Serre in Amsterdam

Vanuit alle richtingen Ringweg Amsterdam (A10) volgen. Neem afslag RAI (S109) en ga vervolgens bij de stoplichten richting RAI/Centrum(S109). Volg de borden richting Amsterdam-Zuid (S109). U rijdt rechtdoor, langs de RAI en vervolgens houdt u de rechterbaan aan, de Scheldestraat in. Bij de stoplichten gaat u rechtdoor en na 500 meter vindt u Hotel Okura Amsterdam aan uw rechterhand.

Hotel Okura Amsterdam beschikt over een ruime parkeergelegenheid. Kosten zijn € 5 per uur.

• OV

Vanaf Centraal Station: neem metro 52 (richting Zuid), uitstappen bij halte De Pijp. Reistijd: +/- 10 minuten.
    Vanaf Station Amsterdam-Zuid: pak bus 65 (richting KNSM Eiland), uitstappen bij halte Scheldestraat. Reistijd: +/- 15 minuten.
    Vanaf Station Amstel: neem tram 12 (richting Centraal Station), uitstappen bij halte Scheldestraat. Reistijd: +/- 15 minuten.
    Vanaf Station RAI: op 15 minuten loopafstand van Hotel Okura Amsterdam.
    Vanaf Schiphol Airport: neem de trein naar Amsterdam Zuid en neem vanaf daar metro 52 (richting Zuid), uitstappen bij halte De Pijp.

Serre laten bezorgen?

di 12:00 - 20:30
do lunch 12:00 - 14:00
zo lunch 12:00 - 14:00

1. Piet

2. Het blijkt lastig om op een maandag in Amsterdam fatsoenlijk te kunnen lunchen, maar uiteindelijk is de keuze gemaakt. We arriveren bij het met een Bib Gourmand bekroonde Serre restaurant van het Okura hotel. De inrichting is mooi, het uitzicht ook.

We nemen plaats aan een tafel voor het bestellen van een aperitief. Tenminste, dat is de bedoeling, maar bij de vraag wat er voorhanden is aan alcoholvrije drankjes ontstaat er een stilte bij de dame van de bediening. 'Crodino of iets dergelijks hebben we niet mijnheer, misschien water?' Pardon, water? Ook hier dus geen fatsoenlijk alternatief voor de autorijders onder ons, onbegrijpelijk maar waar!

Het 3-gangen Bib-menu heeft genoeg keuzemogelijkheden en bevat mooie gerechten. Geen amuses hier dus we beginnen direct met een zalmsalade a la Ciel Bleu en een Caesar salad als voorgerecht. Mooi op smaak, ruime hoeveelheden en gewoon lekker. Daarna de beide visgerechten welke ook heerlijk zijn. Mooie verse vis en ook nu weer ruime porties. Aan de 'looks' kan trouwens wel nog wat verbeterd worden want we missen de elegantie een beetje. De begeleidende wijnen passen daarentegen weer zeer goed bij de gerechten en de desserts zijn ook lekker. Daarna nog koffie en thee zoals het hoort en de conclusie is duidelijk, we hebben prima gegeten. De verbazing over het ontbreken van een mooi alcoholvrij aperitief blijft. We zien een gat in de markt...