• Lid sinds 23 juli 2012

Kwong-Chow

Arnhem

Peter Hoeve heeft nog geen foto toegevoegd

1. Peter Hoeve's profielfoto
    Peter Hoeve heeft een recensie geschreven voor Kwong-Chow
    Chinees-Indisch Arnhem

Zodra ik binnen kwam, merkte ik dat ik in een bijzonder Chinees Restaurant terecht was gekomen. Op deze maandagavond was bijna 100% van de stoelen in het restaurant bezet en vrijwel uitsluitend door Aziatische gasten. Een drietal grote families (12-20 mensen) en een paar losse tafels met één Nederlands groepje schakers. Het geheel bood een sfeervolle aanblik ondanks de verder sobere aankleding. Gelukkig hadden we gereserveerd.

Omdat wij 20 minuten te vroeg (!) waren, moesten we even wachten op een tafel. Wel kregen we daarom de eerste consumptie van het huis! Een eerste wow factor. Helaas had een tafel met 20 personen net voor ons besteld en pas toen die 50 minuten later allemaal te eten hadden, werden onze gerechten geserveerd. Wel werd ons potje Chinese thee voortdurend met heet water bijgevuld, overigens zonder bijkomende kosten.

We hadden Beef met Seizoensgroenten (en rijst) besteld en Mie Hoen met Garnalen en Vlees. En van de eerste tot de laatste hap was duidelijk dat dit de beste Chinees in de wijde omtrek betreft. De tweede wow factor dus. Het vlees was zacht en goed gemarineerd. De Paksoi knapperig en verfrissend vermengd met gember en bamboe. De Mie was luchtig en gelukkig niet klef (zoals meestal bij mij). En wat gelukkig ontbrak, was de vage, kleverige, vettige smurrie die zich in andere Aziatische restaurants meestal op je bord vormt. Licht en herkenbaar, dus.

De derde wow factor was de rekening die mijn stoutste dromen overtrof. We hadden zojuist een sterrenmaaltijd genuttigd voor minder dan dertig euro .. samen met z'n tweeën! Wij komen zeker terug met meer gasten en zorgen dan, dat we bestellen vóór al die grote gezinnen die de veelbelovende pekingeend dit keer al hadden opgemaakt ;-)