Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Celsiusplein 28, 5621 BN, Eindhoven

Op dit adres zit nu: Zizo

U kunt uw auto recht voor de deur betaald parkeren. het is betaald parkeren van 9u tot 21u

• OV

100 meter verder.

2 blixembosch oost. Halte op de kruisstraat.

• Halal

• Hip
  6. Betalen pin Master Card Visa

1299020880 88
1536002037 78

1. Heerlijk gegeten in een prachtig restaurant!!

2. Vrienden vam Vroeger

Gevarieerde gerechten. Heerlijke smaken. Eerlijk eten. Mooie porties. We hadden gekozen voor de Proeverij.

3. Als afscheidsdiner van mijn werk zijn wij met 5 personen bij Restaurant Chomicha gaan eten. We kwamen als groep vanuit Den Bosch met de trein en konden vanaf het station naar het restaurant lopen. We voelden ons aangenaam welkom geheten door het bedienend personeel. Er werd ons gevraagd of we aan een lange tafel wilde zitten, of lekker in de bankjes. Wij kozen voor dat laatste. Na lang te hebben gekeken in de menukaart besloten wij om de proeverij te pakken. Er werd ons verteld dat de proeverij in 4 gangen geserveerd zou worden en dat wij op deze manier heel veel uit de Marokkaanse keuken zouden proeven. Niks hiervan was gelogen. We hebben heerlijk genoten van het eten en de oh zo vriendelijke bediening. De kip pastilla (kippasteitje) was wel degelijk onze favoriet, alleen daarvoor zal ik al teruggaan. De combinatie van zoet en hartig was erg apart en nieuw voor ons.

Restaurant Chomicha, een erg sfeervolle zaak, super personeel en heerlijk eten. Echt een aanrader.

4. Afgelopen zaterdagavond zijn we met drie personen onaangekondigd/zonder reservering binnengelopen om te gaan eten. Ze hadden alleen nog maar een tafel bij het raam (naast de deur). Niet zo'n prettige plek. Maar toen er een plekje verderop in het restaurant vrijkwam, werd dit meteen aan ons vermeld en mochten we verplaatsen (we hadden toen nog alleen maar thee gehad).
    Toen we ongeveer 3 kwartier binnen waren kwamen de voorgerechten op tafel. De hoofdgerechten kwamen ongeveer 20 minuten later. Maar de lege borden van deze gang bleven dik een halfuur voor onze neus staan en daarna werd er ook pas gevraagd of we nog een dessert wilden (we hadden dat wel vooraf meebestelt).
    De voor- en hoofdgerechten smaakten goed. De portiegrootte was ook ruim voldoende. De garing van het vlees (kip, stoofvlees, gehakt) was goed, vooral die van de kip en stoofvlees. Belangrijk was dat het eten ook heet was. Als de damp er van af slaat en de saus nog voor je neus aan het pruttelen is wanneer de tajinedeksel wordt opgetild, dan weet je dat dat wel goed zit.
    Het dessert viel helaas wat tegen. We kregen ook per ongeluk voor twee personen ipv drie. We deelden een 'theeplateau'. De thee was verse muntthee, er zat een plantje munt in de pot. Voorafgaande het diner hadden we deze thee ook gedronken. De thee bij het dessert echter, was minder vers dan de eerste want de thee was al vrij donker. Bij de thee werden 'zoete lekkernijen' geserveerd. We hadden bij de eerste keer thee hier ook al een voorproefje van gehad. Het was een klein plateautje met 5 hapjes (hoe deel je dat met twee personen?). Verder waren 4 van deze hapjes hetzelfde qua smaak, drie daarvan zelfs van exact dezelfde samenstelling en uiterlijk. Deze plakkerige (van de honing) filodeegpakketjes waren gevuld met een notenvulling. Ik proefde ook oranjebloesem. Maar de notenvulling bevatte naar onze smaak iets te veel pinda en kon dus niet echt bekoren. Kortom, we hadden bij het dessert wat meer variatie verwacht.
    De sfeer in het restaurant was prima, veel goedgeluimde gasten en de bediening was aardig. Het meisje verontschuldigde zich nog dat we zo lang op ons theeplateau hadden moeten wachten. Daarbij moet ik wel zeggen dat het erg druk was en ze maar met zijn tweeen bedienden.
    Er was voldoende licht om te kunnen zien wat je op je bord had, maar wel donker genoeg voor een aardige sfeer.
    Het stenen tafelblad waaraan wij zaten had wel een flinke barst en stond bol waardoor de dressing/saus wel naar de rand van mijn bord liep.
    Prijs; Niet echt goedkoop, vooral de voor- en nagerechten vond ik aan de dure kant. Maar als je een keuzemenu kiest is de prijs goed te doen (dat scheelt voor hetzelfde menu ongeveer 8 euro).
    Al met al, vanwege de prima hoofdgerechten, wel voor herhaling vatbaar.

5. Na veel verhalen te hebben gehoord naar Chomicha in Eindhoven gereden, voor ons een behoorlijk eind. Het was druk, maar we kregen een mooi hoekje naast de bar, vol met kussens en tajins aan de muur. Leuk als romantisch hoekje voor ons 2! Een van de dames van de bediening, een schat van een meid, vroeg wat we wilde drinken. Ze vergat ons vervolgens omdat we in een hoekje zaten, maar dat zou ze rechtzetten met een rondje van de zaak. De andere dame in de bediening was een ander verhaal. We hebben nog nooit zo'n depressief persoon meegemaakt. Ze bracht ons water en smeet zo onderhand de fles op tafel, zonder een woord te zeggen. Ook vanachter de bar zagen we niets anders dan een gezicht wat bijna op huilen stond. We begonnen met soep, een klein kommetje, maar heerlijke herkenbare harira. Daarna hebben we de grill voor twee personen besteld. Niet heel goedkoop, en we hadden dan ook behoorlijke verwachtingen. Dit was echter teleurstellend. We kregen een bordje/schaaltje couscous met wat stukjes vlees. Daaromheen wat tapenades, maar geen rijst, groente, aardappeltjes of salade. We vroegen daar nog expliciet naar voorafgaand het bestellen, en toen werd ons aardappeltjes toegezegd. Dat klopte dus niet. Voor Marokkaanse eetgebruiken, was het een domper. Dergelijke schoteltjes worden in de traditie ten minste per persoon klaargemaakt, beter eten overhouden dan dat iemand tekort komt.

Het vlees aan de spies was bijzonder droog, en het merguez worstje was schrikbarend klein. Verder lagen er nog o.a. 4 inimini kippenpootjes bij, deze waren overigens heerlijk maar niet vullend. Toen de serveerster vroeg of we meer brood wilden en wij daar nee op antwoorden omdat we nog hadden, nam ze ons brood mee. De tapenades bleven daarmee ook onaangeroerd. Beetje lastig met alleen een vork en geen brood.

Afsluitend Marokkaanse thee gedronken met wat koekjes, prima te doen, maar we gingen met een onvoldaan gevoel weg. Voor een Marokkaans restaurant en de keukentradities die daarbij horen vond ik het helaas erg teleurstellend. Met een halfvolle buik naar huis gaan en €40 rekenen voor een grillmenu(utje!), geen reden voor ons om nog eens terug te komen.

3,5
  6. Nergens aten we zulke lekkere lamskoteletten als bij Chomicha en dat is de reden dat we steeds terug komen. De aankleding en het interieur dragen bij aan een gezellige Oosterse sfeer. De bediening heeft het soms wel eens te druk.

7. Gisteren voor het eerst in dit restaurant gegeten en is niet voor herhaling vatbaar. Wij hadden gereserveerd voor 20.00 uur en waren op tijd aanwezig. Wij konden niet bestellen want er waren te weinig menukaarten. Daar konden wij 3 kwartier op wachten. Uiteindelijk besteld en het voorgerecht kwam vrij snel, maar daarna was het weer wachten. Tussentijds enkele keren gevraagd wanneer wij het hoofdgerecht konden verwachten en na aandringen eindelijk rond 22.00/22.30 verder kunnen eten. Excuses voor erg late bediening was er niet bepaald bij. En met onze eetlust was het al ver gedaan. Enige pluspunt was dat er een leuk optreden was van een dansgroep. Hier komen we dus nooit meer terug!

8. Pastille was klein, maar lekker. Tagine visschotel werd niet geserveerd in een tagine tot onze verbazing. Eigenaar vond dat de visschotel op een bord moest worden geserveerd. Tegenvaller! Schotel was veel te heet van smaak, net alsof er pepers in zaten. Veel te veel groenten, weinig vis en de aardappelen moest je zoeken. Service een 10. Heb mijn visschotel omgeruild voor een ander gerecht. Jammer dat je het keuzemenu niet kunt pakken, kan alleen als je met een groep bent. Moeten ze op de site erbij schrijven. Had me er helaas iets meer van voorgesteld, vanwege de recensies.

9. Heerlijk gegeten! Authentieke gerechten , mooi opgediend, hartelijk en gastvrij personeel. Gezellige en sfeervolle inrichting. Prijs/kwaliteit verhouding prima. Zeker komen wij terug!

10. Heerlijk gegeten sfeer is kei gezellig heerlijk genoten met vrienden en nog eens met mijn gezin

11. Hadden voor afgelopen dinsdag met drie personen gereserveerd voor het iftar-buffet. Wonen zelf in Roermond maar wilden het een keer proberen. Door vertraging bij de NS zijn we iets later dan gepland aangekomen in Eindhoven. Toen ik belde nam een meid de telefoon op en nadat ik uitlegde waarom wij iets te laat aan zouden komen moest ik even wachten. Toen ze weer aan de lijn kwam, vertelde ze mij dat ze het buffet hadden gecanceld omdat er te weinig aanmeldingen waren! We konden wel à la carte komen eten of voor het bedrag van het buffet een bord met hapjes krijgen die zij zelf samenstellen. Nou, nee bedankt! Voor niks helemaal naar Eindhoven gereisd en 3 treinkaartjes betaald! Dit terwijl ze bij de reservering mijn nummer genoteerd hadden en mij dus gewoon hadden kunnen afbellen! De service is dus naar mijn mening om te huilen en hier zal ik nooit meer reserveren!

12. Vanavond de proeverij, menu marrakech, gegeten.
    Goede sfeer, leuke bediening en vooral goede en pure gerechten!
    Als wij weer in de buurt van Eindhoven zijn, dan komen we zeker nog eens langs.

13. H Kissami

Vanavond hebben wij met een groep van 20 personen gegeten bij Chomicha, eten was heerlijk en een vriendelijke bediening. Wij hebben een heerlijke avond gehad en vooral lekker gegeten!

14. Gisteravond weer eens naar Chomicha geweest; was de laatste keer. Ik voel me belogen en opgelicht. Wilde ons doen geloven dat we een halve liter rode wijn in karaf hadden gekregen: bleek een halve fles (375 ml). Na excuses glazen bijgevuld. Was druk en hij stond alleen in de bediening. Zijn smoes was dat iemand in de keuken was vervangen door iemand uit de bediening na een ongelukje in de keuken. Door open keuken zag ik alleen het oorspronkelijke keukenpersoneel. Ook zei hij dat de meeste gasten bijna klaar waren met eten, terwijl tafel na tafel nog een hoofdgerecht kreeg bediend... We hebben, na reservering, een uur en een kwartier op onze bestelling moeten wachten! Eten te zout. Na het eten direkt afgerekend zonder fooi. We gaan er nooit meer naar toe.

4,9
  15. Met mooie houten meubels ingerichte zaak. Daarnaast ook knusse zithoeken met banken en kussens. Erg prettige bediening. In 2 à 3 jaar heeft de keuken met ,tante's traditionele gerechten enorm aan kwaliteit gewonnen. Aanrader meze.

16. Jan Swinkels

Ben hier al een paar keer wezen eten echt een super restaurant, en ook een hele goeie bediening. Heel mooi om te zien hoe de broertjes (neefjes van de eigenaar) samen aan het werk zijn en alles tot een goed en sfeervol einde leiden. Ook het eten is echt perfect van smaak, zeker een aandrader!!

17. Heerlijk vers gemaakte tajines, zalige soepjes, verrassende smaken & perfect gekruid.
    Een restaurant met veel aandacht voor de mooi presentatie van een heerlijk bordje eten. Een restaurant met 'hart voor eten'.
    Daar moet je gauw een keer gaan eten! Wij gaan zeker weer terug.

18. Op zaterdag 3 maart met z'n drieën voor het eerst gegeten in Chomicha. Hedendaags interieur met stijlvolle verwijzingen naar Marokko. Jammer dat het op de tafels aan de lange wand tegenover de bar vrij donker was. Iets meer licht is wenselijk want het eten en de presentatatie ervan mogen gezien worden. Wij kozen de proeverij en maakten daarin kennis met verschillende smaken en bereidingswijzen uit zowel de traditionele als de moderne Marokkaanse keuken. De gerechten smaakten vers bereid en authentiek gekruid. De verschillende gangen kwamen vlot door en bij het serveren werd goed uitgelegd wat we kregen opgediend. Onze favorieten waren de visbouillon - volle, licht pittige smaak -, de hartig-zoete pastilla kip, de salade bij het hoofdgerecht - knispervers met friszoete dressing - en de fluweelzachte saffraanrijst. Al met al een aangename kennismaking met de Marokkaanse keuken die bovendien nieuwsgierig maakt naar de andere gerechten op het menu.
    Nog wel een puntje van kritiek: Hoewel we bij binnenkomst vriendelijk werden ontvangen en naar de gereserveerde tafel geleid, moesten we uiteindelijk, na 20 minuten wachten, zelf vragen om de menukaarten en of we iets te drinken konden bestellen. Dat komt niet gastvrij over en is geen goed begin van wat een gezellig etentje moet worden. Verder was de bediening vlot en de communicatie soepel.

19. Frauke Mak

Heerlijke Marokkaanse high tea met vriendin gedaan. Eten was erg lekker, vers bereid en voldoende. Kwaliteit was super. Gastvrijheid eigenaar kent geen grenzen. Je voelt je thuis. Echt een aanrader. Ik woon in Maastricht, maar kom zeker terug

20. Gezellige bediening en erg lekker eten! Sfeervolle muziek maakt het af. Een avond in marokkaanse stijl, echt af! Helemaal top!

21. corine heeger

Vanavond weer heerlijk gegeten bij Chomicha, verrassingsmenu, alles ziet er geweldig leuk uit en de bediening prima en persoonlijk. Dit was de 2e keer voor ons en beide keren tevreden. Inderdaad wat tijd tussen de gerechten, maar wij vinden dat juist fijn, relaxed genieten!
    Zeker voor herhaling vatbaar!

22. Het voorgerecht was goed, filodeeg met kip. Het vegetarische hoofdgerecht bestond uit 80% couscous, paar repen courgette en een paar repen wortel en een mini mini bakje salade. Je verwacht meer van een vegetarisch hoofdgerecht en zéker meer groenten! Ik ben op voorspraak van iemand gegaan maar vind het te magertjes.

23. Gisteravond hebben we gegeten bij dit ontzettend sfeervolle restaurant. Het eten was erg lekker en de bediening erg goed!

Gezellige muziek en er heerst een persoonlijk sfeertje. Het eten is ook niet te duur. Een aanrader dus!

24. Woensdag 3-8-11 dit schitterende restaurant bezocht.

Ik had vtv even gebeld om te reserveren en vertelde, dat ik een uurtje moest rijden vanuit mijn woonplaats.

Aangekomen werden we verwelkomd en er was een perfecte tafel gereserveerd.

Ook werd er gerefereerd aan het feit dat we een rit van bijna een uur achter de rug hadden.

Prachtige decoraties en prima sfeervolle muziek.

Eten perfect, gewoon uit de kunst en een uitstekende bediening.

De eigenaar Mohamed kwam even langs en liet duidelijk merken blij-verrast te zijn met gasten uit de omgeving van Breda-Moerdijk.

Hij wilde natuurlijk weten waarom enz.

Na het dessert en bij de koffie, nam Mohamed de tijd en kwam even bij ons aan tafel, toen hebben we 'm verteld, waarom we bij hem gekomen waren, maar ook direct gezegd, dat dit niet de laatste keer is, want we zijn uiterst tevreden.

Na hem een Ramadan Mubarak gewenst te hebben en hem en zijn medewerkers bedankt te hebben voor een prachtige geslaagde avond, zijn we weer naar huis gereden.

25. Heerlijk! Gezellig restaurant, prima sfeer en alles klopte, ook de muziek. Erg lekker gegeten voor een goede prijs. Bediening was erg vriendelijk. Top!

26. Sam 32 punten

The athmosphere and waiters were nice.

The food was simple but good.

Average prices. Ok.

The only big problem was the time to be served... more than 1 hour for 1 dish... We got 1 free drink but it was very long. At the end, I was not really hungry anymore.

It is pretty bad because the rest was good...

Disappointed whereas I love Marocan Food :(

6,7
  27. Onlangs heerlijk gegeten in dit restaurant. We hadden een 3-gangen verrassingsmenu, een verrassing was het zeker. We kregen verschillende hoofdgerechten, zodat we van elkaar konden proeven.

Rustige ambiance, zeer vriendelijk personeel. Enige minpuntje is dat we lang (ongeveer een uur) moesten wachten op het voorgerecht. Maar het was het wachten waard.

28. Het had een feestelijk avond moeten worden. Er werd een verjaardag gevierd. Het restaurant ziet er gezellig uit. Het was erg druk. Dat was te merken in de bediening. We hebben meer als een uur op ons voorgerecht moeten wachten. Er werd ons excuus aangeboden en een gratis drankje. Okay kan gebeuren geen probleem. Echter bijna net zo lang voor het hoofdgerecht moeten wachten. De frietjes waren op, één persoon had 3 frietjes op zijn bord liggen. We kregen het vlees, maar op de couscous en rijst moesten we ook nog 15 min. wachten. Bij het toetje was ook al een product op en vroeg om koffie, die is nooit gearriveerd. Ook de porties waren erg klein. Het eten op zich was erg smaakvol. We zullen daarom ook nog wel vaker Marrokaans gaan eten, alleen niet meer daar. Jammer, we hadden er echt zin in.

4,9
  29. Mieke de Vries

Zojuist heerlijk gegeten bij Chomicha.

Gezellige sfeer, zeer vriendelijk personeel en het eten was van goede kwaliteit. Lekker kruidig, maar niet te pittig. Heel verrassend.

Een aanrader!

30. Voor een Marokkaans restaurant erg weinig... Je betaalt een hoop geld en daar krijg je weinig voor op je bord...

31. Erg mooie, strakke doch erg gezellige zaak in mooie stijl.

Erg vriendelijk personeel en heerlijk gegeten.

32. We hebben gemerkt dat het sinds een bezoek 8 maanden geleden veel beter is geworden en nu is het erg goed. 8 maanden geleden waren we na twee bezoeken wel uitgekeken, toen waren sommige hoofdgerechten aan de kleine kant en waren voor en na- gerecht tamelijk standaard.

We zijn er echter gisteren geweest en merkten een wereld van verschil. We hadden een 3 gangen verrassingsmenu, waarbij ook aan een specifiek verzoek werd voldaan. De hoofdgerechten waren heerlijk, maar vooral voor en nagerecht uitzonderlijk.

Een heerlijk gevarieerd voorgerecht met drie kleine gerechten, goed uitgebalanceerd. Het nagerecht was hemels met een combinatie van creme brulee met witte chocola en Marrokaanse flensjes. De bediening was nu ook uitstekend. De sfeer en inrichting is niet veranderd, maar die was al heel mooi en verandert hopelijk niet voorlopig.

Na ons laatste bezoek gaan we zeker nog eens. Als tip voor de eigenaars: het blijft belangrijk om de menu af en toe aan te passen en wellicht de keuzes nog iets uit te breiden.

33. Heeeeeerlijk. En de lekkerste crème brulée! Eigenaar is een vriendelijke gezellige verteller. Vaak hier gegeten, altijd lekker.

34. Na mijn vorige negatieve recensie (zie 09-11-2010) werden we door de eigenaar/kok uitgenodigd om op zijn kosten opnieuw te komen eten in zijn restaurant. De eigenaar kon zich gedeeltelijk in onze kritiek vinden en wilde laten zien dat het ook anders kon. Op dit leuke gebaar zijn we dan ook zeker in gegaan. Mooi om te zien hoe iemand hart heeft voor zijn zaak en klanten. Waar maak je dat nog mee in deze tijd!

Ik moet zeggen dat we niet zijn teleurgesteld. We hebben hetzelfde hoofdgerecht als de vorige keer genomen en er was duidelijk verschil. Het was heerlijk gekruid en niet te pittig of flauw.

Ook de rest van het drie gangen menu was erg lekker. Sfeer was gezellig en het personeel was nog net zo vriendelijk als de vorige keer.

Ik kan mijn vorige recensie niet meer verwijderen maar deze nieuwe recensie is meer op zijn plaats.

Restaurant Chomicha is een aanrader!

35. Wij hadden geen ervaring met Marokkaans eten. Het is ons prima bevallen. Eten was goed en de ambiance perfect! Wij gaan er zeker nog 'n keer terug.

36. Het eten was super!

Heel lekker gekruid.

En de sfeer was heel gezellig en ontspannen.

37. Ben met vriendinnen gaan high teaen.. echt een aanrader! Leuke sfeer. De gastheer en het personeel is heel vriendelijk.