• Lid sinds 3 december 2012

Antje van de Statie

OH30

Gotcha!

Weert

M.Hendriks heeft nog geen foto toegevoegd

1. M.Hendriks's profielfoto
    M.Hendriks heeft een recensie geschreven voor OH30
    Internationaal Weert

Mooie locatie, goede ontvangst aan de deur. Verschillende heerlijke amuses en de volgende 4-gangen waren lekker, en mooi opgemaakt. Goed rekening gehouden met onze wensen en prima en keurige service.

Wijnarrangement mag wel iets spannender, allemaal veilige keuze's, en neutrale smaken. Maar topavond gehad dus voor herhaling vatbaar, ga zo door!

2. M.Hendriks's profielfoto
    M.Hendriks heeft een recensie geschreven voor Antje van de Statie

Geluncht bij Antje van de Statie, 1 menukaart voor 4 personen, uiteindelijk zelf maar enkele menukaarten uit het bakje gepakt! De verschillende soepen die we met ons gezelschap hadden waren lekker. Helaas was dit niet het geval bij de tosti's. Een erg kleine boterham met een bolognesesaus die weinig smaak had. Partner had een tosti met diverse groenten die gestoomd waren wat de smaak niet ten goede kwam. Tip; bak de groenten. Tosti's, dan verwacht ik dikke/grote boterhammen met flink wat kaas etc, zeker voor 7,50 euro. Jammer het is het net niet. Ook heel iritant is dat piepgeluidje telkens als de voordeur open gaat!

Tandje bijzetten mensen.

3. M.Hendriks's profielfoto
    M.Hendriks heeft een recensie geschreven voor De Liefhebber

Restaurant De Liefhebber.
    We konden kiezen uit het a la carte restaurant, de lounge of zelfs in de tuin eten.
    Het restaurant, bij binnenkomst rechts is wat verouderd qua interieur en inrichting want waar zie je nog servetten gevouwen in de vorm van een waaier! Alleen bij de Chinees toch?
    Aangezien onze tafelgenoten niet van buiten eten houden kozen we voor de lounge.
    Nou ja lounge... Het lijkt net of ze het terras van buiten binnen hebben gezet.
    Maar goed dan het eten want daar komen we tenslotte voor.

We kozen voor Tapas en we waren een beetje sceptisch na de toch wat teleurstellende entourage maar over het eten waren we blij verrast.
    Echt heerlijke verrassende tapas-gerechtjes erg smaakvol en vers gemaakt.
    Hier geen saaie gehaktballetjes in tomatensaus uit een pakje maar mooi opgemaakte gerechtjes die stuk voor stuk erg lekker waren ook volgens onze tafelgenoten.
    Daarbij aardige wijnen en nette bediening van de dame met bril maakte de avond toch nog een succes.
    Nogmaals jammer van de inrichting maar als je van Tapas houd ben je hier op het juiste adres.

4. M.Hendriks's profielfoto
    M.Hendriks heeft een recensie geschreven voor Azië
    Chinees-Indisch Weert

De inrichting is erg gedateerd, net als de gasten overigens! Jonge mensen zul je in dit restaurant niet aantreffen hooguit in de bediening. En het meubeltoonzaal achtergrond muziekje maakt het er allemaal niet veel aangenamer op. Maar de bediening is keurig en de gerechten zijn als vanouds goed van smaak, ook de geschonken wijnen zijn op niveau. Tijd voor dit restaurant om eens aan een total make-over te denken, zonde van de kwaliteit van het eten en de naam.

5. M.Hendriks's profielfoto
    M.Hendriks heeft een recensie geschreven voor Brasserie Gruuëts

Onlangs gedineert bij Brasserie Gruuets.
    Wij namen Table Dining, 4-gangen x 2 gerechtjes per gang.
    De bediening gaf al aan dat het erg veel was, en dat was het ook; we kregen het maar net op.
    Wel 8-gangen met smaakvolle gerechten.
    Het is wel wat rumoerig binnen, de huiswijnen zijn wat vlak van smaak, en de bediening wil je nog wel eens vergeten, maar het totaal pakket klopt.
    Prima prijs/kwaliteit, en voor herhaling vatbaar.

6. M.Hendriks's profielfoto
    M.Hendriks heeft een recensie geschreven voor Diverso
    Mediterraans Nederweert

Na de goede verhalen op naar Diverso.
    Wij kozen voor het menu "Diverso Assorti" 6 gerechten waarbij er per keer 2 gerechtjes worden geserveerd, maar wat een teleurstelling.
    Het begon vrij goed met een lekker carpaccio, en dito geitenkaasjes gerecht, maar daarna ging het al snel bergafwaarts!
    Ronde 2 een werkelijk smaakloos zalmgerechtje, zalm droog en totaal geen smaak, het ander gerechtje was een vissoepje, waarbij in de verte inderdaad een vissmaakje zat!
    De laatste ronde, ik ga er even van uit dat dit de "hoofdgerechtjes" waren, een kommetje met knoflookolie waarin 4 scampi's lagen, troosteloos gerecht, het andere gerecht was een kommetje met 5/6 stukjes ossenhaas, ok de ossenhaas was mals, maar wederom totaal geen smaak aan het gerecht.
    Al met al 4 van de 6 gangen smaakloos, en daarbij veel te weinig om dit als een maaltijd te verkopen.
    Jammer, service alsmede de wijnen waren goed.

7. M.Hendriks's profielfoto
    M.Hendriks heeft een recensie geschreven voor Gotcha!
    Eetcafé Weert

Je zit niet heel gezellig achter een paar schermen gescheiden van het cafe-gedeelte. Maar het eten maakt veel goed, het is allemaal erg smaakvol.
    En dat is dan ook gelijk het enige pluspunt!
    Je moet lang wachten, bediening is jong en er is niemand die de algemene leiding heeft om die jonge mensen aan te sturen!
    En als je ze dan melkschuim op een kopje koffie ziet lepelen om het te verkopen als cappuccino, en vervolgens krijg je aan de bar een bedroevend slecht Sligro wijntje ingeschonken dan ben ik er weer klaar mee!