• Lid sinds 14 oktober 2013

Franeker

Tai Pan Yau heeft nog geen foto toegevoegd

1. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau vindt de recensie door Slingermans voor Cheung Kwong leuk

Chinees eten is langzamerhand lekkerder geworden als de standaard aardappel gerechten uit Nederland. Zowel afhalen als het buffet is iedere keer weer van dezelfde kwaliteit die we gewend zijn. Ook niet onbelangrijk is dat het er altijd netjes en schoon is. Zeker een aanrader!

2. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau heeft een recensie geschreven voor Wok Phoenix

Op alle punten een 9 gegeven, omdat een 10 niet geloofwaardig zou zijn. (Al zou ik dat zo kunnen geven.) Wij hebben ontzettend genoten, soms alleen, soms met mijn vrouw, soms met de familie. Geen enkele keer is het ons tegen gevallen. Producten zijn vers, er wordt goed aan de kinderen gedacht en het personeel is vriendelijk. Een aanrader!

3. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau heeft gereageerd op een recensie van Cheung Kwong

Beste heer Harkema,

Allereerst spijt het ons enorm om uw verhaal te lezen. Helaas kunnen wij niet duidelijk achterhalen wat precies het probleem is.

Kwaliteit staat bij ons hoog in de vaandel en nemen (proberen) wij elk schrijven op het internet serieus in behandeling te nemen.

Kunt u ons vertellen wat precies het probleem is? U kunt dit ook telefonisch doen. 0517-394098. U kunt dan vragen naar Dhr. . Yau.

Ik hoop u voldoende te hebben ingelicht,

Met vriendelijke groet,

Cheung Kwong Team

4. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau vindt de recensie door Joey voor Cheung Kwong leuk

Heel lekker gegeten, zeer vriendelijke bediening en lekker snel. Al met al een aanrader.

5. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau vindt de recensie door Joey voor Xin Hua leuk
    Chinees-Indisch Harlingen

Erg goed gegeten en lekker snelle bediening en ook vriendelijk.

Goede sfeer en goed eten tegen een goede prijs.

6. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau vindt de recensie door Janice voor Cheung Kwong leuk

Twee weken geleden zijn wij ons vakantie begonnen in Franeker. Wij logeren op het recreatiecentrum Bloemketerp wat op een steenworp afstand is gelegen van het Chinese restaurant.

Toen wij het gezellige winkelcentrum van Franeker aan het verkennen waren (zaterdag middag) hebben wij gevraagd aan mensen op straat waar wij lekker chinees kunnen eten. Er werd ons verteld dat wij bij dit Chinese restaurant moeten gaan eten omdat dit restaurant behoord tot één van de betere Chinese restaurant van Nederland. (bij aankomst werd het bekend dat dit restaurant is verkozen tot het beste Chinese restaurant van Friesland d.m.v. een uithangbord buiten)

Eenmaal binnen (circa 18:00 uur) werd het ons duidelijk dat dit een goed bezocht restaurant is. Het restaurant ziet er erg gezellig uit en de meeste tafels zijn al bezet. Wij werden vriendelijk begroet door één van de medewerkers en werd ons verteld dat er nog wel een tafel voor ons was.

Eenmaal aan tafel werd er door een vrouwelijke bediening gekleed in Chinees gewaad ons duidelijk gemaakt dat wij konden kiezen voor het onbeperkt buffet of a la carte.
    Mijn man en ik hebben geen zin om te lopen en kiezen voor de kaart. Wat ons direct opviel was het 33 jaar jubileum menu. (drie gangen keuze menu voor 33 euro voor 2 personen, dus 16,50 per persoon)
    Onze kinderen wilden uiteindelijk gebruik maken van het onbeperkt buffet en mochten direct aan het voorgerecht beginnen en aansluitend de rest.

Het eten was voortreffelijk en naast het jubileum menu hebben wij nog een paar hapjes van onze kinderen mogen proeven wat ons ook zeer in de smaak viel.

Totaal voor vier personen nog geen honderd euro afgerekend en de service en sfeer was uitstekend. Dus hebben wij besloten om deze vakantie nog eens af te sluiten door af te halen bij dit restaurant in het recreatie park.

Wij bestelden 10 dagen (dinsdag avond) later nog eens een afhaalmenu bij dit restaurant en twee grote loempia's. Verder nog een portie kroepoek en twee extra stokjes saté voor de kinderen.

Het menu was zeer ruim en de nasi en bami smaakte goed. In het menu zat een zoet zure kip wat ons erg beviel en de rest, zoals de babi pangang en ei gerecht smaakte bijna net zo lekker als de locale Chinees bij ons in Hilversum) De loempia's waren jammer genoeg niet zo krokant, maar dit komt omdat wij nog een kleine 10 minuten moesten lopen naar het park. De smaak van de loempia's is top!

Wij erg tevreden over het eten en de service van dit restaurant. Wij komen hier zeker nog een keer!

7. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau vindt de recensie door Joey voor Cheung Kwong leuk

Wederom bij Cheung Kwong gegeten en zoals altijd weer perfect. Dit blijft het beste Chinese restaurant in Friesland.

8. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau heeft een recensie geschreven voor Wok Phoenix

Als een Chinees naar een Chinees gaat, dan betekend dit al goed.
    Bij restaurant Phoenix, is dit perfect!

Ruime parkeergelegenheid, vriendelijke bediening, goede prijs en kwaliteit verhouding. Met name het laatste, het buffet ziet er altijd prima en verzorgt uit.
    Het standaard babi pangang, foe yong hai (wat er erg lekker uit ziet) sla ik altijd over en ga ik gelijk voor de wok en grill.

Anders bij andere wok restaurants hebben zij een scala aan heerlijke producten.
    kip, vlees, ossenhaas, garnalen, verschillende vissoorten. Dit zie je niet vaak!!
    De sauzen zijn overheerlijk!!

Verder is het dessert ook uitstekend! ruime keus uit verschillende nagerechten zoals vanille chocolade pudding, verschillende soorten schepijs, een soft-ijs machine(!!), pannenkoek machine en vers fruit!

Kortom, een zeer goede restaurant in omgeving van Drachten waar ik nog jaren met veel plezier kom!
    Ga zo door!

9. Tai Pan Yau's profielfoto
    Tai Pan Yau heeft een recensie geschreven voor Toscanini

Ik kom hier regelmatig afhalen. De telefoon wordt vriendelijk aangenomen en vaak kan ik mijn bestelling binnen 20 min wel ophalen. De kwaliteit van de pizza is zeer goed te noemen, dunne bodem, lekker krokant. Spaghetti bolognese is zoals altijd lekker en goed op smaak! Het restaurant ziet er verder prima uit! Erg schoon en gezellig. Zomers hebben ze een schitterende binnentuin waar ruim 40 personen kunnen zitten. Een open keuken midden in het restaurant zorgt voor een extra beleving voor de gasten, wat ik persoonlijk erg aangenaam vindt. Kortom, een goede pizzeria waar ik zeker nog jaren terug zal komen!