• Catering

1421995606 71
1572190324 69
1619126173 69
1666062022 69

1. Lekker eten en heel goed wijn :)

2. Zaterdagavond 3 september hebben we met z'n vieren gegeten bij Dolce Vita. Het was gezellig druk en de bediening was in eerste instantie goed. Tijdens het eten van het hoofdgerecht trof mij vrouw een hard stukje plastic (driehoekig) van 1,5 x 1,5 x 1 cm aan in eten. De eigenaresse heeft geprobeerd uit te leggen dat het stukje plastic mogelijk in de keuken uit een pastabak kwam. Wij zijn van mening dat dit nooit had mogen gebeuren. De eigenaresse bood haar excuses aan en dat was het dan. Bij het afrekenen moest de hele rekening betaald worden, met uitzondering van het hoofdgerecht van mijn vrouw. Een hele slechte ervaring en wij komen nooit meer in dit restaurant. Gelukkig is er in Alphen a/d Rijn nog wel een beter Italiaans restaurant te vinden. Onze avond was volkomen "verpest".

2,6
  3. Gisteravond vrienden meegenomen op aanraden van een bekende. Was jaren geleden dat we hier waren. En wat een drama! De bediening moest worden uitgelegd hoe de wijn moest worden geopend, alles duurde lang, de kwaliteit van de voorgerechten was slecht, tonijn met spieren bijvoorbeeld... De hoofdgerechten waren al niet beter. Smaakloos en met naturel chips als garnituur oid... Vervolgens de verkeerde rekening gekregen. Excuus van de chef en gratis koffie hielpen niet. Hier komen we niet meer!

2,5
  4. Naast het goede eten, een heel goede wijnkaart.

5. Claudia

Maccarronis met tomaat en worst gegeten. Prijzig, smakeloos en met heel weinig vlees (het was bijna alleen maar pasta). Echt niet bijzonder of lekker.

Kaart is onoverzichtelijk.

Prijs-kwaliteit is zeker niet in verhouding

Service was wel OK.

2,6
  6. Heerlijk gegeten vanavond in een leuke gezellige sfeer. Het restaurant is mooi, sfeervol ingericht.

7. Oh my god! Wat hebben we hier heerlijk gegeten en gedronken. Zeer zeker de moeite waard. Zeker dat we nog een keertje terug gaan. Bedankt.

8. Wat een prachtige zaak.

Wij hebben er heel gegeten. Alles vers en prima op smaak
    De bediening was super keurig en attent
    Pasta met truffelsaus is een absolute aanrader

Wijnkaart ook veel keuze. wel prijzig maar zeker de moeite waard

We komen zeker nog een keer terug.

9. Heerlijk eten in een relaxte atmosfeer. La Dolce Vita is wel Italiaans maar mijlenver verheven boven de doorsnee pizzeria. De gastvrouw kwam met de juiste wijnsuggesties en zelf hadden we voor prima tafelgenoten gezorgd, dus werkelijk genoten. Snel weer!

10. Heb hier wel vaker gegeten en altijd goede ervaringen. Gisterenavond was echter meer dan goed. Fantastisch gegeten en heerlijke wijn gedronken. Top!!! Wij komen snel weer terug.

11. Prima gegeten. Verrassingsmenu. Vis en vlees. Alleen wijn is erg duur per glas. Gemiddeld €6,50. Personeel zeer vriendelijk. Alleen de kruiden ben ik niet gewend.Hiervan 's nachts erg van gaan zweten.

12. Herman Wilkens

Wat een keuken is dit toch. Ongelofelijk wat een kwaliteit. Lekker gegeten met een doorsnede van wat de kok op het programma heeft staan. Voor de keuken zou een sterkte misplaatst zijn. Bediening spontaan en erg attent. Kortom: je voelt je gast en dat heb je de laatste tijd niet veel meer in restaurants. Wij zijn er al een paar keer geweest en gisteren heeft de kok zich weer overtroffen. We zullen er zeker weer komen.

13. Prima gedineerd mooie antipasta en een goed hoofdgerecht!

14. Ik ben afgelopen week met zes personen uit eten geweest bij Dolce Vita.

De kaart was erg rommelig en onoverzichtelijk.

De hoofdgerechten waren niet naar verwachting. Het leek alsof er zand in de maaltijdsalade zat. De risotto was een heel klein hoopje zonder bijgrerechten erbij. Het hoofdgerecht met kipfilet was groot. Echter was deze droog en smaakloos. Nagerecht 'frozen yoghurt' kwam direct uit de vriezer (ik kon er met een lepel niet doorheen komen). Bovendien zaten hier noten in terwijl dit niet op de menukaart stond. Niet echt fijn als je een notenallergie hebt.

In de damestoilet ontbrak toiletpapier en tevens was het hier niet schoon.

Prijs-kwaliteit is zeker niet in verhouding. Je krijgt geen waar voor je geld. Bediening is vriendelijk maar laat lang op zich wachten. Wij komen hier niet meer terug.

2,8
  15. Aaneenschakeling van culinaire missers. Schrale rosé wordt snel vervangen maar knullig gepresenteerd. Twee van de drie hoofdgerechten gaan terug wegens slechte bereiding. Vervangende eendenborst loopt leeg na aansnijden. Rekening klopt niet.

16. Ik ben nu 2 keer bij Dolce Vita geweest, 1 keer met een lunch en een keer met een zakendiner en beide keren viel het eten erg tegen.

Lunch:

Het broodje tonijn, die ik bestelde voor de lunch, smaakte niet denderend. De tonijnsalade was meer vochtige drap, dan een compacte tonijnmix. Heel jammer. Wel werd er een lekkere rauwkost bijgeserveerd. Het was ook goed dat er scherpe messen werden uitgedeeld want het ciabattabroodje was erg hard en heel moeilijk te snijden.

Diner:

Bij het zakendinertje kregen we tapas, de warme gerechtjes waren koud en zelfs de cappuccino was koud. Nee, helaas ik kom hier niet gauw meer terug.

Sfeer en inrichting:

Het ziet er leuk uit qua inrichting maar de tafeltjes zitten erg krap en door de vide tocht het behoorlijk. Ook de stoffen bekleding van de stoelen is erg smoezelig. De menukaart vind ik wel erg orgineel. Een Italiaanse krant ligt er op elke tafel.

4,9
  17. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten. Aanvankelijk was de bedoeling om elders een high tea te nuttigen maar door omstandigheden toch terecht gekomen bij Dolce Vita.

Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Er kon een heerlijke invulling worden gegeven aan onze wensen terwijl dit veel aanpassingsvermogen en flexibiliteit van het personeel vroeg. Dit bleek totaal geen probleem ondanks een redelijke bezetting van tafels.

Een heerlijk drie gangenmenu genuttigd zonder de kaart erbij te pakken, zo kom je dat maar weinig tegen. In combinatie met de juiste wijnen een aanrader!

18. Heerlijk eten, prima sfeertje. Prima bediening. We zaten boven.

We komen zeker nog een keer terug.

19. Ivanka Overvliet

20. Het viel enorm tegen. We maakten de fout op zaterdagavond om 19.00 uur met 3 personen te gaan eten. Er was te weinig personeel en er waren gasten die het theatermenu hadden, zij moesten om 19.45 klaar zijn. Van de bediening was één persoon die meer aandacht had voor haar vrienden dan voor de gasten. Toen we haar daarop aanspraken, kwam zij pas in aktie. Maar toen was het te laat.

Als het menu nou nog fantastisch was geweest, had ik nog een puntje willen geven. Nu komen we hier echt nooit meer terug.

3,2
  21. Jeanette

In de afgelopen maanden diverse keren gegeten met vriendinnen en collega's. Wel iedere keer het assaggini menu genomen en iedere keer was dit weer verrukkelijk. Er heerst een gezellige sfeer en goede bediening. Ik blijf hier met mijn vriendinnen komen!

22. Ik heb vorige week donderdag met mijn vriend gegeten bij Dolce Vita en me laten adviseren. Er stonden zoveel lekkere gerechten op de kaart, dat we niet konden kiezen. Uiteindelijk hebben we van alles wat gegeten, het hapjesmenu. We wilden ook graag een wijnarrangement. Ook daarin hebben we ons laten adviseren. We begonnen met een Prosecco van de tap als aperitief en toen een heerlijke witte en rode wijn en bij het al even lekkere dessert een dessertwijn. Alles smaakte heerlijk en de goede service zorgde voor een heel aangename kennismaking met Dolce Vita.

23. Afgelopen zaterdag bij Dolce Vita met zijn vieren gegeten. We hadden gekozen voor het assaggini-menu. Verrassingen uit de keuken, in een woord werkelijk een verrassing! Alles was even lekker. Zowel de vier verschillende voorgerechten, de gegrilde garnalen met tagliatelle en de speenvarkenkoteletten met heerlijke lasagna, als ook de vier verschillende desserts, mmm. De keuze en de adviezen over de wijnen was ook prima. We hebben genoten van een geweldige avond, met bediening die genoeg aandacht aan ons schonk.

24. Jos 23 punten

Gisteravond voor de 7e of 8e keer in de afgelopen 4 jaar bij Dolce Vita gegeten.

Uiteraard bleven we terugkomen omdat alles klopte: goede kaart, uitstekende keuken, gezellige sfeer en vriendelijke bediening met een persoonlijke benadering.

Helaas is gister de laatste keer geweest. De inrichting (oké, kan een kwestie van smaak zijn) is negatief veranderd, het is een stuk massaler geworden. Er was in mijn beleving te weinig bediening waardoor je te vaak te lang moest wachten om überhaupt iets door te geven.

Kaart is minder uitgebalanceerd, ook hier is de nadruk verschoven van het persoonlijke naar het massale, commerciële. De verhouding hoofdgerechten - pasta's is compleet doorgeschoten richting de pasta's. Van de vier hoofdgerechten was de zwaardvis niet beschikbaar, dus bleven er nog maar drie over.

Ik weet niet wat er veranderd is, maar sinds de laatste keer zijn die veranderingen niet positief geweest. Het fijne, uitgebalanceerde menu, de intieme, persoonlijke sfeer, het is allemaal verdwenen. Jammer!

3,9
  25. Maandag gegeten, lege zaak, niet heel gek hoor op maandag, maar de bediening is niet echt in te schatten als er maar 2 tafels geserveerd worden.

Al een grappig begin: een broodje met (Spaanse) alioli bij de Italiaan... maar dan wel met het vertrouwde keiharde Italiaanse brood. Wat ik normaliter na m'n vakantie in Italie ook al zo vervloek. :-) Maar dat is persoonlijk! :-)

Ik had speenvarken, die was niet zo mals. Aardappelen, dressing waren goed.

Mijn partner had lasagne met gorgonzola, de pasta was erg flauw wat extra opviel omdat de gorgonzola een aanwezig element is. Hij heeft hem uiteindelijk niet opgegeten.

Mijn schoonmoeder had gnocci in een saus met Sardijnse worst en o.a. parmezaan. Die was zo zout en machtig dat je na 3 happen niet meer wilde. Bij navraag bleek dat er volgens de keuken amper zout in zat, de worst was niet zout gekruid of gerookt, met de pasta was geen zout meegekookt en ook aan de saus was verder geen zout toegevoegd. Het zou volgens hen puur in de parmenzaan liggen. Ik kan me het haast niet voorstellen...

Al met al viel het eten dus vies tegen in die mooie zaak, maar we kregen wel een "mooie" rekening.

Complimenten voor de jonge dame in de bediening die onze kritiek aanvaardde en ook meteen hanteerde.

De prosecco op tap was ook een leuke en lekkere ervaring en de wijn heeft ons goed gesmaakt.

Voorlopig gaan we niet op herhaling...

PS: Heb hier 2 jaar geleden zo verschrikkelijk lekker zitten eten in de zomer dat ik er vanuit ga dat er iets is veranderd, qua kok of eigenaar.

4,9
  26. Er gisterenavond met mijn vriendin gegeten. We namen het verrassingsmenu en het was heerlijk.

Er heerst een gezellige sfeer en de bediening is perfect.

Wil je een avondje lekker uit eten, dan is dit restaurant een echte aanrader!

27. Voor de verbouwing al goed, nu nog steeds heerlijk. Gewoon in een ongedwongen ambiance ontspannen eten. Lunch of diner, binnen of heerlijk op het terras, de bediening is gewoonweg goed en de wijn (zeker met de nieuwe wijnbar) niet te versmaden... Echte aanrader voor een relaxte avond!

28. Gezellig en goed!

De gastheren en gastvrouwen zorgen dat je niks tekort komt.

En van de inrichting zelf word je al vrolijk!

Momenteel is er een verbouwing bezig, dus ik ben benieuwd hoe het er nu uit gaat zien.

Maar die heerlijke salades, pasta's en het verrassingsmenu zullen heerlijk blijven smaken.

29. Geweldig, wat een gezellige sfeer en goede bediening. Meerdere malen gegeten (lunch - diner) en iedere keer weer prima bevallen.
    Gastvrouw en Gastheer hebben de juiste aandacht voor de gasten en stemmen hun houding af op de interactie.
    Goede prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader is de winebar! Voor diegenen die niet kunnen kiezen uit de wijnkaart maar liever smaak proeven!

Aanrader!