Op dit adres zit nu: Restaurant Recht

ste. Maxime in Apeldoorn

2 grote parkeergarages op 5 min. Afstand.

• Biologisch

6. Betalen Visa pin American Express Master Card Diners Club

1333193335 90
1482038935 90
1548192535 90

1. Ik kon geen vegetarische gerechten ontdekken op het hoofdmenu - waarom staat er dan dat vegetarisch eten wordt geserveerd?

2. Zoey Stegeman

3. Zaterdag 25 oktober zijn wij te gast geweest bij Maxime, we waren voor een paar dagen in Apeldoorn i.v.m. onze 40 jaar huwelijk, wij waren zeer verrast door het complete plaatje wat ons is aangeboden, bedankt voor de super gezellige avond met al dat lekkers.

4. kees

5. Paul

6. Hans en Yvonne van Hest

Afgelopen zomer genoten van een heerlijk verrassingsdiner. We hadden in lange tijd niet zo lekker gegeten en nieuwe smaken geproefd.
    De prijs kwaliteitsverhouding was prima in orde en de uitleg van de chef aan tafel stelden wij op prijs, want hij weet waarover hij het heeft.
    Ondanks de afstand tussen Geldrop en Apeldoorn zijn wij zeker van plan hier terug te komen. De volgende keer gaan we binnen zitten en van de Zuid Franse sfeer genieten, want het terras op straat tussen de voorbijgangers was even wennen.
    Hans en Yvonne van Hest komen terug.

7. Bijzonder gezellig restaurant. Meteen lekker brood op tafel om te smullen.
    Zowel het voorgerecht als hoofdgerecht smaakten erg goed.
    Bediening kan in onze optike nog iets beter, maar ook dit restaurant is aan te raden!

8. Leuke ontvangst in intiem en sfeervol restaurant. Heerlijke olijven en vers brood om op smaak te komen. Maar dan... komt de chef aan tafel om het dagmenu verbaal te schilderen en zeg daar maar nee tegen. Heerlijk creatief voorgerecht met gamba zalm rivierkreeft en hoofdgerecht van kalfsentrecote. De rekening is vriendelijk. Komen 100% zeker vaker.

9. Irene Langendijk

Gister een heerlijke avond gehad in restaurant Ste. Maxime. Het begon al met een hartelijk welkom, de jassen werden aangenomen en we werden begeleid naar tafel. We kregen al gelijk een bakje met olijven en naderhand ook nog een stokbroodje met boter en tapenade. Wij werden verrast door de chef kok die zelf aan tafel het 3-gangen dagmenu kwam vertellen, vol met passie en liefde. Wij konden niet anders dan voor het dagmenu gaan. Als voorgerecht aten we een salade met gerookte eendenborst, eendenpoot (langzaam gesudderd in ganzenvet) en zijn eigen lever. Met één woord : Super!
    Als hoofdgerecht kregen we een mooi stuk tournedos, even op de barbecue gegrild met een mooie bernaise saus. Dit gerecht was echt heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Als dessert kregen we luchtige chocolade mousse met vers fruit en vanille ijs. Mooie afsluiter van dit menu.
    Ook hebben we genoten van heerlijke bijpassende wijnen, die goed uitgelegd werden. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs. Wij zijn heel tevreden en komen zeker nog een keer terug in dit mooie restaurant.

10. Dagmenu gehad gisteren. Niets mis mee maar ook niet echt bijzonder in smaak. Prijs/kwaliteit is wel goed vind ik. Maar gastvrijheid is helaas niet aanwezig... service kan echt stuk beter nog... Volgens mij, 9,1 is gewoon beetje overdreven... Ik geef een 7 qua eten...

11. Dagmenu genomen dat door de chef aan tafel werd toegelicht. Streekproducten, puur eerlijk en lekker. Voor 29,95 echt een uitmuntende prijs / kwaliteit verhouding!

12. Vanavond hier voor het eerst gegeten. Ondanks de stijve uitstraling voor openingstijd, kwamen we binnen in een warm en gezellig restaurant. We werden hartelijk ontvangen. We hadden laat gebeld en konden nog terecht. Het was wel jammer dat ze op onze tafel de voorraad wijnglazen bewaarden. Toch vreemd als ze steeds glazen op je tafel zetten en weer weghalen. Erg leuk dat de kok het menu aanprijst aan tafel. 24,50 voor een driegangendiner is een mooie prijs. Het eten was duidelijk met liefde gemaakt. Zeker geen sterreneten, want soms iets te enthousiast gekruid of had iets langer op de grill gemogen. Maar zeker erg smakelijk. Wij hadden een meisje dat ons bediende die nog veel kan leren van de gastvrouw. Maar al met al echt een leuke avond! Ik denk dat ik nog wel een keer terug kom.

13. M. Knobbe

14. Vanavond weer heerlijk gegeten bij jullie. Het dagmenu, zoals altijd aangeprezen en uitgelegd door de gepassioneerde kok zelf was weer een grote verrassing. Fantastisch en dat voor die prijs! Het personeel was ook weer geweldig. De gastvrouw is al net zo gepassioneerd als de kok met heel veel verstand van de wijnen. Je voelt je gelijk bij binnenkomst weer thuis. We komen gauw weer een keer terug hier.

15. Stan Bosschart

16. Reiny en Siebren

Gisteren hier weer gegeten zoals altijd was het weer heerlijk. Deze keer niet het door de kok voorgestelde menu maar van de kaart. Ook buiten in het eetstraatje was het hier goed toeven.

17. Anita 141 punten

Wat gezellig hier! Een hele goede bediening! Het eten is echt super! De kok komt vertellen wat het is, echt leuk! Alleen 2 flessen water voor 11 euro is belachelijk. Verder geen minpunten.

18. Wij wonen sinds een jaar in Apeldoorn. Voor de verhuizing aten wij regelmatig in Apeldoorn. Wij hebben St. Maxime ontdekt tijdens ons oriëntatie avontuur naar restaurants. St. Maxime bleef ons favoriete restaurant. Het enthousiasme van de chef-kok, de informele en vriendelijke omgang van de bediening en de flexibiliteit van het personeel in het algemeen vind ik persoonlijk erg prettig. De variatie in wijn en de keuze per glas maakt het mijn 'feestje'. Daarnaast is maatwerk mogelijk als jouw keuze afwijkt van de kaart. De kwaliteit is top, de ingrediënten zijn vers en alles zonder capsones! Respect en succes, jullie verdienen het!

19. Warme ontvangst, ondanks het feit dat wij hier de eerste keer komen. Jassen worden netjes aangenomen, begeleiding naar de tafel, even voorstellen....
    Wij nemen na voordracht het 'dagmenu'; voor ons vanaf nu het 'hálló-menu'!
    Prachtige verse producten, uitleg water is gebruikt, waar het vandaan komt, bereidingswijze.... En netjes rekening gehouden met onze wensen.
    Uitgeballanceerd menu, goede portie en keurige presentatie.
    Aanbeveling wijn klopte helemaal.
    Voor één van ons geen zoet dessert maar kaas, wat bleek dat een genot...!
    Michel en alle medewerkers: wij komen zeker terug!

20. Ik kan niets anders zeggen dan dat we hier heerlijk gegeten hebben! Het enige wat we een beetje uit de toon vonden vallen waren de frietjes bij het hoofdgerecht. Zelf hadden we hier niet zo gauw voor gekozen, een lekkere aardappelgratin o.i.d. was meer op zijn plek geweest naast de voortreffelijke hoofdgerechten. De frietjes (ook al smaakten ze prima) deden toch een beetje afbreuk aan het geheel.
    Maar ondanks dit hele kleine puntje van kritiek (omdat wij Hollanders toch altijd iets te zeuren moeten hebben) is dit zeker een adres waar we in de toekomst terug zullen komen.

21. Eten bij Ste. Maxime is een ervaring! Mijn vriendin en ik zijn daar onlangs wezen eten vanwege de geweldige recensies. De recensies doen geen recht aan het restaurant, want in feite is het beter dan onze verwachting. Bij binnenkomst waren we een beetje schuchter vanwege de stijlvolle ambiance en de formele, doch vriendelijke ontvangst, maar al snel werden we gesitueerd op een lekker plekje waar we goed zicht op de keuken hadden. De sfeer was professioneel, maar ontspannen. Het was duidelijk dat hier mensen werken met hart voor de horeca. De chef kwam aan tafel om het dagmenu uit te leggen, wat op zich heel leuk is, maar in principe niet nodig. We kregen heerlijk brood en olijven. Gedurende het diner werd het brood naar wens aangevuld. Mijn vriendin en ik kozen inderdaad voor het menu. Geweldige keuze. Vooral het hoofdgerecht was GEWELDIG. Ik kan naar alle eerlijkheid zeggen dat ik nog nooit zulk lekker lamsvlees heb gegeten. De cappuccino als afsluiter was ook heerlijk. Gecomplementeerd met diverse zoetigheden. Fantastisch. Na afloop konden we geen boe of ba meer zeggen. We zaten propvol. Als ik de ervaring moet omschrijven, denk ik aan een sterrenrestaurantervaring voor een enorm goede, voordelige prijs.

22. Afgelopen zaterdag gegeten. De carpaccio was niet op de juiste temperatuur, de forel was smakeloos, het varkensvlees was te gekruid en de koffie had een bijsmaak. Helaas ik had hier meer van verwacht. Glutenvrij was aangegeven maar niets mee gedaan.

23. Onlangs hier heerlijk gegeten. Moet echt zeggen dat dit restaurant culinaire hoogstandjes van hoge kwaliteit bied voor een mooie prijs.
    Alles werd heerlijk en zichtbaar bereid en tijdens het opdienen werd alles toegelicht. Prettige en vlotte bediening, goede ambiance.
    Kortom alle lof voor dit restaurant en zeer aanbevelingswaardig.
    Wij komen hier nog een keer graag terug.

24. Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten!
    Vriendelijke en nette bediening. De chef kwam aan tafel vertellen wat het dag menu was. Ik heb het dagmenu genomen en t hoofd gerecht gewisseld voor confid de canard. Jeetje wat een smaaksensatie! Echt heerlijk de eendenbout. Zo mals dat t van het bot afviel! Complimenten aan de kok en de bediening!

Heerlijk gegeten en de prijs is erg goed! Met 2 personen heerlijk gegeten voor €60,-

Absoluut een aanrader!

25. Leuk restaurant. Duidelijk een kok die een restaurant is begonnen. Je krijgt een prettige uitleg van wat er op het menu staat en vooral het dag menu is echt een aanrader.
    Je merkt wel dat het echt een kok is die de eigenaar is, daar bedoel ik mee dat de uitstraling een beetje achter blijft, vond de niet alles even netjes. Maar zeker niet vies of zo hoor.
    De wc is erg netjes en je kunt er gezellig zitten.

Als je naar de prijs en kwaliteit kijkt daar vraagt hij eigenlijk te weinig. Je kunt een drie gangen dagmenu voor ongeveer 25 euro krijgen, waar een redelijk prijs ook 40 euro zou kunnen zijn.

Aanrader voor mensen die net iets extra's zoeken qua eten en wijn.

Nog even de laatste puntjes op de I en het kan zeker een goed lopend restaurant in Apeldoorn worden.

26. Geen koolzuur om tapbier te leveren, geen al te uitgebreide kaart en dan toch een van de hoofdgerechten niet kunnen leveren, lange wachttijden, hoofdgerecht werd geleverd en halverwege werden de patatjes geleverd. Eten was verder smaakvol. Voor de prijs en uitstraling van het restaurant vonden wij het een kleine voldoende.

27. Zaterdag hebben we met z'n vieren met 2 vouchers van etentje veilen bij Maxime geten. Gezellig restaurant met vriendelijke ontvangst. We hebben genoten van het viergangenmenu, de lekkere boter en de huisgemaakte tapenade bij het brood. Borden zagen er mooi en goed verzorgd uit en het eten was super lekker. Zonder etentje veilen waren wij niet snel bij Maxine terecht gekomen. Maar het is ons zeker de moeite waard om vanuit Nunspeet nog eens terug te komen. EEN AANRADER!

28. Gisteren een super 4 gangen verrassingsmenu bij St Maxime gegeten. Wat kan die kok heerlijk koken en wat een vriendelijke gastvrije bediening!
    Een absolute aanrader
    Wij komen hier zeker terug!

29. Ondertussen kan ik wel zeggen dat ik ervaring heb met eten en uit eten gaan.
    We hebben gegeten in sterrenrestaurants als librije, de leest, boreas.... en in apeldoorn ook alle restaurants wel gehad.
    Hoe leuk is het dan ook als een nieuw restaurant zijn deuren opent!
    Ste Maxime in apeldoorn was een nieuwe ervaring voor ons!
    En een hele goede. Voor een zeer goede prijs/kwaliteit bieden zij heerlijke gerechten aan die door de chef worden uitgelegd. Vervolgens wordt er een wijn bij geschonken door een net zo enthousiaste gastvrouw!
    Het eten is heerlijk, de wijn bijpassend en net zo lekker.
    Roomboter wordt speciaal uit Parijs gehaald...de tapenade zelf gemaakt. Wat een aandacht en wat een geweldig nieuw restaurant.
    Dit is zeker een toppertje en ik raad iedereen aan dit te gaan proberen. Voor 25euro een 3 gangen menu, maar eten als in een sterren tent!!!!!!!!

30. Bij uitzondering vanwege een reservering waren ze 3e kerstdag geopend. Er werd een vast menu geserveerd omdat beperkt was ingekocht. De gok genomen en voortreffelijk gegeten en gedronken. Elk gerecht was af, heerlijk en tongstrelend. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker bij jullie een vorkje prikken!

31. Vrijdagavond heerlijk gegeten! Het vegetarisch verrassingsmenu en het dagmenu waren super. Bedankt voor deze heerlijke avond!

32. Al enkele keren hier gegeten, en we krijgen er geen genoeg van. Fantastisch eten voor een geweldige prijs in een gezellige sfeer. Onze complimenten aan de keuken en de bediening!
    Zo kan het dus ook, een aanwinst voor Apeldoorn en omgeving !

Tot snel maar weer.

Familie van der Vreede

33. Chris Geurink

Heerlijk gegeten. Mooi dagmenu voor een schappelijke prijs (€ 75,- met z'n tweeën incl. diverse soorten wijn). Prima ontvangst. Hier gaan we zeker vaker heen. Aanrader!

34. Wat een extra als je een kok/gastheer als Maurice hebt. Geweldig! Een saaie maandagavond werd een heerlijk feestje. DOEN!

35. elly en kees

Laatst hier gegeten omdat wij de recenties hebben gelezen.
    Zelf zijn wij niet zo positief, de sfeer vonden we niet zo gezellig en ook het eten was niet zo bijzonder. We hadden hoge verwachtingen van dit restaurant, maar de mensen hier hebben dit voor ons niet waar kunnen maken.

36. jolanda en peter

Wij zijn afgelopen week wezen eten met vrienden uit een andere plaats, wat hebben wij een supergezellige avond gehad zeg? De gezellige en ongedwongen sfeer sprak ons erg aan. De chef is een interessante verschijning aan tafel,wat kan die man mooi vertellen! De ware liefde voor zijn vak kwam duidelijk naar voren.De gastvrouw begeleidde ons de rest van de avond door en dat was ook helemaal leuk..Mooie wijnen MET goede uitleg. De prijs/kwaliteit is ook uitstekend , mooie terrine gegeten..chapeau!! Kortom we komen snel weer terug.

37. Ik heb er met een vriendin gegeten. We kozen voor een verrassingsmenu. De gerechten waren niet heel verrassend, maar goed van smaak en met veel passie bereid. Het toetje werd door de kok aan tafel klaar gemaakt en aan zijn verhaal merk je dat hij liefde heeft voor zijn vak. Dat is als gast heel leuk om te zien.

38. Vooral de sfeer is een verademing! Warm onthaal en goede ambiance in de zaak. (idd zelfs op het toilet merkten we later ;-)).

Wij hebben heerlijk gegeten. Een avondvullend uitje!

Drankjes (zowel de cappo als wijn) zijn overigens niet goedkoop (om niet te zeggen aan de dure kant). Verder merkten wij dat de kok de zaken mooi kan vertellen maar het in de praktijk natuurlijk ook nog eens zo moet zijn (eend die 8 uur lang heeft gestoofd (?) en 'van het bot zou moeten vallen', moet dit ook echt doen).

Voorgaande hebben we overigens niet aan de keuken gemeld. Toen we dat wel deden met de tiramisu (wij hebben liever gezoete mascarpone id tiramisu dan ongezoete) kregen we meteen een nieuwe versie voorgeschoteld. Echte service!

Ondanks de ook wat kritische nootjes zijn wij erg enthousiast over dit restaurant. Een aanwinst voor Apeldoorn waar wij zeker nog vaker gaan komen!

39. precil & mike

Samen met mijn man en twee kinderen een heerlijk avondje uit gehad. Het enthousiasme straalt bij iedere werknemer/ster van de gezichten, zeer gastvrij en onverwacht kindvriendelijk. Konden samen genieten van het heerlijke, spotgoedkope eten. De manier waarop het eten werd geserveerd en de uitleg hierbij van de kok, geeft aan dat er met passie wordt gewerkt.

Deze tent is top! Herman den Blijker, eat your heart out!

40. Wat een geweldige tent! Het concept is helemaal top. Open keuken, eerlijk en met liefde bereide creatieve hoogstandjes. De chef aan tafel en een fantasische gast vrouw. 3 gangen smullen voor 24,50 pp is ongehoord. Genoten en komen zeker terug zowel prive als zakelijk. De lat is verlegt in Apeldoorn...

41. Pieter Castricum

Met vier personen een leuke avond beleefd. Leuke omgeving, lekker eten, goede bediening. De chef kwam aan tafel om zijn menu uit te leggen, de bediening nam de tijd om hun goede wijnkennis te delen en het eten was subliem.

42. Top Tent! Wat een heerlijk eten, ambiance helemaal af. Mooie wijnen en alles is af! Fijne mensen, gepassioneerde ChefKok.

Zelfs toiletbezoek is een warme ervaring!

We gaan hier vaak terugkomen:-)

43. Gisteren subliem gegeten bij ste. Maxime aan de Van Kinsbergenstraat (oude Amiral). Een aanwinst voor Apeldoorn. Michel, chef kok, kookt met passie, geeft uitleg aan tafel, ook een 4 gangen verrassingsmenu was geen probleem. Prijs/kwaliteit uitstekend. Ons volgende etentje zal zeker weer daar zijn. Ook gastvrouw en bediening geven je het gevoel helemaal gast te zijn. Veel woorden, kortom; ga zelf eens kijken.

Ben nooit scheutig met cijfers maar hier helemaal terecht.

44. Linda Oosterhout

Super lekker gegeten. Top bediening.

Ste. Maxime is mijn nieuwe favoriet!

45. Heerlijk gegeten, de chef kok is echt een feest. Hij komt aan je tafel uitleg geven over de gerechten. Hierdoor loopt het water je al in de mond!

En als je de bestelling hebt gedaan komt hij ook nog even langs met een mooi stuk tonijn... om te laten zien hoe prachtig het eruit ziet :)

Kijk! Dat is liefde voor je vak!

Wij hebben een heerlijke avond gehad en gaan er zeker vaker eten.