipspiesjes zat veel vet en smaakte muf. Ook zat er een haar in het eten. Dit was voor ons reden om ons beklag te doen bij de bedrijfsleidster. De klacht werd zeer serieus genomen, de eigenaar van de zaak neemt nog telefonisch contact hierover op met ons.
    Eten van de gewone kaart kost € 19,95. Wil je ook eten van de specialiteitenkaart, dan is het € 29,95. Op de specialiteitenkaart staan 10 wat exclusievere gerechtjes. Helaas was ook de kwaliteit van deze gerechtjes niet optimaal. Jammer, want voor € 29,95 mag je best kwailteit verwachten.
    Er heerste een gezellige drukte, de aankleding is sfeervol en de bediening prima in orde. De gerechtjes werden snel geserveerd.

4,1
  16. iedje Meesters

Wij zijn gisteren bij Andaluz gaan eten. Ik snap niets van de negatieve reacties. Dat het personeel vriendelijk, snel maar voor ook humor heeft dat is wel duidelijk, maar dat het eten slecht zou zijn? Snap ik echt niets van... Wij hebben heerlijk gegeten, en er waren er 2 bij die niet de makkelijkste eters zijn. Er is gewoon voor ieder wat wils en wat wij gisteren ook besteld hebben, was lekker en goed!! Dus voor ons zeker een aanrader en we gaan er zeker weer naar terug!! Dus 10 met een griffel!!!

17. Onlangs voor de eerste keer wezen eten bij Tapaz Andaluz. Dat is niet goed bevallen. Ik snap niet dat er mensen zijn die het eten fantastisch vinden. Ben ik dan zo verwend? Ok, de serveerster en de gastvrouw waren heel aardig en de sangria lekker maar het eten was echt onder de maat. Onder de meeste tapas lag (heel gek) een hoopje dezelfde salade met een stukje sinaasappel. Maar dat is dan tot daar aan toe. Het leek erop of de tapas de hele dag (of langer) in een oven hadden gestaan. Vlees was taai en de sardines helemaal overgaar als een soort pap. Nee, het was niet goed. En dat is heel jammer want het was erg leuk geweest om een leuk adresje voor tapas in de buurt te hebben. Ga nu maar snel een weekendje naar Valencia boeken om deze nare smaakherinnering weg te poetsen.

18. Lekker gegeten, prima sfeer, ongedwongen, avond vullend.
    Vriendelijk personeel.

19. We zijn afgelopen vrijdag via groupon bij Tapasrestaurant Andaluz gaan eten. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen. De bediening was erg vriendelijk en we werden vlot geholpen. Op zowel het eten als het drinken hoefde we niet lang te wachten. De sangria was echt heel erg lekker. De tapas was ook allemaal erg lekker. Wij hebben met zijn viertjes een hele leuke avond gehad. Zeker een aanrader!!

20. Vertaal van English naar Nederlands

Met de bon van groupon hier gegeten. We waren met 10 personen.
    Heerlijke gerechtjes. Vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.

21. We hebben heerlijk gegeten! Alles wat we aten was vers, lekker klaargemaakt en goed op temperatuur.
    Dit samen met vriendelijk personeel maakt dat we zeker nog eens terugkomen!

22. Gisteren besloten om vrienden te trakteren op een etentje, wij wonen in Goirle en hadden al goede dingen over Tapas Andaluz gehoord! Dus met zijn 4en gegeten en gedronken, alle gerechten waren vers en lekker! Toen we net aan tafel zaten kregen wij gelijk al een mandje brood met lekkere dingen om er op te smeren. Je besteld telkens 4 lekkernijen uit de ruime kaart. Je krijgt de gerechten snel dus je hoeft niet lang te wachten! De dames hadden een karaf sangria en wij namen regelmatig 't Spaans biertje dat ook erg lekker smaakt.
    De bediening was vlot en de drankjes kwamen ook snel door... ik schrijf bijna nooit een recensie maar door een paar van de andere recensies (die heel tegenstrijdig zijn) waren wij vooraf een beetje bang dat het tegen zou vallen maar het tegenovergestelde is gebeurt! Wij vonden echt alles lekker en veel verassende gerechten gegeten en gedronken voor weinig... wat wil je nog meer. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar!

23. Wat een teleurstelling. Als je van lekkere tapas houdt, niet gaan. In deze keuken zijn ze ook van mening dat calamaris a la plancha gefrituurde inktvisringen zijn. Nog nooit zulke slechte tapas gegeten.

3,7
  24. Diana van Gerwen

Voor de tweede keer hier gegeten, buiten de wat tegenvallende gerechten ook niet echt "ons" ding.
    Wat zeker de moeite waard is om te vermelden is dat voor een fles water niets in rekening wordt gebracht, super!
    Sommige gerechten erg flauw. Service geweldig, bediening erg vriendelijk!

25. Peer 13 punten

Uitermate prettige ervaring gehad in dit restaurant vanavond. No nonsense gerechten, eenvoudig maar goed gecombineerd met een prettige bediening. Moest wel even wachten bij het afrekenen maar dat mocht de pret niet drukken.

26. Heerlijk gegeten, verwacht geen hoogstaande culinaire verrassingen maar het is goed. Ik persoonlijk vond de voor- en nagerechten het lekkerste. Vooral het basilicumijs was een leuke maar vooral smakelijke verrassing. Netjes ook dat toen ik vroeg om een glaasje water dat deze niet berekend werd op de bon. Een aangename leuke en lekkere verassing, zeker voor herhaling vatbaar!

27. Niet zo'n geweldige ervaring als anderen hier. In de vier rondes werden tot tweemaal toe fouten in de bestelling gemaakt (dit terwijl het niet eens druk was). De bestelde gebakken paprika bleek bij servering geen paprika te zijn maar een schaaltje met sperziebonen (uit blik). Sausjes werden vergeten en ook het bestek werd opgeruimd voordat wij klaar waren met eten. Sfeer is goed.

6,1
  28. Ik begrijp niet waarom deze tapastent zo'n goede recensies krijgt. Ik heb zelden zo slecht tapas gegeten, het vlees was ontzettend droog en taai.
    Tussen de "kaasplank" vond ik een verdord blaadje, het spek van de BBQ was amper gaar, en bijna doorzichtig rauw, en de gegrilde zalm stonk heel erg, bij verse visproducten hoort dit niet.
    De bediening was vriendelijk en de sangria erg lekker en niet duur! Maar ga niet meer terug.

29. Gisteren onbeperkt tapas gegeten. Iedere keer kon je a.d.h.v. een lijstje 4 tapas opgeven. Het was erg lekker en het personeel was ontzettend vriendelijk. Het tempo waarin alles werd geserveerd kon je zelf bepalen. De inrichting is leuk. Je moet geen chique tent verwachten maar een gezellig ongedwongen sfeertje. Zeker voor herhaling!

30. Super! Makkelijk aan te rijden, makkelijk parkeren, leuke zaak, gezellige, vlotte mensen in de bediening, goede keus in wijnen, dranken als sangria en cava voor een leuke prijs, afwisselende menukaart met echt veel keuze, vlees, vis, vegetarisch, soepjes, warme gerechten, koude gerechten.
    Eten was erg lekker, we hadden sterk de indruk dat het merendeel in eigen keuken bereid was. Lekker. Zelfs dessertjes waren inbegrepen.
    De gerechtjes kwamen ook lekker vlot, we hebben ook op het drukste moment nooit meer dan 10 minuten hoeven wachten. Alle warme gerechten werden ook bloedheet geserveerd.
    Wij zijn heel erg tevreden en hebben lekker gegeten. Zelfs mijn man, die niet bepaald een tapasliefhebber was, heeft heerlijk gegeten. Heel aardige mensen ook, gezellige, relaxte sfeer. Wij komen zeker terug, de prijs-kwaliteit verhouding is ook zonder korting gewoon super. Lekker ongedwongen eten, zo veel als je wilt, keuze uit meer dan 40 gerechtjes. We hebben echt zitten smullen.

31. Gezellige ervaring bij Andaluz. Het eten is prima en er staan leuke gerechten op de kaart; erg divers. Bediening is vriendelijk en er zijn geen fouten gemaakt ondanks de drukte. Ook werden de gerechten vlot geserveerd (+/- 20 minuten wachten). De porties waren wat aan de grote kant (zelfs als we voor een persoon minder besteld hadden), hier moeten eters wel rekening mee houden later op de avond...

Wel vonden we de prijzen van de consumpties hoog. Voor een glas bier wordt 2.50 gevraagd (dat is redelijk) maar voor een klein flesje water ook. Iets dat toch echt wel minder mag zijn.

32. We hebben nu een paar keer tapas gegeten en vinden het steeds gezelliger worden.. aangezien we al meer dan 45 jaar in Spanje komen durf ik gerust te zeggen dat de tapas een echt Spaanse smaak hebben. Jammer van de champions.. die zouden beter kunnen. Maar wij zullen vaak terug komen om al de tapas die we nog niet aten uit te proberen.. de rode wijn is heerlijk.. meiden wij genieten elke keer van jullie.

33. Al 3 keer gegeten en altijd prima. Enige nadeel eerst was het feit dat er grote groepen waren met veel geluid. Inmiddels hebben ze een extra stuk erbij waar gisteren de groepen zaten. Ze denken er in ieder geval over na en ze doen er iets mee! Super service!

34. Gisteren gaan eten bij Andaluz al met al niet de beste tapaz ervaring.
    Eten is niet bereid door een echte kok maar komt allen uit aangevoerde gerechtjes die op een bordje of schaaltje worden geserveerd met een eenvoudige opmaak.
    Er is geen gerechtje dat er daadwerkelijk uitspringt en waar ze zich mee kunnen onderscheiden.

Concept op zich is leuk en je kan zien dat men er zijn uiterste best voor doet om het tot een succes te maken maar er ontbreekt een goed keuken en daadwerkelijke horeca ervaring. Ik gun het ze dat het gaat lukken om het succesvol te maken maar er moet veel gaan gebeuren om de drukte die ze nu hebben vanwege de reclame die ze maken via Groupon ook te kunnen vasthouden. De meeste gasten gisterenavond waren er met een groupon bon, wij waren volle betalers dus hebben geen waar voor het geld gekregen.
    Ik zie dit als positieve feedback want het is duidelijk te zien dat er gewerkt voor met een ideaal.

35. Afgelopen week hier gegeten met een groep van 10 mensen. We hebben genoten van het lekkere eten. De bediening is zeer vriendelijk, snel en informeel, wat het geheel een losse, ontspannen sfeer gaf. We komen zeker terug!

36. Gisteren gaan eten bij dit verrassend leuke tentje. Geweldige prijs kwaliteit. We hebben genoten van alle smaken die voorbij kwamen. Je kunt proeven dat er met verse ingrediënten wordt gewerkt. Erg leuk om te zien hoe de dames hun passie over willen brengen, zeer zeker voor herhaling vatbaar. Wij hadden telkens de keuze uit 4 gerechtjes waardoor we soms ook dingen konden bestellen die de ander niet zo lekker vind. Kortom! Een aanrader!!

37. We zagen in een krantje een leuke aanbieding voor een nog te openen tapas restaurant. Dagverse producten gecombineerd met een chef die meerdere jaren in Spanje ervaring heeft opgedaan, dat wilde we wel eens uitproberen. Het reserveren liep storm en we konden voor een week na de opening nog een tafel reserveren.

Het restaurant ligt net buiten het dorp, parkeren is geen probleem. Het restaurant is eenvoudig maar sfeervol ingericht. Aan de bar vier hoge tweetjes, verder geschakelde tweetjes. Op tafel een oranje papieren loper met papieren servet. De menukaart is voorlopig nog op een A4tje geprint. De kaart is vanwege de scherpe actie wat ingekort. Veertig tapas overzichtelijk gesorteerd in verschillende groepen. Aan de muur drie krijtborden met hierop een royale keuze wijnen per glas (13 stuks). Een gezellig Spaans muziekje met gitaar en zang op de achtergrond.

We wilden graag een trippeltje. Deze was er niet, wel een Spaans biertje wat we wel wilde proberen. Verse gesneden broodjes (pan gallega) werden gepresenteerd met olijven tapenade, aioli en olijfolie, een goede start. Er werd even uitgelegd hoe het bestellen gaat. Telkens maximaal drie gerechtjes op een briefje schrijven en deze in een houdertje plaatsen.

Van de koude voorgerechten kozen we, zeevruchten salade, garnalen salade en serranoham. Alle drie lekker maar met iets minder smaakbeleving dan gehoopt. Het biertje was op en we schakelde over op de wijn. Een glaasje Albariño van het huis Maior de Mendoza die beter beviel dan het pilsje.

We gaan door naar de groentegerechten, een kroketje met geitenkaas en spinazie, groene paprikaatjes met zeezout en gefrituurde uienringen. Ook weer aardig maar niet verrassend.

Over naar de vis, het soepje, de calamaris met citroen en knoflook mayonaise en de viskoekjes. De soep had een dunne smaak. De calamaris was gefrituurd en aardig. De viskoekjes waren eigenlijk stukjes gefrituurde vis.

We nemen een PX sherry voor bij de kaas, lekker. Een schaaltje met nootjes, stukjes Manchego en Spaanse blauwe kaas. Een goede ronde.

Als afsluiter het dessert Andaluz. Bolletje basilicum ijs met schaaltje crème Catalana en churros met chocoladesaus. Ook weer aardig.

Bediening werd verzorgd door twee gezellige dames van middelbare leeftijd. Het liep allemaal lekker door en ze straalde plezier uit. Prijs-kwaliteitsverhouding is goed. Kwaliteit is wat minder maar het kost dan ook erg weinig, tapas 10,-, pilsje 2,25, wijnen van 3,- tot 4,25, espresso 2,25.
    We hebben een leuke avond gehad en ik denk dat het de liefhebbers van tapas zeker zal aanspreken.

38. annette van Vugt

Ook wij zaten woensdag 12 februari aan de bar op hoge krukken. Tegenover de keuken, waar de kok heel goed zijn best stond te doen.
    De bediening vonden wij heel relaxed en spontaan. Het heerlijke eten deed ons direct terugdenken aan Spanje.
    Prijs kwaliteit ronduit geweldig. Goede huiswijn en geweldige variatie in aanbod tapas. De manier van bestellen werkte ons inziens heel goed. Top!

39. Eerste kennismaking met dit gezellige restaurantje was prima! Zeer goede kwaliteit, versheid is te proeven. Doordat het pas zo kort geopend is verliep de bediening nog wat rommelig.

Wij met 2 personen zaten aan de rand van de bar, gezellig en hier was volop licht, want ik betwijfel het of de andere tafels ook genoeg licht hebben om de nog te maken kaart te lezen.

Punt van aandacht: je kiest per ronde maximaal 3 gerechten uit. Echter alle gerechten moeten dan ook voor twee personen afgenomen worden. Jammer voor mijn man die geen vis lust. Zou fijner zijn als je ook een portie voor jezelf kon nemen.

Maar we gaan snel weer terug om weer eens te kijken hoe het dan loopt en smaakt. Vooral doorgaan!