Op dit adres zit nu: JANS’

• High-tea

1319200520 84
1476190549 63
1519798890 62
1528520558 63
1641902246 72

1. Rond 16.15 uur kwamen wij binnen. Al vanaf het moment dat we binnenkwamen werden we genegeerd. Pas na enkele minuten kwam iemand naar ons toe om te vragen of hij ons kon helpen. Toen ik aangaf dat we iets wilden eten, werd ons gezegd dat bijna alle tafeltjes gereserveerd waren vanaf 17.00 uur. Nou ja, dat kan, maar we konden toch nog ergens zitten. Het eten van de kleine kaart was op zich goed. Een van ons moest rond 17.00 uur weg, de ander bleef daar wachten tot de deuren van Musis open gingen. Uiteindelijk kon ik nog een cappuccino bestellen, maar ik wilde nog wel wat drinken. Pas om 18.40 uur kon ik een tweede cappuccino bestellen, omdat een stel naast mij iets bestelde. Overigens waren tegen 18.30 uur nog steeds niet alle tafeltjes bezet, die zogezegd gereserveerd waren. Wat een onvriendelijke bende daar. Ik werd compleet genegeerd, en kreeg ook echt het gevoel dat ik er niet welkom was. Enkel en alleen omdat je anders gekleed bent dan de gebruikelijke gasten daar (bandshirt met een zwart jasje erover). Kortom, een zeer teleurstellende ervaring, en in ieder geval komen we daar niet nogmaals.

2. Marc 1673 punten

Aardig. Enige weken geleden hier gegeten voorafgaande aan een concert. Men garandeert dat je op tijd bent voor je concert. Dat is keurig gelukt. De ruimte is wat saai. Dat komt deels door de ruime opzet. Prettig dat er geen stoelendans plaatsvindt als iemand aan een tafel achter je van tafel wil. Het eten is aardig en de prijs is redelijk. Geen culinaire hoogstandjes. Of ik volgende keer voorafgaande aan een voorstelling weer eet bij Mahler weet ik nog niet. De bediening was uiterst vriendelijk en snel. We hebben niet lang met lege glazen gezeten.

6,1
  3. Mary Ribbers

Het theatergebeuren genomen om ervan verzekerd te zijn om op tijd bij theater het Hof te zijn. Leuk en lekker driegangenverrassinsmenu ook voor vegetariërs . Erg smakelijk en vriendelijk bediend. Een aanrader!

4. Tjonge jonge waar blijft de ober en is er ook een gastheer of gastvrouw? Je wordt nauwelijks gevraagd of je nog iets wil drinken en de vraag of het gesmaakt heeft staat niet in de handleiding.

Eten is basic dus daar kan weinig fout gaan. Veel mensen zijn lovend en waarschijnlijk erg snel tevreden, maar wij niet. Eens maar nooit weer. Ober komt opruimen naar vragen of we een nagerecht willen, vergeet hij.

Beste eigenaar van Mahler zorg eens voor een goede opleiding van je medewerkers want dit is echt om te janken.
    Once in a lifetime en dat is het.

5. Margreet Muns

Vanwege de restaurantactie van Albert Heijn hebben wij bij Mahler gegeten. We konden kiezen uit 3 menu's, niet veel, maar voor ons voldoende. De bediening was zeer attent en vriendelijk. Eten en drank waren prima van kwaliteit en niet duur. Alleen vonden wij de ruimte niet zo gezellig. Wel sfeervol ingericht en een levendig uitzicht, maar erg groot. Er banjerden steeds concertbezoekers doorheen, die ook af en toe deuren open lieten staan, waardoor het nogal tochtte. Maar dat was dan ook het enige minpuntje.

6. henk hoogveldt

Lekker gegeten. Er werd heel zorgvuldig met onze allergien omgegaan! Zelfs de kok kwam hier aan tafel nog even naar vragen. Super!

7. Doordat het dinsdagavond was, was het erg rustig in het restaurant. We hebben heerlijk gegeten, en hoewel we met de bonnen van AH betaalden werden we voortreffelijk bediend door het personeel.

Hier komen we zeker terug.

8. Vandaag voor het eerst bij Grand Café Mahler gegeten. Wij kregen een verrassingsmenu (3 gangen).

De borden zagen er zo mooi uit! En het smaakte ook nog eens heerlijk. Ik heb van elke gang genoten. Het personeel is ook erg vriendelijk.

Complimenten voor iedereen en vooral voor de kok want het smaakte zeker naar meer!

Ik kom zeker nog eens een keer eten bij jullie.

9. EEN HAPJE ETEN

Arnhem heeft een prachtig aanbod van klassieke concerten. Programmeur Benno Brugmans slaagt er ieder jaar weer in tal van wereldberoemde musici (die hij allemaal persoonlijk kent en die niet zelden bij hem thuis logeren) voor een vriendenprijsje naar Musis Sacrum te lokken. Dat leidt tot een programmering die kan wedijveren met de concerthuizen van alle grote steden, en waar de liefhebber in Arnhem doorgaans minder voor betaalt dan elders.

Wat kan een topconcert nog aangenamer maken dan het al is? Een drankje vooraf en een aangename maaltijd. Je bent ruim op tijd aanwezig, acclimatiseert wat en verheugt je op wat er komen gaat, terwijl je gastvrij ontvangen wordt en men je verwent met zorgvuldig bereide spijzen en uitgelezen vloeistoffen.

Een uitvoering van de Johannes Passion is iets om naar uit te zien. Dus reserveer je een tafel voor twee en stap je om kwart over zes welgemoed het restaurant binnen. De zwarte brigade van jonge meisjes (en één jongen), vermoedelijk studenten, loopt bedrijvig rond en doet haar uiterste best oogcontact te vermijden en behendig om je heen te lopen.
    Tot je onvermijdelijk blijkt.

Ja, we hebben gereserveerd. Van der Pluijm. Meisje A loopt naar het grote boek en begint driftig te studeren. Ze roept de hulp in van een bekommerd ogende veertiger die de indruk wekt dat hij de Baas van dienst is. Baas begroet ons en vraagt even te wachten, terwijl hij alle tafeltjes voor twee langsloopt waarop een bordje gereserveerd staat. Dan komt hij terug. Meisje B moet erbij komen, zij weet alles van de reserveringen. We wachten. Meisje B kijkt ook in het grote boek. Dan krijgen we een tafeltje toegewezen.

Mijn stoel is gammel. Hij lijkt in alle richtingen te scharnieren als een slecht gemonteerd IKEA-product. Natuurlijk kan Baas daar iets aan doen. Hij neemt de stoel mee en verdwijnt naar de andere kant van het etablissement. Of ik even wil wachten.
    Hij biedt me niet de stoel aan van het belendende tafeltje. Dus ik wacht. Er komt een nieuwe stoel en die zit goed.
    Of we alvast iets willen drinken?
    Zeker. Een witbier en een oude genever.
    'Die heb ik,' zegt Baas monter, 'en ijskoud!'
    We krijgen een menukaart en Baas verdwijnt.

Wat er dan gaat gebeuren, kan ik met mijn ogen dicht voorspellen, want het gebeurde de voorgaande drie keer dat we hier aten precies zo. De meisjes A, B, C en D drentelen wat rond of wachten bij de bar, waar meisje E verantwoordelijk is voor alle dranken.
    We wachten.
    Na vijf minuten komt meisje B ons vragen of we soms iets willen drinken.
    'Ja, we hebben al besteld.'
    Meisje B gaat weer weg.
    Na tien minuten komt meisje C en brengt een witbier en een jonge genever. IJskoud.
    'Dit is jonge genever,' zeg ik. 'Dat zie je aan de kleur.'
    'O, ik zal het even navragen.'
    Meisje C verdwijnt weer.

Inmiddels komt meisje A bij ons staan: 'Heeft u al een keus kunnen maken?'
    'Nee, we willen eerst wat drinken en ik wacht op een oude genever. Dit is jonge.'
    Na vijf minuten komt meisje B en brengt een oude genever. We bestellen er wat brood bij.

Vijf minuten later, meisje C:
    'Heeft u al een keus kunnen maken?'
    Nee, we wachten op brood; daarna besluiten we wat we willen.
    Links van ons, zet de jongen twee borden op tafel: 'Eet smakelijk!'
    Het klinkt als een imperatief.

Weer vijf minuten later drinken we bier en oude genever en eten we brood: vier koude broodjes, boter, tapenade, een fles olijfolie, één mesje.
    Als we halverwege zijn, arriveert meisje A weer: 'Heeft u al een keus kunnen maken?'
    'Nee, we eten eerst dit rustig op en daarna zullen we bestellen. We willen wel graag een karaf gewoon water.'
    Die krijgen we, maar voor straf krijgen we een kleine karaf, terwijl de andere tafels een grote krijgen.

Het brood is op. We willen bestellen, maar dat valt niet mee. Oogcontact vermijden kunnen ze hier als de beste, en ik ga niet zitten roepen en vingerknippen.
    Uiteindelijk lukt het. We verlangen naar een maaltijdsalade en Limburgs varken met asperges.
    'En voor mij nog een oude genever, alstublieft.'

Meisje E heeft weer vijf minuten nodig om de fles te vinden, maar de oude genever komt. Meisje C brengt hem: 'Dit is toch wel de goede, hè?'
    'Ja, die eerste was jonge genever, die is kleurloos.'
    'Ik hoorde het al van mijn collega. Beetje jammer.'
    Neuriënd loopt ze weer weg.

Tafeltje links naast ons blijft leeg. Het tafeltje daarnaast heeft aan de imperatief voldaan. De eters vertrekken, het tafeltje wordt afgeruimd, maar niet schoongemaakt.
    Baas komt langs. Brengt ons een tweede stelletje met olie, azijn en mosterd: 'O, u heeft er al een. U ziet, we houden u in de gaten.'
    Ja, we worden goed verzorgd.

Aan het vieze tafeltje worden twee nieuwe gasten geplaatst. Baas komt met een vochtige lap, veegt de kruimels in de schoot van zijn gasten en maakt het tafelblad nat. Ze bestellen.
    Ik probeer weer de aandacht te trekken van een van de meisjes. Ik wil alvast een rode en een witte wijn bestellen, dan is er enige kans dat de dranken er gelijk zijn met het voedsel. Het bestellen lukt, maar als de borden komen, is er nog geen wijn.

Meisje B benadert de tafel achter mij: 'Heeft het gesmaakt?'
    Wat een rare vraag. Is de kok ziek, of gek? Doet hij een medisch experiment? Zag het gerecht er zo mislukt uit? Waren de ingrediënten bedorven?
    Ja, het heeft gesmaakt. Maar als meisje B de borden wil weghalen, protesteren de gasten. Ze willen liever eerst nog afeten.
    Bij het tafeltje links voor mij brengt Baas twee grote desserts. Helaas, er was er maar één besteld. Dessert twee gaat terug naar de keuken.

Meisje A meldt zich: 'Is alles naar wens?'
    Hoera! De enig juiste vraag! Zou ze op de hotelschool zitten? Ze hield haar linkerarm ook al zo mooi op haar rug toen ze linksachter de rode wijn bijschonk.
    'Nee, eerlijk gezegd niet. Horen de asperges zo hard te zijn?'
    Ik tik er tegen met mijn mes, wat het geluid van afkloppen op hout oplevert. 'En we hadden ook nog wijn besteld.'
    Meisje A zegt dat ze aan de keuken zal vragen wat nieuwe asperges te leveren en die wat langer te laten stomen. Ze beent weg.

Een minuut later verschijnt Baas. Hij pakt mijn bord af en mijn bestek. Ik krijg een heel nieuw bord.
    'Maar het vlees is goed', zeg ik nog.
    'Nee, het moet helemaal goed zijn.'
    We hebben inmiddels wel wijn.

Tafeltje links krijgt twee maal biefstuk of iets dergelijks.
    'Maar mijn man heeft een varkenshaasje besteld', probeert mevrouw nog.
    'Nee, die zijn er sowieso al uit', zegt het meisje. 'Is dit ook goed?'
    Met beschaafde gelatenheid aanvaarden ze het gebodene.

In recordtijd wordt mij een nieuw bord dampende asperges en een nieuw stuk Limburgs varken bezorgd. En ja, het is beter, een beetje beter, al blijft de kok als visie aanhangen dat asperges wortelen zijn en dat de klant zijn kaakspieren best mag gebruiken.
    De maaltijdsalade is overigens uitstekend.

Maar we hebben het wel gezien, langzamerhand. We zijn nu anderhalf uur onderweg en hebben genoten van het circus van onkunde, slechte logistiek, slechte manieren en lange wachttijden. Een koffie en een espresso, en wegwezen, de zaal in.

Langzaamaan zijn er echter meer concertgangers gearriveerd. Ze verkiezen de koffie uit het Grand Café boven de bedrijfskantinekoffie uit de foyer van Musis. Het wordt dus drukker.
    Onze koffie komt natuurlijk niet. Tijdens het wachten is onze vriend de programmeur bij ons aangeschoven en hij drinkt graag een koffie mee.
    We wachten. Een kwartier bijna.
    Als ik Baas vraag of de koffie kan komen, zegt hij: 'Ja, het is daar nu even heel druk, hoor'.

Dat we inmiddels voor bijna zestig euro hebben weggeknaagd en een maagzweer hebben ontwikkeld van ergernis, doet er niet toe. We hebben maar te wachten tot het Baas en zijn meisjes behaagt ons het gevraagde te bezorgen.
    Meisje E werkt zich in haar eentje het schompes achter de bar.

Als de koffie er uiteindelijk is, komt de gevraagde rekening natuurlijk niet. Het is inmiddels na achten, de zaal stroomt al vol. Ik ga maar afrekenen aan de bar.
    'Was alles naar wens', vraagt meisje B?
    'Ja, hoor.'
    En ik betaal zestig euro. Inclusief fooi.
    Nee, we kregen de koffie niet van het huis. We kregen niets.

Ons wacht een prachtig concert. Ons wachten nog vele prachtige concerten, want programmeren, dat kunnen ze in Musis. En wij gaan van tevoren weer lekker eten, elke keer. Maar bij Mahler, nee. Niet meer bij Grand Café Mahler.

3,7
  10. We hebben hier geluncht. Het smaakte prima, maar er had beter toast of iets luxer brood bij de omelet met zalm en de club sandwich kunnen zitten.
    Gezellige en relaxte sfeer en vriendelijke bediening.

11. Denise Baia

Voor een heerlijk avondje uit gingen we samen met wat vrienden en vriendinnen uiteten. We hebben musis sacrum uitgekozen en dit was de vondst van de eeuw. Ik was er wel eerder geweest voor de verbouwing maar wat ze er nu mee hebben gedaan is wel voortreffelijk. De inrichting, de stoelen en tafels, de sfeer, in 1 woord, magnifique!!!
    Ik heb met mijn vriend en een vriendin gekozen voor het a la carte voor-, hoofd- en nagerecht en de rest van mijn tafelgenoten hebben gekozen voor het weekmenu. Het eten was echt voortreffelijk. De combinatie van verse producten was echt te zien en te proeven. De hele kaart zag er mooi uit maar je moet toch een keuze maken.
    Lof, lof en nog eens lof! We hadden gereserveerd en kregen een prachtig plaatsje toegewezen. We werden op onze wenken bediend. Iedereen om ons heen had het echt naar hun zin en dat was ook te merken. De bediening verdient een dikke pluim. Als desert nam ik de cheesecake en ik wou dat ik die kok mee naar huis kon nemen om die cheesecake de rest van het jaar voor mij te maken. Iedereen aan tafel was ontzettend onder de indruk van de heerlijke deserts. Mijn vriend zei ook dat dit de lekkerste tiramisu was die hij ooit had gegeten. Dit was een geslaagd avondje uit voor een mooie prijs. Ik wou dat ik dit vaker kon doen want aan de prijs ligt het niet. We hebben na het eten nog even nageborreld in de lounge, geweldige banken, heerlijke bitterballen en garnalenkroketjes. Het water loopt me in de mond. Musis tot zaterdag maar weer!!! Groetjes, Denise Baia.

12. Lekker gegeten. Was in een keer rustig ivm een concert dat ging starten, wel jammer. Maar voor de rest lekker gegeten.

13. Ambiance en ligging voortreffelijk. Bediening zeer vriendelijk. Frietjes geweldig lekker. 1 minpunt: de gnocchi was door veel te lang koken totaal pap geworden. Erg jammer want de combinatie met paddenstoeltjes en rucola is lekker. Graag iets meer keuze in vegetarische gerechten. Nu konden we kiezen uit zegge en schrijven 1 gerecht!

14. Afgelopen zaterdag 17-10-12 heb ik met mijn vrouw heerlijk gegeten in restaurant mahler. vooraf een heerlijke kokos sinasappel soep gegeten en als hoofdgerecht een zwijnshaas en een victoriabaars het dessert bestond uit. Een verrasend lekkere dadelpudding met huisgemaakte sinasappel ijs. de service van de bediening was vlot en snel. zeker een aanrader om nog eens terug te komen.

15. Heb er heerlijk gegeten. Ik heb er een tagliatelle met gamba's gegeten en mijn vriendin een vegetarische lasagne. Het was echt heerlijk, we kregen er ook een lekkere salade bij. Bediening kan wat beter, maar het eten was voortreffelijk.

16. Het eten en drinken is er altijd goed!

Alleen word je door het personeel zo vaak weggekeken en dat stoort mij ontzettend. Jammer want deze zaak ligt midden in Arnhem en je zit er heerlijk.

Als je op het terras buiten zit kan het wel even duren voordat er iemand komt helpen. Serveerders blijven nogal graag binnen staan.

6,7