De Pepermolen in Assen

• Verschoontafel
  6. Betalen pin Visa Master Card

1401954310 89
1592204557 87

2. Na het lezen van vele goede recensies, had ik de Pepermolen uitgekozen om mijn moeder daar te verrassen met een etentje. Vermoedelijk had de kok vrijaf en stond de stagiaire in de keuken want het eten was uiterst teleurstellend.

De (diepvries)carpaccio was koud, waterig en smakeloos en werd flink aangescherpt met een paar lepels Groningse mosterd en een dot sla. That's it. Leuk was wel dat de Parmezaanse kaas naar wens aan tafel werd geraspt. Op de vraag of het gesmaakt had dan maar ook eerlijk geantwoord: Niet.

Het hoofdgerecht, de Angus steak, was grijs gebakken en aangevuld met een mierzoete bak slappe sla van vorige week met melige tomaten en wat spekjes en pijnboompitjes. Andere groenten waren helaas niet te verkrijgen in plaats patat. Of we nog een toetje wilden? Nee sorry, de bediende was uiterst vriendelijk, de fooi was ook voor hem bedoeld, maar wij hadden onze buik wel vol.

Zonde, dit had zoveel beter gekund! Wij waren ook de enigen in de zaak die avond, tijd genoeg om er wat vers en knapperigs van te maken! Steakjes op de grill en vooral vooraf vragen hoe je het vlees wilt hebben. In ieder geval nooit grijs!

3,9
  3. Een restaurant dat de term "eetcafe" ver ontstijgt. Alle gerechten worden zelf bereidt en dat is te merken. De gerechten zijn heerlijk en smaken niet standaard zoals bij de meeste eetcafe's. Heerlijk mals speenvarken met een lekker stukje gegratineerde aardappel. Ook de nagerechten zijn top! Vers zelfgemaakt limoentaartje, absoluut een aanrader. Als je voor 24,75 een 3 gangenmenu mag samenstellen, dan zegt dat ook genoeg over de prijs/kwaliteit verhouding. Verder is de sfeer/inrichting van het restaurant traditioneel als de meeste eetcafe's. De bediening was helaas wat minder. Wel vriendelijk maar ze hadden wel wat extra mensen kunnen inzetten. Toen het drukker begon te worden moesten we soms erg lang op de bediening wachten. Al met al gewoon een zeer goed restaurant!

4. Wij hebben voor de eerste keer hier gegeten en waren echt blij verrast! Vooral het chocolade taartje was heerlijk :) Zeer professionele en vriendelijke bediening. Aanrader!

5. Martine101

We hebben zo heerlijk gegeten hier. Het was echt een verassing te noemen. We hadden voor dit bedrag niet zo'n complete maaltijd verwacht. Overal was tijd en aandacht aan besteed zo te proeven. Niks overbodigs op bord en alles lekker. Complimenten voor de kok. Maar ook voor de bediening. Kundig en attent! Bravo.

6. We hebben al meerdere keren hier gegeten. Het eten is heerlijk en wordt mooi opgediend. De bediening is altijd vriendelijk en de sfeer is er goed en gezellig. De prijs/kwaliteit is zeer goed.
    Zeker een aanrader en we komen weer een keer terug!

7. Alles dik in orde hier. Echt heel lekker gegeten en dat voor niet veel geld. Leuke attente bediening en een gezellige sfeer. Wij waren zeer tevreden en komen zeker nog eens terug!

8. Al medere keren hier gegeten. Wat betreft prijs/kwaliteit van het eten en de service is meer dan goed te noemen. Hier blijven we zeker terug komen.

9. Een echte aanrader. Heerlijk eten, zeer luxe opgediend met een goede service en in een prima sfeer. De prijs van een 3 gangen menu waarbij je ook nog veel keuze mogelijkheden hebt is meer dan prima.

Men doet zich tekort door zich een eetcafé te noemen.

Eet smakelijk!

10. Jaarlijks familie-etentje in de Pepermolen, een voor ons zessen onbekend restaurant. Afgegaan op recensies en daar absoluut geen spijt van. Attente bediening, heerlijk eten (3 gangen keuzemenu, met vrije keuze van de kaart), dat leuk en in het goede tempo werd opgediend. Een aanrader.
    Misschien kan nog wat aandacht aan de akoestiek gegeven worden; zeker met meerdere mensen aan een tafel is het soms lastig om te communiceren.

11. Na een eerdere goede ervaring hier nogmaals naar toe gegaan. Deze keer helaas een andere ervaring, de sfeer en bediening is op zich prima, helaas stelden de gerechten teleur.

Mosterdsoep vooraf, erg ruime portie maar smaak mistte finesse. Vleesgerechten rund/lam te sterk gekruid waardoor de smaak van het vlees zelf wordt overheerst. Eendenborst was erg matig, vettig stukje vlees waarvan structuur niet erg prettig was.

Nagerecht ijs genomen, ruime portie, 3 bollen ijs elk in eigen koekbakje met wat slagroom. Smaken van het ijs niet allemaal geslaagd.

Hoewel de prijzen redelijk zijn en men zich eetcafé noemt was het gebodene deze keer matig.

12. Het gaat ze blijkbaar te goed. Via croupon gereserveerd maar moeten annuleren wegens ziekte. Stugge gesprekspartner aan de telefoon. Vervolgens geen croupon-tafels meer beschikbaar op een andere datum. "Iedereen met een croupon wil hem op het laatst inwisselen". Werd geen andere mogelijkheid geboden dus croupon is verlopen. Gastvrijheid ten top.

13. E.P van Dijk

De carpaccio graag dunner snijden. Het was niet goed te kauwen. Verder niets dan lof!

14. Hillie Blok-Helbig

15. Afgelopen woensdag avond gegeten. (Niet de eerste x). Prima eetcafé. Bediening is goed en vlot. Gerechten worden super bereid. Staat een kok in de keuken die het goed in de vingers heeft.

16. Henk van Riezen

Gisteravond gegeten bij de De Pepermolen en aangenaam verrast. Onze verschillende maaltijden waren alle bijzonder smakelijk bereid; de inrichting sfeervol en de bediening vriendelijk en attent. Kortom een adres om naar terug te keren.

17. Afgelopen woensdag bij De Pepermolen gegeten. Gekozen voor het week menu. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Bediening is erg vriendelijk en gastvrij. Een echte aanrader.

18. Heel erg lekker gegeten! Al kwam het meisje in de bediening wel wat onervaren over. Ook liet het voorgerecht veel te lang op zich wachten, we hadden ons drinken al op toen het kwam. MAAR de smaak van het eten maakte alles goed! Het lekker donkere brood was warm en de saté is een aanrader, heel lekker mals! Ook andere gerechten zagen er heerlijk en met zorg bereid uit.

19. Mevrouw Verhooi

Gisteren heerlijk gegeten! We waren met z'n zessen en hebben allen een 4-gangen verrassings-menu genomen. Speciale wensen konden worden aangegeven en hier werd ook helemaal aan voldaan. Ook bijpassende wijnen waren zeer smaakvol, zelfs een lekkere dessertwijn! Water bij de wijn werd ook zonder te vragen ernaast gezet, helemaal top! Als afsluiter nog koffie met wat lekkers genomen en nog lekker nagezeten. Bediening en keuken, bedankt! Wij komen zeker terug!

20. Gezellig, klein restaurant. Vriendelijk personeel. Prima eten en leuk opgediend.

21. bert warmelink

Prima gegeten, prima sfeer, ontspannen, voor herhaling vatbaar!

22. Richard Hendrickx.

Fijn avondje uit ervaring. Kennis en kunde op het gebied van glutenvrij eten. Kinderen ook gewoon van de kaart gegeten en vonden het leuk eens "iets anders" te eten. Zeker een aanrader. Goed, vriendelijk en vakbekwaam personeel.

23. Erik van 't Holt

Heerlijk gegeten prima sfeer en super bediening . Kom zeker weer terug.

24. Christiaan

Prima restaurant. Leuke en spontane bediening. Je voelt je er als klant echt gewaardeerd door de bediening. Door het interieur laat de sfeer nog wat te wensen over.

25. M. Van Luijk

Wat een gezellig eetcafe is dit! Bediening is vlot en hebben zichtbaar plezier in hun werk. En wat ook belangrijk is: het eten was echt heerlijk. Ze hebben echt oog voor de klant, hiervan kunnen nog veel restaurants nog wat van leren. Als we ooit weer een keer in Assen zijn komen we zeker terug.

26. arendscholtens

1e kerstdag heerlijk gegeten en kom er zeker nog een keer, vriendelijke service en prima kwaliteit prijsverhouding.

27. Heerlijk gegeten! Kaart is beperkt maar dat komt de kwaliteit ten goede. Leuke en gezellige sfeer met live muziek erbij! Duurde wel wat lang voordat we bediend werden maar wel keurige en vriendelijke bediening. Heerlijke salade, aardappeltjes en friet en ook netjes en voldoende bijgevuld. Al met al complimenten!

28. dhr Etten

29. Top tent! Het eten is uitstekend incl. bijbehorende wijnen..
    Dit is een aanrader voor iedereen die in Assen een lekker diner wenst..
    Verborgen 4 sterren restaurant

30. lekker eten tegen goede prijs kwaliteit verhouding,

31. Erg lekker gegeten, eigenaar en bediening supernetjes en vriendelijk! Prima kaart, prijs/kwaliteit top! De kok verstaat duidelijk zijn vak. Kom binnenkort weer terug!

32. Vandaag op aanraden van vrienden hier wezen eten. Ik moet zeggen dat ze geen ongelijk hadden. Erg lekker en vers eten complimenten voor de keuken. Leuke bediening en betaalbaar gegeten. Een aanwinst voor assen. Tot binnenkort

33. Laatst hier wezen eten met zijn tienen bij toeval hier terecht gekomen, omdat waar we gereserveerd hadden dicht bleek te zijn. Maar oprecht wat een verrassing geweldig lekker eten. Ik heb zelf nadat ik een stukje van mijn vrouws hamburger had genomen zelf ook nog eentje besteld. Als we hier in de buurt zouden wonen zou ik vaker hier heengaan. Goede bediening en gezellig ingericht.

34. Op advies van mijn dochter hier gegeten en het is prima bevallen in dit nog betrekkelijk nieuwe restaurant. Het bereiden van vlees zou een specialiteit zijn van de kok en dat was te proeven. Zeer smakelijk. Een iets ruimere menu kaart zou wel wenselijk zijn, maar gelet op de inzet van de eigenaars komt dat wel goed denk ik.