• Lid sinds 30 augustus 2009

Romana

Delicious Dinners

Oakwood Grill

Veldhoven

Bert Volders heeft nog geen foto toegevoegd

1. Bert Volders's profielfoto
    Bert Volders heeft een recensie geschreven voor Romana

Toch een beetje gereserveerd waren we naar Trattoria Romana gegaan. We hadden in het verleden recensies gelezen waardoor we twijfelden of we moesten gaan of niet. Maar vandaag zijn we gegaan en blij toe. Heerlijk gegegeten, lekker ontspannen. Geweldig gewoon.

2. Bert Volders's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  3. Bert Volders's profielfoto
    Bert Volders heeft een recensie geschreven voor Oakwood Grill

Vandaag, 2e kerstdag 2010, voor het eerst gegeten bij Steaks & Zo. We waren met z'n vijven. M'n vrouw en ik bestelden de kipvleugeltjes als voorgerecht, de hertenbiefstuk als hoofdgerecht en de mango-mousse als nagerecht. Wijntje er bij natuurlijk. 1 van de kinderen bestelde spareribs (volwassen portie :-)), de andere twee elk een ruime portie vissticks en kinderijs na.

De vlotte bediening zorgde er voor dat er snel voor elk iets te drinken stond en dat we vast konden genieten van turks-knoflookbrood. Erg lekker.

Voor we er erg in hadden werden de kippevleugeltjes opgediend. We hebben ons die goed laten smaken. De kippevleugeltjes waren zonder kerrie klaar gemaakt wat de smaak van het vlees natuurlijk alleen maar goed doet.

Na het voorgerecht en het bijvullen van de glazen werden de hoofdgerechten netjes en correct opgediend. De vissticks kunnen we kort over zijn: Gewoon wat je er van kan verwachten. De friet lekker vers en... (volgens ons) zonder zout! Kijk, dat is dus gewoon slim. Want ik vind friet vaak te zout, de kinderen vaak te flauw. Dan beter zo, kun je er precies zoveel op doen als je zelf lekker vindt.

De spareribs waren niet kinderachtig. Een flink bord vol, voor de vorm geserveerd met friet en salade. De salade hoeft van onze Dylan niet, de friet heeft 'ie voor de vorm een beetje aangeraakt. Hij was zat en voldaan van de heerlijke spareribs.

Dan de hertenbiefstuk met port-saus. Wij vonden hem heerlijk. Nog lekker een beetje rood van binnen, lekker bruin rondom en goed van smaak. Ook de saus was zeer lekker. Uiteraard hebben we van de friet gegeten en van de salade ook.

Het nagerecht werd vlot genoeg en correct opgediend. De kinderijsjes waren leuk verpakt in pinguïn poppetjes. De mango mousse in een glas. Deze laatste was lekker luchtig fris en zeker niet overzoet, zoals je vaak treft bij mousse.

Kortom, wat ons betreft zeer zeker een aanrader en we komen echt zeker weer. We wisten dat je er prima op het terras kunt zitten maar nu weten we ook dat je er goed kunt eten tegen een eerlijke prijs.

4. Bert Volders's profielfoto
    Bert Volders heeft een recensie geschreven voor Delicious Dinners

Inmiddels hebben we een paar keer hier gegeten en elke keer weer genoten van het eten. Inmiddels hebben we verschillende gerechten geprobeerd (peper-steak, Mexicaanse vleesschotel, spareribs) en elke keer waren we weer positief verrast.

De bediening is vlot en attent. Wat we zelf erg plezierig vinden is dat het drinken je niet het glas uitgekeken wordt. Dus geen opdringerig gedrag met de vraag of bijgevuld mag worden. Slechts op onze eigen vraag wordt bijgevuld. Wij, gezin met drie kinderen, vinden dit wel zo fijn.

De aankleding van het restaurant is summier, maar wel netjes. Kennelijk betaal je bij andere restaurants voor het glimmende marmer op de vloer, de spiegels tegen de wanden en de speciaal getrainde kassa-bediende.

Wat ben je dan kwijt? Reken op ongeveer een euro of 15 per persoon voor een met smaak goed gevulde maag.