1. Het Urker Vispaviljoen

Zwartsluis

Kwalitaria De Bolder

Urk

Geert-Jan en Anna-maryelle van Stoethaspel tot Stoutenstein-du Bois heeft nog geen foto toegevoegd

1. Het Urker Vispaviljoen eetgelegenheid gesloten

Stationsweg 1 Zwartsluis
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  2. beste schrijver van de recensie hiervoor.

Allereerst is het niet mogelijk om een beoordeling te verwijderen, anders zou het nutteloos zijn om een site als deze te hanteren.
    Ten tweede ik ben de eigenaar van het Urker vispaviljoen en het doet me dan ook zeer om je reactie te lezen.
    Dit omdat ik garant wil staan voor iedere klant, dat deze met een goed en tevreden gevoel onze zaak verlaat.
    Ik ben er dan ook zeker van dat er iets mis is gegaan in de afhandeling van je bestelling.
    Nodig je dan ook uit om terug te komen en op onze kosten je bestelling nogmaals te plaatsen.
    En zo je op andere gedachten over onze viszaak te kunnen brengen
    Vriendelijke groet.

Arie Noorloos ( het urkervispaviljoen)

3. Afgelopen weekend gedineerd bij De Bolder in Urk. Dit is door de jaren heen toch wel verworden tot één van de culinaire tempels in Nederland. De verwachtingen zijn dus hooggespannen en worden vanavond volledig waargemaakt. Het prachtige etablissement bezit grootstedelijke allure en dat in het kleine plaatsje Urk.

We openen met de verrassende salade tonijn. Een heerlijke, zachte salade met ene niet al te uitgesproken smaak. Deze sublieme bereiding met duurzaam gevangen geelvintonijn en rode uienringen is werkelijk onovertroffen in zijn soort!

Het is begrijpelijk dat de verwachtingen voor het hoofdgerecht hooggespannen is. We kiezen voor het sátemenu. De sáte wordt op traditionele wijze in de open keuken op een unieke grillplaat bereid, waarbij de vrijkomende geur werkelijk een genot is voor het reukorgaan. de vrijkomende aroma´s werken bijna bedwelmend door hun verfijndheid!

Als het gerecht wordt opgediend worden we onmiddellijk gevat door de uitmuntende entourage, de setting is ongelofelijk juist. Bij iedere hap is het alsof er een engeltje over de tong piest, en vult ons gehemelte zich met ongenaakbare structuren. Nooit eerder zag ik zoveel genot op een bordje als die avond. Ook de erbij geserveerde ambachtelijke frites deden mij de goudgele genotsrillingen over de rug lopen!

Het leek ons eigenlijk onmogelijk dat het dessert dit nog kon overtreffen, maar het tegendeel was waar! Een frisse sunday van ambachtelijke boerenmelk zorgde met zijn verfijnde topping voor een ongelofelijk multixplosie die ons in ongekende extase bracht.

Het is al een tijdje terug dat we hier gedineerd hebben, maar nog krijgen we kippenvel als we terugdenken aan hoe allerhande verfijnde en uitgebalanceerde smaken zich een weg door ons strottenhoofd baanden.

Zéér hoog gewaardeerde keuken en bediening van de Bolder, bedankt voor deze culinaire verwensessie!