• Lid sinds 29 mei 2011

2. Golden River

Balk

Marmaris

Joure

Fokke Venema heeft nog geen foto toegevoegd

1. Fokke Venema's profielfoto

Fokke Venema

3. Fokke Venema's profielfoto
    Fokke Venema heeft een recensie geschreven voor Marmaris
    Internationaal Joure

Gewoon pizza´s waar ze trots op mogen zijn. Snelle bezorging, goede temperaturen, geen nee te koop.
    De zaak zelf is dan gedateerd, maar de kwaliteit van eten is daar ver boven verheven.
    Menig pizzeria zou hier eens in de leer moeten gaan.

4. Fokke Venema's profielfoto
    Fokke Venema heeft een recensie geschreven voor Pannenkoekschip de Klipper

Voor het eerst in jaren weer wezen eten in ons eigen Heerenveen.
    Bestelde dranken niet aanwezig. Met excuses wat anders genomen. Voorgerechten besteld voor 4 man. Ongevulde waterige soepen.
    Even naar de toilet. Hoor ik de kok vragen waar de kip is. 10 minuten later komt de bediening. Sorry, er is geen pollo (kip) meer. Manager komt aan tafel en meldt dat er geen kip meer is. Stelt keurig alternatief voor. Ik wijs dit af en wil verder geen eten bestellen, mijn tafelgenoten wel.
    We krijgen ons eten, en dat is allerminst goed. De Schnitzel is week, en veel te zout. De dagplate sate bestaat uit grote, malse stukken kip, en kleine taaie stukken. Weer manager erbij. Is niet waar, ze verkopen honderden van deze gerechten per week, en de schnitzel komt zo van de groothandel. Gedroogde uien in de saus gekwakt ,zijn idee van kok. Wij besluiten het eten te beeindigen, omdat de vraag en verwachting niet aan onze eis en vraag voldoet.
    Bij het afrekenen, 87,60 euro, leg ik nogmaals alles uit aan de manager. Ze roept de kok erbij en als deze tot 3 keer toe Oh Oh zegt, krijg ik van de manager te horen: "Sorry meneer, uw klacht is onvoldoende onderbouwd." Leuk, zeg dat tegen een leermeester Koninklijke Horeca Nederland.
    Mijn advies? Niet eens de moeite nemen om er heen te gaan. Pannenkoeken, prima. Schoenmaker blijf bij je leest. Ga geen gerechten klaarmaken waar je geen verstand van hebt, want dan krijg je dit. Vreselijk.

5. Fokke Venema's profielfoto
    Fokke Venema heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Italia

Is weer open, op andere locatie. Midden in het centrum bij de oude koemarkt. En Hoe!

De baas zelf bakt nog steeds in zijn open keuken, zichtbaar de pizza's.

De sfeer en gastvrijheid van het oude pand, zijn gekoppeld aan de moddernste technieken van deze tijd. Feilloos!

Vrouw en dochter bedienen spraakzaam en lachend de gasten.

Eten en drinken zijn zeer authentiek!

Ik vraag om een bepaalde Vino Frizante uit de Asti. Die blijkt niet aanwezig. "Bel de volgende keer even van te voren"lacht de eigenaresse, "Dan heb ik de fles voor je koud staan "

Perfect.

6. Fokke Venema's profielfoto
    Fokke Venema heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Etna

Tja, na jaren weer eens een paar keer geweest.

Jammer.

Waarom reserveren als de zaak leeg is?

Onvriendelijke bediening, met name de bar.

Pinnen kan niet, hetgeen de zaak niet erg betrouwbaar maakt.

Pizza's zijn niet traditioneel, en pasta's kunnen niet al forno, omdat ze meegegeven worden in plastic bakken.

Porties wel voldoende overigens.

Groot minpunt: De Ruinite Lambrusco bianco, goedkoopste bij de groothandel, a 1,60 euro per fles, heeft een hoofdprijs van 3 euro per glas.

Schandalig. Eigenaresse laat weten geen commentaar te geven.