• Lid sinds 19 april 2014

Humphrey's

Tilburg

Aubergine

Steijl

Kristian heeft nog geen foto toegevoegd

1. Kristian's profielfoto
    Kristian heeft gereageerd op een recensie van Humphrey's
  2. Kristian's profielfoto
    Kristian heeft een recensie geschreven voor Humphrey's
    Internationaal Tilburg

In de maand november 2014 heb ik met mijn vriendin dit restaurant wederom bezocht.

We waren de eerste gasten (rond 17:15u) en werden netjes onthaald en mochten een plek kiezen. Mijn vriendin kreeg een aparte kaart, ze moet glutenvrij eten vanwege coeliakie, en ik kreeg de normale kaart. Voor dat je het voorgerecht krijgt, komt er altijd eerst brood op tafel. Heel netjes hebben ze rekening gehouden met glutenvrij brood, want mijn vriendin kreeg dit in plaats van 'mijn' brood.

Eenmaal de keuzes gemaakt, wat gelukkig bij Humphrey's ook erg ruim is met glutenvrij, hebben we ruim op tijd de gerechten gekregen. Zowel het voor-, hoofd- en nagerecht smaakten erg goed. Ze waren alleen bij mijn voorgerecht de pijnboompitjes vergeten, maar dat is te verwaarlozen als je kijkt naar alle gerechten.

Humphrey's blijft een sfeervol restaurant. Verwacht geen topkookkunsten, maar gewoon 'lekker eten'. De prijzen zijn er ook naar, maar het eten is wel de prijs waard.

3. Kristian's profielfoto
    Kristian heeft een recensie geschreven voor Aubergine

Afgelopen week op zaterdagavond uit eten geweest in het, met 1-ster bekroonde, restaurant Aubergine. We hadden een wow-deal arrangement met 8 verrassingsgerechten en we waren er met 8 personen, waarvan 1 persoon glutenvrij moet eten (vanwege coeliakie).

Bij aankomst viel ons op dat de ruimte waarin wij zaten te koud was; dit bleef de hele avond zo. De eerste amuse viel ons ook wat tegen; weinig smaak en het kwam wat 'vettig' over. Er werd meteen een eerste fout gemaakt bij de amuse: er werd een marshmallow van bockbier geserveerd, die dus NIET glutenvrij is. De bediening, lees ook: gastvrouw, was van mening dat "een klein beetje gluten niet uit maakt". Toen was het kwaad al geschied. Dit is natuurlijk ongehoord.

Al met al vervolgde de avond met nog een 'gluten fout', die niet hersteld werd. Maar de gerechten voor de overige gasten waren over het algemeen wel goed. Er zaten wel echt wat prachtige gerechten tussen, waaronder de kabeljauw met rijstschuim en groenten en de wilde haas met eekhoorntjesbroodsaus.

Dus op enkele grote en kleinere fouten na, was deze ervaring redelijk. We waren als gezelschap wel van mening dat onze volledige ervaring niet 'ster' waardig was. Treurig, zeker gezien het feit dat je er heen gaat om een uniek ervaring te beleven.

4,7
  4. Kristian's profielfoto
    Kristian heeft een recensie geschreven voor Waanzinnig

Het restaurant op 19-04-2014 voor het eerst bezocht. De reden hiervoor was het zoeken naar een restaurant wat glutenvrij en vegetarisch kan serveren, aangezien mijn vriendin glutenvrij en vegetarisch eet.

Bij aankomst werden wij goed en netjes onthaald. Gedurende de avond bleef de bediening goed en netjes en zorgde ervoor dat wij niets te kort kwamen.

De menukaart bood genoeg keuze om glutenvrij en/of vegetarisch te eten en de keuze was voldoende. Ik zou wel meer keuze willen zien (iets meer hoofdgerechten en diversiteit hierin).
    Eenmaal de gerechten gekozen, werd het precies op tijd geserveerd en je kreeg niet het gevoel gehaast te moeten eten.
    Een positief extraatje voor glutenvrij-eters: bij het voorgerecht wordt brood geserveerd. Ik mag zelf normaal brood eten en mijn vriendin dus niet (glutenvrij brood). Beide soorten brood werden geserveerd zonder dat wij er naar moesten vragen. Een groot pluspunt dat er met glutenvrij rekening wordt gehouden!

De hele avond uit beviel goed. Enkele verbeteringen zijn wel mogelijk:
    - De gerechten mogen uitdagender. Voorbeeld: geroosterde prei was letterlijk niet meer dan geroosterde prei. Hiermee doel ik op het aantrekkelijker en/of uitdagender maken van het gerecht.
    - Een glas wijn voor 3,50€ was wel wat aan de dure kant voor zo'n klein glaasje. Ik wil dan wel een echt 'glas' wijn.
    - De prijsverschillen in de gerechten is wel opvallend. Een voorgerecht van 4,50€ of van 9,50€ maakt het wel erg uiteenlopend.

Al met al is het een restaurant waar je lekker eens onbezorgd glutenvrij kan eten. Het uit eten geeft alleen geen 'wow' gevoel.