• Lid sinds 20 november 2012

Sushi By Me

@MaX10 Wereldkeuken

Fred en Douwe

Deventer

valentijn heeft nog geen foto toegevoegd

1. valentijn's profielfoto
    valentijn heeft een recensie geschreven voor Jackies
    Internationaal Deventer

Met een zakenrelatie en zijn vrouw uit eten geweest bij restaurant Jackies in Deventer. Bij het reserveren was er eigenlijk geen plek voor ons, maar ze waren zo vriendelijk om ons op de reservelijst te zetten en 1 dag van te voren werden wij opgebeld dat er net een annulering was, dus dat wij een tafeltje kregen! Goede service! Aan de telefoon vroeg ik of het mogelijk was om allemaal kleine gerechtjes te serveren, helemaal naar het idee van het restaurant. Dus toen wij binnenkwamen, kregen wij zoals afgesproken geen menukaart en al vrij snel werd het eerste gerecht geserveerde. Wij hebben in 7 gangen echt de allerlekkerste gerechten geproefd in originele combinaties. De bediening was erg vriendelijk, persoonlijk en toegewijd en de geserveerde wijnen pasten er perfect bij. Onvergetelijke avond. Het is al weer een paar weken geleden, maar we hebben het er nog steeds over!

2. valentijn's profielfoto
    valentijn heeft een recensie geschreven voor Sushi By Me

Niets mis mee, ik ben gewoon erg blij dat we nu een sushi restaurant in Deventer hebben.

De sushi is lekker, er is genoeg variatie en een paar leuke smaak combinaties. Geen ingewikkelde dingen, gewoon sushi, al is dat bestellen met die iPad wel even wennen.

Je kan hier helemaal los gaan hè, zo veel je kan eten, maar dat is sushi voor mij niet, zonde om te proppen, maar wel te gek dat je al weet wat je gaat betalen en dat je lekker vrij kan eten en proeven.

Een aanwinst!

3. valentijn's profielfoto
    valentijn heeft een recensie geschreven voor El Popo

Als van ouds weer naar Popo geweest, de topper van Deventer, ik kom hier echt al jaren.

Eens een keer voor wat anders gegaan dan spareribs en erachter gekomen dat El Popo echt heel lekkere echte Mexicaanse dingen heeft. Ik heb kip gehad in een pannetje, lekker gekruid en vol van smaak maar niet pittig. Een leuke noot: de salade zat in een bakje van deeg of zo, erg mooi én eetbaar.

Ze wisslen hier altijd met nagerechten dus elke zoveel zoveel tijd heb je wat nieuws en dat is heerlijk, hele andere dingen dan je bij andere zaken krijgt. Ik had nu zo'n Mexicaanse cheesecake, nou heerlijk hè. Het was een soort zoete gesmolten kaas tussen twee laagjes deeg.. daar kom ik voor terug!

P.s. mooi dat Jaap weer terug is, altijd leuk om aan je tafel te hebben zo'n oud gediende.

4. valentijn's profielfoto
    valentijn heeft een recensie geschreven voor Kohinoor of India

Als ware liefhebber van de Indiase keuen ben ik hier met wat vrienden gaan eten. Dat was uitstekend! Vooral de Bengal e Khas en ook de nan. Alleen is de kaart wel zo uitgebreid dat je soms even niet meer weet wat te nemen.

5. valentijn's profielfoto
    valentijn heeft een recensie geschreven voor Fred en Douwe

Ik vond F&D altijd zo'n toffe zaak. Het voegde echt wat toe aan de stad. Je kon er lekker zitten er was fijne muziek, het voelde intiem en warm.
    Maar ik was er al een tijdje niet meer geweest.
    Onlangs weer wel. Ik schrok!
    Ik vond de bediening rommelig en onvriendelijk en ik ben nog steeds aan het wachten op mijn eten.
    Het licht was op de tafels te fel en had niet meer dat intieme. Ik zag in de bekleding van de bank een scheur en dat was geen kleintje.
    Alles riekt naar vergane glorie.
    De ziel is weg.
    Een biertje met een dunne schuimkraag en een latte die doet denken aan de koffie van mijn oma. Ik hoop echt dat het team van dit bedrijf zich weet te herpakken. Als de passie er weer in zit kom ik namelijk weer graag terug.

5,1
  6. valentijn's profielfoto
    valentijn heeft een recensie geschreven voor @MaX10 Wereldkeuken

Koken volgens de wereldkeuken. Een veilige keuze: er is altijd wel iemand op de wereld die op die manier kookt. Wij hadden eigenlijk nog nooit iemand gesproken die hier geweest was dus wilden wij het zelf maar eens proberen. Het is een leuk concept, je kunt echt uit alle delen aan de wereld iets kiezen, relatief veel uit Europa, maar dat maakt niet uit. De gerechten zijn wel aan de veilige kant: een gekookte marmot uit Mongolië serveren ze niet (die zou ik ook niet besteld hebben, hoor). Wij vinden het een prima restaurantje met aardige mensen, net niet helemaal perfect, maar wel vol goede bedoelingen. Eten was gewoon ok, vooral het Aziatische vonden wij lekker. Wij hopen dat ze nog even blijven bestaan: ondanks dat het weekend was, was het niet echt druk!