Mulan

Hulst

1. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor Mulan
    Chinees Hulst

Wel lekker, aparte gerechten, maar veel te duur en te lang wachten.

4,7
  2. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay vindt de recensie door Knabbel voor De KomEet niet leuk

Knabbel

Ze kennen hier zelfs de snacks niet, weten het verschil niet tussen een crizly en een berehap. Slappe friet. Gelukkig wel redelijke prijzen. HEEL lang wachten

3. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van De Thuishaven

Wat ben jij een zeur zeg. Je kon een nieuwe portie krijgen maar dat was niet goed genoeg. Wat wilde je dan? Je geld terug?

4. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor De Thuishaven

We gingen naar de bioscoop en daarna een hapje eten. De film was leuk. Het was Ron Goossens Low Budget Stuntman. Echt een kicken film. Daarna hadden we gereserveerd bij de Thuishaven, nog nooit geweest maar we zijn erheen gegaan wegens de goeie recensies. We werden zeer gastvrij ontvangen in een knus restaurant, mooie lampen, beetje zig zag ingericht. Spiegels aan een muur (om het restaurant groter te laten lijken, zou eigenlijk helemaal niet nodig zijn, ik zou zeggen, weg met die spiegels en hang er wat leuk artwork op), en we werden ontvangen door een zeer bevlogen eigenaar. Er was een menu wat niet op de kaart stond, en mijn vriendin wilde dat wel. Ik ging zelf voor de T-bone steak. Aangezien het menu van m'n vriendin een voorgerecht had heb ik er zelf ook maar eentje besteld, en dat waren scampies in pernod-saus. Het voorgerecht van m'n vriendin was Franse uiensoep. Beide voorgerechten waren fenomenaal. De scampies waren perfect gegaard en de saus was heerlijk. De uiensoep heb ik ook nog geproefd (het was zoveel dat m'n vriendin het niet op kreeg) en die was ook fantastisch, een lichtzoet/zoute smaak, echt geweldig. De T-bone was heerlijk gegrild en de eendeborst die m'n vriendin had was ook superlekker, al was het wel een beetje erg rood, maar omdat de eend zo vers was maakte dat niets uit, het was superlekker. M'n vriendin kreeg nog een dessert wat er uitzag alsof het in een sterrenrestaurant geserveerd kon worden en ik had als dessert een scottish coffee (irish coffee maar dan met schotse whisky) en die waren ook super. De slagroom op de coffee was niet zoet, het was gewoon echte vers gemaakte opgeklopte melk en het was een genot om zo'n scottish coffee te drinken. Het duurde wel allemaal wat lang maar de eigenaar had al uitgelegd dat 1 van z'n koks ziek was en dat het dus wat langer duurde. Dat was geen straf, het was supergezellig en we hebben heerlijk getafeld. We gaan daar zeker terugkomen.

5. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor d'Artiest

Wat een geweldig restaurantje in het pittoreske Medemblik. Aangenaam verrast door de menukaart en de prachtige renaissance-diner-achtige-booth (je snapt wat ik bedoel als je het ziet) naast de keuken. De keuken is overigens helemaal open dus je ziet precies wat er allemaal gebeurt, tenminste, als je dat interessant vindt natuurlijk. De kaart is bijzonder in evenwicht en er staan niet teveel gerechten op. Als je daar je keus niet in kan maken moet je maar lekker naar een sushibar gaan ofzo. Eerste keer dat ik er was wilde ik de lamscarré bestellen, maar die was helaas op. Dus het werden gamba's gebakken in saus. Ik kreeg een schandalig grote portie gamba's, het waren er minstens 10. En echt van die grote. Geserveerd met friet, gebakken aardappelpartjes, een soort coleslaw salade en een flinke portie groente (volgens mij was het iets van koolraap). De tweede keer was de lamscarré er gelukkig wel (dat was gisteren) en man man man wat een heerlijke en enorm dikke lamskoteletten in een heerlijke portsaus, met geconfijte aubergine en nog wat garnering van groene asperges. Het was in 1 woord top. Daar komt nog eens bij dat de serveersters (zeg maar gerust gastvrouwen) superleuk zijn, en het zijn ook nog stuk voor stuk knappe meiden. Ze gaan me daar nog vaak terugzien.

6. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay vindt de recensie door Rordon Gamsay voor Le Tajine leuk
    Marokkaans Hulst

Ben hier geweest op de opening. Je zou verwachten dat je dan op z'n minst wel een drankje krijgt bij binnenkomst. Helemaal niets dus. De "gastvrouw" was meer bezig met d'r eigen jurk dan met het restaurant. Na een aantal minuten kwamen er wat serveersters met hele droge worstjes. Lamsworstjes. Nou het zal wel, het was droog en niet te vreten. Een paar minuten later kwam er een Marokkaans trommelclubje op de stoep herrie maken. Dat was op zich wel leuk, maarja, dat vult de maag niet he? Wederom maakte de gastvrouwe zich alleen maar druk over de trommelband en liet de gasten links liggen. Hele valse start voor dit restaurant. Zo gaat het niet lukken, en iedere keer als ik er voorbij rij, dan zit er niemand. Toeval? Ik denk het niet.

7. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay vindt de recensie door Rordon Gamsay voor De KomEet leuk

Toptent. Altijd schoon, netjes, en nooit een aangebakken frituurlucht te bekennen. Deze mensen weten wanneer je het vet moet verschonen. Buiten dat leveren ze heerlijke snacks, en lekkere frietjes. Gewoon een 8, omdat het waar is. Er zitten soms wel wat dronken gasten, maarja, laat ze lekker, ja toch?

8. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van Restaurant Napoleon

Als je zo graag rookvrij wil eten ga je lekker binnen zitten.

9. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van Ephese

Als ik het zo lees zal het wel vooral aan jezelf gelegen hebben.

10. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van WOK Plaza

Wat een zeikrecensie zeg. Wie denk je wel dat je bent? De koningin van Persië?

11. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van De Kroon
  12. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van De KomEet

Deze gast is er inderdaad duidelijk nooit geweest, wat een soepjurk met z'n verhaal. Zeker gestuurd door messagie.

13. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor De KomEet

14. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor Acropolis

Vandaag gegeten bij dit gezellige tentje in Sint-Niklaas, net buiten het centrum, dus prima parkeren. Leuk aangekleed restaurant, beetje ouderwets, dat wel. Goede kaart met niet teveel gerechten. Qua prijs zag alles er ook goed uit, niet te duur, voor 15 euro heb je daar een prima gerecht.

Ik ging voor de spies (brochette natuurlijk, in België) Acropolis, gemengde soorten vlees. Dit werd geserveerd op een bord met een flinke portie groenten (oa aubergine en witlof) en een salade, Griekse pasta (net rijst, maar dan anders), verse tzaziki en een heerlijke spies met inderdaad allerlei soorten vlees. Ik heb niet alles kunnen identificeren maar biefstuk en lamsvlees zaten er op, alsmede op de top een heerlijke malse lamskotelet.

De grill staat in de open keuken, wat een gezellige sfeert geeft. En er was nog live muziek ook. Neem wel cash geld mee, want pinnen kun je er niet.

Al met al een aanrader en ik kom er zeker nog terug.

15. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor Pizza Amore

Vandaag zouden we eten bestellen op de zaak. Er gingen wat stemmen op voor friet, maar nee, daar had ik geen zin in. Kunnen we niet iets van doner bestellen ofzo, vroeg ik? Nou, daar had men wel trek in. Via Justeat besteld bij Amore. Ik kreeg me daar een ongelooflijk grote pizza, zoiets had ik nog nooit gezien. Ik dacht eerst van nou, 12 euro voor een pizza doner/shoarma, da's best aardig wat, maar toen ik de pizza zag dacht ik, joh, hier hadden ze ook wel 15 euro voor kunnen vragen. Heerlijk shoarma/donervlees, alleen de randjes van de pizza waren wat verbrand, maar da's ook niet vreemd anders krijg je hem niet gaar in het midden, met die enorme lading toppings die erop zat. Dus al met al, super! Wij gaan hier zeker nog vaker bestellen. Overigens bestellen wij dat vanuit een bedrijf waarvoor ik geen reclame mag maken, maar toch is het ZeelandNet, met de snelste internetverbindingen in de hele provincie. Eet smakelijk.

16. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor Eetcafé De Kwikkel

Vandaag hier voor het eerst geweest, in het pittoreske stadje Medemblik, waar ik veel mooie herinneringen aan heb. De Kwikkel, op aanraden van moeder, we gingen er na een wandeling even koffie drinken, en ik had wel een beetje trek dus ik lustte wellicht wel een broodje. Bij binnenkomst direct onder de indruk van het aantal mensen wat er zat en de kleine gezellige sfeer. Capuccino besteld, en op het bord zag ik broodje rookworst, dat zou er wel ingaan! Het was wel net na 5 uur dus even gevraagd, maar dat was geen probleem. Capuccino was voortreffelijk, grote kop ook, met een klein koffielikeurtje met slagroom ernaast. Broodje rookworst was een grote pistolet met een enorme worst, een bakje mosterd en nog wat salade ernaast ook. En dat voor 3,95, onvoorstelbaar. Ik had nog een flinke rit voor de boeg en dacht dat ik wel een pitstop zou moeten maken voor eten. Nou nee, dat was niet meer nodig. Volgende keer ga ik daar eens dineren, ik ben zeer genieuwd, als dit broodje een indicatie is van de kwaliteit dan staat me daar nog wat te wachten.

17. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor Le Tajine

Wat een slechte tent!

18. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor Casa Serenas Domecq

Onlangs hier gegeten. Leuk tentje, maar wat eten betreft erg duur voor wat je krijgt. 5 lamskoteletjes (die overigens erg lekker waren) voor 25 euro, da's best prijzig, en dan zonder groente of iets dergelijks erbij, en diepvriesfrieten (en dat in België). Mijn vriendin had spareribs, die waren zeer droog, en zo zout als iets. Bijna niet van het bot af te krijgen, geen succes dus. Onze tafelgenoten hadden paella, zag er lekker uit, maar na het proeven van een inktvisringetje tot de conclusie gekomen dat het echt geen paella was, zo droog was het. Het leek eerder op een droge bak gele rijst met wat vis eroverheen. De tapas waren wel lekker.

19. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay vindt de recensie door Eveline Kuipers voor De Haselderhof leuk

Prachtige locatie. T dak van valkenburg zo noem ik t. Maar in de positieve zin. Mooi uitzicht over valkenburg en een stukje heuvelland. Lekker in de bank hangen onder t genot van een natje en een droogje. Net geopend, moet nog een ziel krijgen maar dat gaat wel lukken. Alles op zijn tijd.

20. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van Little Italy

Wat een waardeloze recensie. Over 1 dingetje vallen, wat nota bene nog van de rekening wordt gehaald ook, en dan allemaal 1'tjes uitdelen zonder verder iets te zeggen over de rest van het eten. Dit soort bagger-reacties moeten wel van heel gefrustreerde mensen zijn, of misschien een boze concurrent die er niet tegen kan dat er bij Little Italy over het algemeen topkwaliteit geserveerd wordt. En dan die naam ook "Janssen". Ja, dat zal vast je echte naam wel zijn.

21. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay vindt de recensie door CindyCauw voor RJM Messagie en Zoon leuk

Inderdaad een tent die het moet hebben van de locatie en de toeristen. We wonen in Hulst en nemen er wel eens onze toevlucht als andere zaken gesloten zijn en we toch echt trek hebben in frietjes van de frituur. En steeds opnieuw hebben we daar spijt van. Er is een ruim aanbod, vriendelijkheid kan wel (sterk afhankelijk van het personeel dat aanwezig is), het is netjes en oogt vers. Maar de frieten zelf vinden we gewoon niet lekker. Te klef, te vet. Jammer.

22. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay vindt de recensie door Rosita voor Le Tajine leuk
    Marokkaans Hulst

Om ons 25e huwelijksjaar te vieren wilden we iets speciaals. Met onze kinderen en kleinkinderen naar een Marokkaans restaurant in Hulst.
    Om er zeker van te zijn dat onze reservering voor 11 personen, zaterdag om 19 uur goed doorgekomen was, had mijn man de reservering nog een keer gecontroleerd. Ja, we moesten ons geen zorgen maken, alles stond genoteerd.
    Zaterdagavond, om precies 19 uur, stappen we in onze feestkleding met z'n elven La Tajine binnen.
    Een verbouwereerd meisje vroeg ons of we er zeker van waren dat we gereserveerd hadden voor 11 personen om 19 uur, want ze wist wel vaag iets van 6 personen om 18 uur.
    Nadat we zelf een aantal tafels tegen elkaar hadden geschoven gingen we vol verwachting zitten. Twee serveersters verdwenen en de enige die nog overbleef kwam ons de kaart brengen. Meteen kregen we te horen dat pinnen niet mogelijk was en dat we cash moesten betalen. Geen nood, de Rabobank is aan de overkant van de straat. Maar al gauw bleek de serveerster zo onder de indruk van onze 22 jarige kleinzoon dat ze moeite had om haar hoofd bij het werk te houden, zodat ze een paar keer moest komen vragen of ze de bestelling goed begrepen had.
    Het voorgerecht was prima en het beloofde toch een geslaagd diner te worden tot de hoofdgerechten op tafel kwamen; die waren een flauw aftreksel van de gerechten van de Algerijnse moeder van onze schoonzoon. Maar het is feest en laten we niet zeuren over kleinigheidjes; het nagerecht zal de avond redden. Dus, probeerden we de serveerster los te rukken van haar aandacht voor onze kleinzoon, en terwijl mijn man alvast aan de overkant geld ging halen, bestelden wij het dessert. Een paar van ons wilden ijs, een paar muntthee met Marokkaanse lekkernijen en onze zoon bestelde voor hem en mijn man pannenkoek met ijs. Aangezien mijn man op dat moment zelf niet lijfelijk aanwezig was, herhaalden we uitdrukkelijk, driemaal met drie personen tegelijk, ( driemaal is scheepsrecht dachten we) dat de jubilaris even geld halen is maar dat hij ook een pannenkoek met ijs wil. Vrij vlot, want wij waren ondertussen de enige klanten, werd de muntthee geserveerd. Trots liet het meisje zien vanaf welke hoogte ze erin slaagde het hete water in de kopjes te gieten, maar ongelukkig genoeg kwam het hete water in plaats van in het kopje, op de schoot van mijn dochter terecht! De Marokkaanse lekkernijen bestonden uit een paar keiharde koekjes en, speciaal voor de horeca in cellofaan verpakte speculaasjes. Het serveren van het ijs en de pannenkoek verliep zonder ongelukken. Ondertussen was mijn man terug van de geldautomaat, maar zijn pannenkoek met ijs liep blijkbaar vertraging op. Pas na een kwartier, om de serveerster die het al die tijd druk had met haar mobieltje niet te storen, vroegen we waar het nagerecht van mijn man bleef. "O," zei ze,"dat zal ik even gaan vragen. Toen ze terugkwam zei ze: "De keuken is gesloten."
    Dat was het einde van ons culinair avontuur bij La Tajine.
    Maar voor degenen die denken dat ik alles alleen maar zit af te kraken, wil ik nog 1 ding zeggen: Het interieur is heel mooi en gezellig.

3,1
  23. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor Ballie's Diner

Een Amerikaanse diner in het oude vestingstadje Hulst. Bally's Diner is een sfeervol ingericht restaurant, waarvan het achterste gedeelte in een handomdraai kan worden omgetoverd naar een vergader/feestzaal en waar ook regelmatig op vrijdagavond nog gedanst en gedronken kan worden in plaats van eten. Het eten is duidelijk geinspireerd door de Mexicaans/Amerikaanse keuken en de gerechten zijn duidelijk goed op elkaar afgestemd, zien er zeer verzorgd uit, en smaken fantastisch. Zelfs de (op het oog) simpele Bally's Burger (zie foto) is een traktatie en zeer gunstig voor de portemonnee. De gerechten bestaan uit dingen zoals Enchilada's, Quesedilla's, Ribs (uiteraard!), Steak, Scampi, Grilled Chicken en ga zo maar door. Afhalen is ook mogelijk. Een absolute aanrader.

24. Rordon Gamsay's profielfoto
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  25. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay vindt de recensie door Simon voor De Twee Schouwtjes leuk

Ben redelijk te spreken over deze eetgelegenheid. Persoonlijk vind ik de maaltijd wel eens sober, stukkie vlees met patat, groenten krijg je er niet bij en het garnituur maakt dat niet goed. Minpunt is dat wanneer je amper je laatste slok genomen hebt personeel op een dwingende manier vraagt -nog maar 1-. Ik voel me hierdoor opgejaagd, daar het personeel dit allemaal doet moge het duidelijk zijn dat in opdracht is van ´lange frans´. Het is wel een mooie locatie, met name buiten zit je prachtig met uitzicht over de haven.

26. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van Tydloos

Als het eten redelijk was, waarom geef je het dan een 3? Waardeloze recensie.

27. Rordon Gamsay's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  28. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft gereageerd op een recensie van Little Italy

Het vlees had geen smaak, maar het smaakte slecht. Juist ja. Klinkt zeer geloofwaardig. Is dit misschien een jaloerse concurrent?

29. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay heeft een recensie geschreven voor Le Tajine

30. Rordon Gamsay's profielfoto
    Rordon Gamsay vindt de recensie door AK voor Le Tajine leuk

AK

Eten smaakt flauw, maar kan ook liggen aan de gerechten die ik had besteld en mijn smaak. Mijn vis pastille smaakte helemaal niet naar vis, en ik vraag mij nog steeds af of zij het onwetend had gewisseld voor iets anders.

Bediening onbeschoft, slordig en arrogant. Eten van mijn man zo neergezet op de tafel dat spleters saus viel op zijn broek. Mijn eten was zo voor mijn neus weggepakt voordat ik klaar was en in zo manier dat ik nog eens kon zeggen dat ik niet klaar was. Ik hoop dat de eigenaar hier iets aan doet, anders zal zijn zaak niet lang bestaan.

Sfeer ok. Nadat een CD afgelopen was, was er geen muziek meer.

Pin werkte niet, kan gebeuren, maar is wel handig als je daarover van te voren wordt gewaarschuwd.

Een keer geweest, en ga nooit meer terug.

3,6

Meer updates