• Lid sinds 15 juni 2009

3. Venezia

1. Eduard's profielfoto
    Eduard vindt de recensie door Patricia voor 't Zusje niet leuk

Met honger naar huis...

Na vele malen gehoord te hebben dat het hadden we eigenlijk de kans om bij het zusje te eten in Veenendaal. De verwachting was hoog omdat we hadden gehoord dat het een goed restaurant was.

Helaas viel dit ongelooflijk tegen. We hadden van te voren gebeld dat we om 20.00 wilde komen eten. Ze gaven aan dat dat geen probleem zou zijn en dat we dan zeker 2.5 uur hadden om te eten.

Maar voor dat we eenmaal de drankjes en de kaartjes kregen was het al 20.30
    Je mag 2 gerechtjes per keer kiezen. En er werd gezegd dat de koude kant om 22.00 sloot en de warme kant om 22.30.

Het duurde een half uur voor we onze eerste 2 gerechtjes hadden. En vroegen toen of het mogelijk was dat we 3 gerechten mochten aankruisen. Dit was niet mogelijk.

Om 22.30 hadden we uiteindelijk maar 8 gerechtjes gehad en konden we alleen nog toetjes bestellen. We gaven aan de manager aan dat we echt nog honger hadden en dat we het niet fijn vonden dat we steeds een half uur moesten wachten om 2 gerechtjes te ontvangen.

Ze gaf aan dat het hun concept was en dat het duidelijk overal stond. En dat het niet haar probleem was dat we nog honger hadden en nog ergens anders wat moesten eten. Dit vonden we ontzettend jammer en zeer klantonvriendelijk. We begrijpen als er een keer een mindere avond is door de drukte maar dit had heel anders en klantvriendelijker opgelost kunnen worden.

Uiteindelijk kwam er een jongen en hij heeft ons wel klantvriendelijk behandeld en aangegeven dat we nog wel wat toetjes mochten bestellen. Als er meer jongens zouden werken als hem hadden we niet zo'n bittere nasmaak gehad.

Wij geven het zusje dan ook 1 ster en vonden het absoluut geen €31 per persoon waard.

2,7

20. Eduard's profielfoto
    Eduard vindt Njoy niet leuk
    Internationaal Veenendaal

21. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor Rhodos
    Grieks Ede

Afgelopen vakantie heb ik met m'n gezin bij Rhodos gegeten. We kozen voor de griekse tapas, maar man wat is dat een aanrader! We kregen een speciale tapaskaart en mochten per "ronde" een aantal griekse gerechtjes uitkiezen. Een prachtige manier om van alles eens wat te proeven.

Er was meer dan genoeg keuze, ook voor onze zoon (7) was er voldoende. De bediening was erg vriendelijk en nam de tijd voor je. Tussen de rondes door hadden we niet het idee dat we moesten doorstampen of ruimte moesten maken zoals je soms wel eens meemaakt in restaurants. Er zat meer dan genoeg tijd tussen zodat we zowel van het eten als van elkaars aanwezigheid konden genieten. Het kwam allemaal heel ontspannen en gastvrij over.

De kwaliteit van de gerechtjes was ook top, ik zit nu heel hard te denken of ik nog wat negatiefs kan noemen. Maar dat lukt me gewoon niet. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je op een gegeven moment voldoende hebt gegeten en een heleboel dingen niet kan proeven. Maar dat bewaren we voor de volgende keer.

Houd je van grieks eten, van lekker proeven en wil je lekker de tijd hebben met elkaar? Dan moet je zeker naar Rhodos gaan!

22. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor Shufu State

Eduard

De Shufu State is heropend! We zijn gisteren met ons gezin naar de Shufu State geweest. Maar wat een originele mix tussen een wereld- en een tapasrestaurant zeg! We waren blij verrast. Je wordt heerlijk aan tafel bedient met een ruime keuze aan proeverijen uit alle werelddelen. Wanneer je het belangrijk vind om in alle rust (zonder aan tijd gebonden te zijn) te kunnen genieten van elkaar tijdens een gezellige avond dan moet je zeker een keer naar de Shufu State gaan!

Toen we aan kwamen rijden viel het ons op dat het pand in oude staat hersteld was. We parkeerden de auto en liepen naar de ingang toe, eenmaal binnen was het duidelijk dat we in een nieuw restaurant binnen kwamen. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht waar we kort uitleg kregen over het concept. Gewoon lekker bij elkaar aan tafel blijven en via een tablet aangeven wat je zou willen proeven of drinken.

De bediening was lekker vlot en konden we alles aan vragen, natuurlijk loopt het allemaal nog niet zo gesmeerd, maar de eerste persoon bij wie alles perfect gaat moet ik nog ontmoeten haha. Ik vernam wel dat het soms wat gedoe was met de bonnetjes. Ik ben concept-ontwikkelaar dus bij mij gingen de radartjes meteen draaien in m'n hoofd, want waarom zou je alles in een mooi digitaal systeem stoppen, om uiteindelijk met kleine bonnetjes te moeten rondlopen. In mijn hoofd begon ik meteen na te denken hoe je zo'n proces ook digitaal zou kunnen optimaliseren maar werd al snel door mijn vrouw gecorrigeerd. Zij weet hoe het er soms aan toe kan gaan in mijn hoofd haha.

Goed… dus ik weer terug naar het hier en nu. We hebben overal wat van geproefd en het smaakte gewoon top. Nadeel vond ik wel dat op de tablet nog niet heel duidelijk was wat sommige dingen waren. Maar dat moet denk ik nog verder ingevuld worden. Aan tafel werd vertelt dat ze regelmatig een andere kaart zullen hebben, om op die manier met variatie te komen. Zo kan het maar zo zijn dat als we volgende maand gaan we kunnen kiezen uit hele andere proeverijtjes! Fantastisch natuurlijk, want dan is het elke keer weer nieuw! 👊
    Aan het einde van de avond werd natuurlijk gevraagd of het ons beviel, en of de keuze ruim genoeg was. En natuurlijk zijn er altijd wel dingen die je op de kaart had willen hebben, we zijn immers Nederlanders en iets te zeiken vinden zit in ons bloed. Maar ik vind het voornamelijk knap hoe je na zo'n brand uit de as weet te herrijzen en niet blijft hangen in het oude maar met een prachtig nieuw concept komt.

Als ik een hoed had had ik hem uit respect afgenomen. Aan alle mensen van Shufu State, mijn complimenten. Ik wens jullie alle succes, plezier, groei, creativiteit, liefde en positiviteit toe met jullie nieuwe avontuur.

23. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor Amigos

Gezellig restaurant, gastvrije eigenaar en lekker eten. Ik denk dat dat de lading wel dekt wat betreft Amigos Roosendaal. We hebben hier nu al meerdere keren gegeten maar tot mijn schaamte nog steeds geen recensie geschreven.

Wat in een eerdere recensie staat over dat de eigenaar geïnteresseerd is in z'n gasten is helemaal waar. Sterker nog, ook al kom je pas een jaar later weer dan nog herkend hij je en weet hij nog het een en ander van de vorige keer. Qua gezelligheid voelt het gewoon alsof je thuis bent, lekker op je gemak genieten van elkaar, van lekker eten en lekker drinken.

Mocht iemand dus twijfelen waar hij/zij vanavond zou moeten eten. Als Amigos open is ... ik zou gaan!

24. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor Wereldrestaurant A17

Voor wie houdt van bediening die weinig zegt en uitlegt en geen plezier lijkt te hebben in hun werk. Van grote zalen waar zoveel mensen in gepropt worden. Van ossenhaas op de grill waar je doorheen kunt kijken en van slijmerige kip om te laten wokken. Van smakeloze carpaccio en biefstuk die niet helemaal vers smaakt. En van een receptioniste die alles weg lacht wanneer je er melding van maakt en daarna in het chinees met een collega gaat praten waar je bij staat. Dan moet je zeker een bezoekje brengen aan wereldrestaurant A17.

We zijn binnen een uur al vertrokken want het was werkelijk waar een aanfluiting en dat zeg ik niet gauw, toen we weer in de auto zaten hadden we nog trek. Maar na wat we geproefd en gezien hadden wisten we niet wat we nog konden eten. Ik denk dat wanneer ik die 80 euro had gebruikt als toiletpapier dat ik er meer voldoening uit had kunnen halen. Laten we het er op houden dat er nog genoeg verbeterpunten en dus kansen zijn. Heel netjes gezegd: Zelden een restaurant meegemaakt met zoveel kansen!

1,6
  25. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor Taste and Flavor

Deze recensie had ik 10 maanden geleden al geschreven voor de Facebook pagina van dit restaurant, maar ik sta er nog steeds achter. Taste & Flavor is een leuk nieuw restaurant, mooi ruim van opzet en fantastisch uitzicht. De bediening is vriendelijk en heeft echt aandacht voor de gasten. Het eten was heerlijk, en ook wanneer er dingen misgaan (zoals er een avond was toen de stroom uitviel door wegwerkzaamheden) wordt er alles aan gedaan om de gast een goede avond te bezorgen. Het leuke van Taste and Flavor vind ik dat je overal op je gemak wat van kunt proeven.

We komen hier al van voordat het restaurant officieel open is, en we komen regelmatig terug met ons gezin om even te genieten. Ik kan Taste and Flavor van harte aanbevelen.

26. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor Eten & Co

Afgelopen woensdag hebben we hier heerlijk gegeten. Mooi opgezet restaurant. Het gedeelte waar je eten kunt ophalen en laten maken is afgescheiden van de ruimte waar je gezellig kunt eten. Dat zorgt voor een gezellige sfeer. Wij zijn 's avonds geweest, dan zie je niet heel veel van buiten. Wat goed is, omdat het midden op een industrieterrein zit. Ik ben benieuwd hoe dit lijkt wanneer het overdag is, of de sfeer dan nog net zo knus is.

De kwaliteit van het eten is uitstekend, zelfs boven verwachting. Hoewel, degene die de pizza's bakt kon ik van elders dus ik wist van te voren dat de pizza gewoon goed zou zijn. Erg leuk ook dat je aan de ene kant een lopend buffet hebt en aan de andere kant er eten ter plekke bereid wordt. Ruime keuze, voor zowel vis- als vleesliefhebbers met gerechten van de hele wereld (roti, kebab, indisch, amerikaans, italiaans, noem maar op).

Wij waren met onze zoon, en ook voor kinderen heeft Eten & Co het goed voor elkaar. Wanneer je de trap opgaat heb je een aparte ruimte voor kinderen. Met allerlei spelletjes, een glijbaan en een echte bioscoop! Kinderen kunnen nergens heen behalve met de trap weer naar beneden. Er was geen toezicht bij, maar we hadden goed zicht op de trap en we vertrouwen ons zoontje dus dit was voor ons geen probleem.

Ik ben bang dat we weer een keer terug moeten gaan om weer wat nieuwe dingen te proeven. De keuze was zo groot. Maar terugkomen is zeker geen straf. Ik hoop dat ze dit niveau kunnen volhouden en blijven vernieuwen. Ik kan dit restaurant van harte aanbevelen.

27. Eduard's profielfoto
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  28. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor Wereldrestaurant Breed

Afgelopen maandag zijn we naar dit restaurant geweest ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw. We werden vriendelijk ontvangen en rondgeleid door het restaurant, zodat we wisten wat de bedoeling was. De kwaliteit van het eten vonden we zeer goed en het was ook erg lekker. De porties die je kreeg waren royaal te noemen en er was voor ieder wat wils.

Wat we wel een nadeel vonden was dat het restaurant erg krap was. De eilanden waar eten gehaald kunnen worden staan erg dicht op elkaar, waardoor bij veel drukte veel stromen mensen tegen elkaar in gingen. Het was aan één zijde zelfs zo dat je op een "weghelft" twee stromen mensen had. Een stroom stond in de rij naar links toe om van het warm buffet wat te halen, en de andere stroom ging naar rechts om pizza te laten bakken. Dit zorgde voor ongemakkelijke situaties, zeker ook omdat in je rug een rij bezig was naar de teppanyaki plaat te bewegen.

Al met al is er over de indeling van het restaurant, in onze ogen, niet heel goed nagedacht. Wat erg jammer is, omdat de rest van onze indruk zo goed is. We kunnen zelf niet heel erg tegen het hele hutje-mutje gevoel en zullen om die reden niet snel nog een keer komen.

6,1
  29. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor Il Borsalino

Toen we op vakantie waren in West-Brabant waren we iedere dag wel even in de buurt van Roosendaal, en omdat die dag op de Kade een evenement met wielrenners was zijn we bij Il Borsalino gaan eten. Ik ken dit restaurant van een paar jaar geleden, en toen beviel het ook erg goed. We zaten bij een deuropening dus konden alles buiten goed volgen, wat wel weer een extra dimensie gaf :)

Wat me opviel was dat de kaart aangepast was ten opzichte van de vorige keer, de keuze is een stuk beperkter waardoor het kiezen uiteindelijk ook weer makkelijker werd. Ik mistte wel de standaard smaken (zoals een Pizza Carbonara die ik vaak wel neem), maar dat dwong me wel om een keer wat anders te proberen. Wat ik eigenlijk best positief vond!

Ik bestelde een gevulde pizza met bolognese saus er overheen en mijn vrouw nam een bord met verschillende soorten pasta's. Het smaakte allemaal verrukkelijk en is zeker aan te raden. Het bord met de pasta's was goed heet dus bleef het lang warm / heet. Mijn vrouw had als oplossing een klein schoteltje waar ze dan de pasta oplegde die ze wou eten, zodat het wat kon afkoelen (anders had je de blaren op je lippen staan).

De bediening was heel erg vriendelijk, we kwamen er met onze kleine dreumes en dat was geen enkel probleem. Hij kreeg alle aandacht en zelfs een lekker stukje brood om op te knabbelen zodat hij zoet bleef.

Al met al wat het een hele goede ervaring, mochten we ooit weer eens in West-Brabant zijn en zin hebben in iets Italiaans zullen we zeker aan dit restaurant denken.

30. Eduard's profielfoto
    Eduard heeft een recensie geschreven voor d'Oldekei

Hier een avondje wezen eten als afscheid van m'n collega's. Het restaurant zelf was niet heel sfeervol, had een beetje de uitstraling van een woning waar de afgelopen 40 jaar niets meer in ge-restyled is. Maar goed je moet zelf ook een stukje sfeer meebrengen natuurlijk. Het eten daarentegen was lekker en voldoende. Er was keuze tussen vlees en vis, er waren salades en lekkere sauzen. Je kon heerlijk op je gemak eten en drinken, niets op aan te merken. Eigenlijk voldeed het aan de verwachting die ik heb van een BBQ-restaurant van 29 euro pp all-in. Er was een grill en er was vlees.

Mocht ik een keer in de gelegenheid / buurt zijn zou ik er zeker nog een keer heen gaan.

Meer updates