Op dit adres zit nu: Neder

Taormina in Alkmaar

1261901908 73
1526520321 71
1691906829 70

1. Familie bastra

Hallo allemaal… Ieder keer als wij gaan uit eten zeg ik bij my vriend die lieve pizza bakker ieder en ieder keer weer neem ik mij hele familie. En wij genieten van die lekkere pizza… 😊😊

2. Rebecca Ulrich

Zit in Alkmaar, Taormina, meer dan een uur op een voorgerecht moeten wachten. 7 tafels bezet op het hoogtepunt van de drukte, drie meisjes in de bediening, maar er viel weinig uit te serveren. De voorgerecht allen koud, waren stukjes brood met planken tomaat doorgaande voor bruchetta en carpaccio, het antipastino, meerdere voorgerechten was een paar stukjes franse kaas, een bruchetta en een plakje carpaccio. Dat was voorheen allemaal heel anders, maar wij gaan de kerst in het vervolg ergens anders eten. De pizza s zijn prima, maar de rest is ronduit slecht!!!

3. Fons

4. G.Blankkamp

Wij wilden een pizza afhalen, waarbij wij vriendelijk werden ontvangen. Op onze vraag of er een meerprijs was als wij het in het restaurant zouden nuttigen, werd geantwoord "natuurlijk niet" , waarop wij besloten in het restaurant iets te gebruiken.

Wij bestelden beiden pasta. Mijn partner spaghetti carbonara en ik een proeverij van drie verschillende pasta's.
    Wat spaghetti carbonara, lasagne en ravioli bleek te zijn.

De spaghetti carbonara was lekker, pasta smaakte vers en anders dan uit een pakje, wat je bij een echte italiaan mag verwachten. Alleen de portie was klein.

De proeverij was opgediend als een voorgerecht. Ik had er voldoende aan, maar het was beslist geen hoofdgerecht.

Mij smaakte de spaghetti goed, maar de lasagne smaakte als uit een verpakking bij de supermarkt. Saus uit een pakje, korrelig gehakt en overgare lasagnebladen. Smakeloos.
    De ravioli proefde ook als bij een goedkope supermarkt, niet gaar en de vulling instand.

Kortom, geef ons maar onze zelfgemaakte pasta en tomatensaus.

5,5
  5. Er ging net even iets fout, de sfeer geef ik namelijk geen 6 .. Maar een 9! Zondag avond hier gegeten, het was heerlijk! Leuke bediening; vrolijk, vriendelijk en vlot! Wij komen gauw weer terug!!

6. Vanavond heerlijke ossenhaas gegeten, om te zuigen! Vriendelijk personeel, leuke ambiance. Prima en voor herhaling vatbaar.

7. Taormina is een van de oudste Italiaanse restaurants in Alkmaar. En naar mijn inschatting één van de goedkoopste. Pizza's zijn ambachtelijk gemaakt en goed te doen, alleen bij pasta gerechten zijn de porties te klein. Maak het dan 2 euro duurder en geef de klant genoeg. Vriendelijke mensen, echte Italianen.

8. Jolanda

Leuke en gezellige locatie; lieve mensen en heerlijke gerechten. TOP!

9. Mlb 17 punten

Taormina was ooit mijn favoriete restaurant in Alkmaar. Na een aantal teleurstellende keren besloten er voorlopig niet meer heen te gaan. Gisteren hebben we Taormina opnieuw een kans gegeven. Het was erg druk, maar er was zeker voldoende personeel, zowel in de keuken als in de bediening. Waarom het dan in godsnaam zo lang duurt voor de bestellingen worden opgenomen en nóg langer voor ze er zijn is mij een raadsel. Het zijn jonge, vriendelijke mensen, maar gewoon niet goed geïnstrueerd.
    Pizza was smakelijk, maar na eerst een kwartier gewacht te hebben op de dessert kaart en vervolgens nog een halfuur op een bolletje ijs, hebben wij afgerekend en het dessert maar achterwege gelaten. Taormina, vroeger was het zo fijn.. waar is het mis gegaan??

10. Kevin 19 punten

Man wat was dit een slechte ervaring. Eten was slecht, echt alles komt uit blik. Bediening ronduit slecht. Geen welkom gevoel. Maar ook nooit en nooit meer.

2,3
  11. Fam Schwirtz

Een gezellig etentje voor twee zou het worden. Taormina ziet er aan de buitenkant best leuk uit, maar binnen is het een echte goedkoop uitziende pizzeria. Op zich is dat geen probleem als het eten en de bediening goed en vriendelijk is. We hebben erg lang op ons voorgerecht moeten wachten, het hoofdgerecht duurde echter nog langer. Er werd tussendoor ook niet gevraagd of we nog iets wilden drinken. Eindelijk het hoofdgerecht, ossenhaas van de gril met spaghetti en lamskoteletjes met friet. "De friet was nog niet klaar, dat komt zo". Mijn ossenhaas en pasta was lauw en ik had meerdere keren gewenkt voor een lepel voor de pasta. Mijn man heeft zelf maar de lepel uit de office gehaald. We waren al behoorlijk geïrriteerd toen de friet uiteindelijk en te laat kwam. Ons beklag viel niet in goede aarde. Vanaf dat moment kun je proberen lekker te eten maar dat lukt niet meer. €70,00 betaald en voor nog niet de helft plezier gehad. Vervelend is wel, de kritieken gelezen hebbend, dat de eigenaar er niet van leert. Want het blijkt al een tijd zo te zijn. Jammer want het was ooit, lang geleden, een leuke zaak waar je voor weinig, goed kon eten. Maar die glorie is met het behoud van de naam niet blijven bestaan. Rob en Doritt

12. Heerlijk gegeten in dit prachtig restaurant!

13. Vanavond gegeten bij Taromina . Eten redelijk tot goed maar wachttijd belachelijk! Ruim half uur voor 2 voorgerechten en tel daar nog eens 40 min bij op voor het hoofdgerecht. Bediening niet echt onvriendelijk maar onattent. Gemeld dat ik de wachttijd nogal lang vond. Volgens de eigenaar kwam dit door het vele afhalen..! Ja dus..?? Jammer.. mij zien ze niet meer hier.

14. 13 juni er gegeten. Lang moeten wachten voordat er een serveerster langs kwam om te vragen voor wat drinken. Kan wel zien dat er geen echte gastvrouw of gastheer aanwezig is. Naast ons zat een schoolklas te eten waar de eigenaar uit het niets boos op werd. Absoluut geen goede bediening. Eten was wel lekker, maar weinig voor de prijs. Wel leuk dat de pizza's voor je neus worden klaargemaakt.

15. De laatste keer dat ik hier gegeten heb!

Mijn pizza was erg afgekoeld, had weinig beleg maar wel een lading vocht er op. Een vriendin kreeg een pizza met een plak as aan de bodem vast.

Het personeel was erg chaotisch, een andere vriendin kreeg 2 biertjes over haar heen gegooid, daar wilde de serveerster vanaf komen met een sorry. Op het moment dat wij met alle respect ons onvrede gingen uitten, kregen wij te horen dat we er als een stelletje diva's bij zaten en daarna werd er nog tegen ons geschreeuwd ook! '

Wij waren niet de enige tegen wie het personeel uitsloeg, een klant van een andere tafel liep kwaad naar de serveerders toe om te zeggen dat ze niet op die manier aangesproken diende te worden en weigerde te betalen.

2,7
  16. Pizzeria niet erg sfeervol door tuinhuis/schuur uiterlijk. Vriendelijke maar langzame bediening. Pizza's en voorgerechtjes wat flauw van smaak (waar was de knoflook?). Heerlijk sorbetijs.

5,9
  17. Leuk restaurant waar je leuk kan eten. Goed start restaurant als je kleine kinderen hebt. Is het speciaal? Nee, maar dat hoeft hier niet. Echt een italiaanse bistro/strandpaviljoen uit de jaren 70. Denk aan dit thema en je snapt hun unique selling point. Leuk om even langs te gaan zonder 'restaurant druk'. Kan ook normaal alleen eten, zonder het gevoel te krijgen ' wat moet je hier'. Bediening is in controle en vriendelijk. Prijs kwaliteit is ok tot net een eurootje te veel. Dit zijn de redenen waarom deze goede score geef.

18. Erg gezellig restaurant, we hebben hier meerdere keren gegeten en zijn uiterst tevreden. Het eten is lekker en de pizza's zijn heerlijk. Het is een erg sfeervolle ruimte en het personeel is uiterst vriendelijk. Je moet alleen wel oppassen dat je je hoofd niet stoot aan de lage voordeur. Kortom: echt een aanrader!

19. Priscilla

20. Vanuit de zijstraat zag het er leuk uit. Eten is niet geweldig. Flauw, waterig. Calzone opoengemaakt en meteen laag water op het bord. Waarschuwing gekregen bij de pizza: er zitten pitten in de olijven. Is ontpitten te duur of te veel werk?
    Veeg steken: de peperbus op tafel was bijna leeg.
    Tip 1: Als je al tomatensaus zelf maakt - en dat gebeurt hier niet of de kok kan het niet-, laat de tomaten flink inkoken. Als je de saus koopt bij de groothandel neem dan niet de goedkoopste.
    Tip 2: Neem goede ham en niet die van een producent die vooral water verkoopt.
    Tip 3: Er zijn heel lekkere kruiden, probeer die eens.
    Tip 4: Zorg voor scherpe messen.
    Tip 5: Als een klant niet zo tevreden is, geef dan een kopje koffie van de zaak. Dat maakt nog wat goed.

1,9
  21. Mooi restaurant, je komt letterlijk Italie binnenstappen!

Heerlijk eten, vooraal de pasta en houtoven pizza's!

22. A.de groot

Bijzondere ambiance, vriendelijke bediening en heerlijk eten.

Ook gebruiken ze echte mozzarella voor de pizza's en niet die goedkope vette hollandse kaas.

Echt niks op aan te merken, gewoon top!

23. paul 25 punten

Vroeger kwam ik regelmatig bij dit restaurant en heb hier destijds prima gegeten. Twee weken geleden toevallig in de buurt dus we dachten; kom, we gaan hier weer eens een hapje eten... zware teleurstelling! Mandje brood met kruidenboter was wel okee, karafje lambrusco en colaatje ook aardig, voorgerechtje carpaccio was net uit de diepvries, zeer weinig parmezaanse kaas, niets bijzonders. Na anderhalf uur eens gevraagd waar de pizza's bleven, zouden er met 5 minuten zijn, duurde nog ruim een kwartier, waren ze gewoon vergeten. Als compensatie kregen we een mandje met brood en na verzoek nog een cola en een wijntje, dat was wel okee, helaas toen de pizza's eindelijk arriveerden...niet vaak zo'n armetierig belegd excuus voor een pizza gezien, dun laagje tomatensaus, beetje pesto, hier en daar een druppeltje mozzarella, half tomaatje in dunne plakjes en (op verzoek, als extra dus) hier en daar een reepje ham... pizza van partner was ook erg slecht, restantje kruidenboter er maar overheen gesmeerd voor iets van smaak... onervaren personeel, niet geweldig eten, interieur waar de laatste 10 jaar niks aan is veranderd, goedkope uitstraling maar wel stevige rekening, 56 euro voor 1 cola, 1 karafje lambrusco, 1 carpaccio en 2 pizza's... nooit, maar dan ook nooit meer Taormina

2,2
  24. Ik kom hier wel vaker, het kan heel wisselend zijn hoe je de avond ervaart.

Dit heeft te maken met welke avond je komt, met wie/hoeveel en hoelaat, bij een top restaurant zou dat geen verschil moeten maken maar het is en blijft een pizzeria.

Bediening is over het algemeen oke, de ene keer heel goed en de andere keer gewoon langzaam en slecht.

Eten was altijd goed, helaas is de laatste 1/2 jaar minder geworden. Dit door minder grote en magere porties, wel jammer aangezien de prijs wel is gestegen. Dus wat je normaal gewend was te krijgen, krijg je nu minder voor meer geld erg jammer dus! Verder is de smaak top!

Verder is er niets mis mee.

25. Wanneer je met vrienden een tafel reserveert om bijvoorbeeld half 7 's avonds op zaterdag, en je wacht met z'n vieren op de laatste persoon, berg je dan maar!
    We genoten van een drankje (wij zaten er al vanaf half 7) toen de eigenaar na 20 minuten kwam tieren (ja letterlijk) dat wij moesten bestellen, omdat WIJ ervoor zorgden dat ze achter op schema raakten en WIJ veel te laat waren. Vervolgens kwam er een medewerker bij die al zijn argumenten nog even benadrukte, dat wij te laat waren, dat ze nee moesten verkopen aan potentiele eters omdat wij ''zonodig'' een tafel voor 6 personen moesten hebben en dat we nog 2 minuten kregen om te zorgen dat de laatste persoon aan tafel kwam zitten, anders kregen andere mensen onze tafel. Dus als ik het goed begrijp, op het moment dat we vanaf half 7 volledig waren geweest, hadden we snel eten naar binnen moeten proppen om vervolgens ruimte te maken voor nieuwe gasten?
    We zijn toen maar weggegaan met het argument dat wij ons opgejaagd voelden en geloof me, op de meest respectvolle manier (o.a. met ''ik begrijp dat jullie het erg druk hebben''). Natuurlijk moest nog 4 keer gezegd worden dat wij bijna een uur te laat waren (dit was overigens niet zo) en we maar op tijd hadden moeten komen.

Jammer..jammer. Want ik heb er vaker gegeten op rustiger dagen en dan is er niets aan de hand. Leuk tentje en lekker eten, daar ligt het niet aan.. Maar op deze manier met klanten omgaan is hoogst ongehoord. Het personeel zorgt ervoor dat je meteen weg wilt gaan en een ander restaurant op wilt zoeken.. wat wij dus ook gedaan hebben.

26. Vanaf de buitenzijde gezien loop je dit restaurant snel voorbij. Geen metershoge borden of anderssoortige lokkertjes. Eenmaal binnen waan je je echter op een Italiaans terras. Al zittend onder druivenranken kijk je uit op de pizzaiolo, wat het wachten veraangenaamt. Dit restaurant wordt gerund door een familie, die zelf niet te beroerd is om de handen uit de mouwen te steken. Het is leuk om als gast te worden aangesproken met een paar woordjes Italiaans en dat geeft toch een extra dimensie aan je etentje. De eigenaar tafelt met zijn gezin ook gewoon in het restaurant. Dat zie je praktisch nergens en het getuigt m.i van een grote betrokkenheid bij de zaak. ( ik moet altijd aan the Sopranos denken als ik de eigenaar zie, want hij heeft qua uiterlijk wel iets weg van Tony - geen verkeerde gedachten hierbij overigens :-D ) ik heb zeer regelmatig bij Taormina gegeten en ben nog nooit teleurgesteld. Als je iets extra wilt is dat geen probleem. Men kijkt niet vreemd op als je vraagt om een portie parmezaanse kaas uit het vuistje. Het enige wat mij een beetje stoort hier, is de slechte staat waarin de binnentuin verkeert. Jammer, want als die beter verzorgd zou worden, was het hier nog gezelliger!

27. Net terug van een lekker etentje.

Twee voorgerechten, een pizza, twee verrassingsmenu en pasta met zalm plus twee dessert, liter wijn en een paar cognacjes met espresso voor 125 eurie (4 p.).

Ontvangst en bediening waren prima; mooie dames met kennis van zaken, meteen een stokbroodje met boter op tafel en erg geduldig met het noteren van onze wensen.

Boter was lekker, niet zo lekker als de mijne, maar zo luchtig!

De chef blijkt een expert te zijn in lichte gerechten; bij één van de voorgerechten een heerlijk, licht tomatensausje.

Het verrassingsmenu was echt prima; drie soorten pasta die in Italie als eerste gang zouden worden geserveerd, maar voor mij als part-time Italiaan een prachtig hoofdgerecht vormen.

Helaas heeft mijn dochter het meeste van de alweer heerlijk luchtige Lasagne opgegeten omdat haar pizza Pepperoni lang op zich liet wachten.

Tijdens het smullen sloeg de jaloezie toe, gelukkig was de trotse eigenaar graag bereid om zijn geheimen te onthullen; boter ipv mijn brave olijfolie, roux koelen en dan pas mengen met warme melk! Smaakt alsof er een kwart liter room doorheen zit! Morgen meteen aan de slag met deze geheime info....

Pizza smaakte geweldig; nogal wiedes met zulke mooie worst en lekker veel olie.

Pasta met zalm was gewoon goed zonder op de ingredienten te beknibbelen.

O ja, in het voorgerecht zaten een paar schijven courgette die ze erg lang in een goede balsanmicoazijn hadden gemarineerd, voordat ze werden gegrild...

En ik maar denken dat ik lekker kan koken...

Dessert is zoals ik op de diverse sites had gelezen erg erg luxe, dus we hebben er twee gedeeld met z'n vieren; goede tiramisu met als uitblinker zo'n chocoladecakeje waar de warme vulling uitblubbert, Madonna!

Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Mooie zaak trouwens; wel reserveren op donderdag zodat je een mooie tafel krijgt in de serre op voldoende afstand van de warme houtskooloven.

28. Sander

Ondanks de drukte een hele goede en snelle service.

Over het eten niets anders te zeggen dan dat het gewoon top is!

Absoluut het meest unieke en bijzondere restaurant in Alkmaar en omgeving.

29. Geweldige avond gehad met de meiden, heerlijk gegeten voor een zeer aangename prijs en wat een aparte en gezellige sfeer!

Aanrader : de pizza Rusticoza, heerlijk!

Volgende week kom ik terug met m'n vriend!

30. Prima gegeten, veel keuze voor vegetariërs. Met wat koks in de familie en onze eigen ijver zijn we wel wat gewend. Naar een restaurant gaan is altijd spannend als je bent gewend alles tot aan de mayonaise zelf te maken. Dit restaurant is voor herhaling vatbaar!

Soep vooraf was lekker, niet te koud, niet te heet, niet het idee dat het vol smaakstoffen en andere rommel zat.

Op verzoek een speciale pizza voor ons gemaakt, smaakte zeer goed. Vriendelijke bediening en gelukkig maar 1 keer gevraagd of het naar wens was, niet steeds gestoord worden maar wel vlot bediend worden. Gezellige sfeer, intiem en niet te groot of flitsend.

IJs toe, was erg lekker, enige "klacht", beetje teveel voor een toetje.

31. Nou, nou... Dat was vroeger stukken beter. Lasagne was vroeger heet, nu lauw. Gehakt van dubieuze kwaliteit, gemaakt met half om half gehakt? Pizza van mijn zoon was lauw. Spaghetti van mijn dochter onder de maat! Chaotische maar wel vriendelijke bediening. Goedkoop, maar volgens mij te goedkoop. Dus liever meer kwaliteit. IJs als toetje hoort bij een Italiaans restaurant, echter ook hier viel de smaak weer niet in de smaak. Jammer, voorlopig geen Taormina meer voor ons.

32. Met hoge verwachtingen zijn wij naar dit Italiaanse Restaurant gegaan. Bij binnenkomst kom je in een oubollige situatie terrecht en werd het ons al snel duidelijk dat alles mag en niets kan. Als voorgerecht hadden wij carpaccio. Helaas werd deze te dik (taai) en te koud (diepvries?) geserveerd. Tevens was er zoveel citroensap gebruikt als dressing, dat dat de boventoon ging voeren. Ook jammer dat er zo weinig kaas op zat.

Toen volgde het hoofdgerecht. Lamskoteletjes met, jawel een halve citroen. Het smaakte werkelijk nergens naar. Groenten doen ze niet aan. Je kreeg daarvoor in de plaats een groene salade in een drinkglas met, jawel, citroendressing.

Mijn partner bestelde een pizza Calzone. Helaas deze zag en smaakte niet. Waterige tomatensaus (grote natte plas op het bord bij het aansnijden), wat stukjes ham en champignons die je moest zoeken en een 7 cm dikke droge korst eromheen. Ook was de pizza niet gaar (middenstuk) en had niet een lekker dik gevuld buikje wat je van zo'n pizza verwacht.

De bediening is onervaren. Dus dat ze niet weten wat er bij de gerechten wordt geserveerd en dat ze niet even langskomen tussendoor om te vragen of alles naar wens is, is de fout van de eigenaar.

Jammer, jammer want zo hoeft het niet te gaan.

33. Lekker, gezellig, makkelijk, vriendelijk en een relaxe uitstraling.

Niks negatiefs te melden..

34. kel

35. E. 15 punten

Hier na een dag shoppen gegeten! Super gezellig, snel voor onze neus en leuke bediening. Ze besteden alleen niet al te veel aandacht meer aan je nadat je je eten hebt gehad.

36. Lekker eten, niet al te duur en snel bediend.
    En een echte houtoven!

37. Het is inderdaad goedkoop eten, maar obers vragen nooit of je nog wat te drinken wilt en je moet lang wachten voordat je je koude pizza krijgt.

38. Ik ben er al vaak geweest en het is altijd prima! Vooral die ene pizza, naam ben ik even kwijt, die is verrukkelijk!

39. Heel erg lekker en zeker een aanrader voor mensen die echt Italiaans willen eten.

40. Lang moeten wachten voor we konden bestellen terwijl het restaurant niet eens half vol zat. De pizza was van een matige kwaliteit, erg droog.
    Prijs viel wel gelukkig mee.

3,7
  41. nou ik snap niet dat er zulke negatieve recensies zijn , want wij hebben gisteravond de verjaardag van mijn zus gevierd en het was geweldig!!
    het eten heel smaakvol en de bediening zeer attent!
    wij komen zeker terug!!

42. j.jansen

het is voor mij onbegrijpelijk dat deze mensen dit restaurant zo'n goed cijfer geven.
    dit is naar mijn idee inside werk het eten is matig het is zo droog je moet er wel wat te drinken bij nemen de bediening onbeschoft dit was voor mij de laatste keer

43. Het is een leuk en gezellige restaurant. Het eten is lekker en het is een aanrader!!

44. Thirza & Johan

Wij zijn vaste gasten! Zeker één keer in de twee weken eten wij hier! Ik kwam hier vroeger al met mijn ouders geweldig! Heerlijke Pizza uit de echt oven en als je echt wat wil regelen zij dit voor je! Supper jongens petje af! Top tent!!! Kus Tizzy & Johan P.S. Ook heerlijke rode huiswijn! MMMMM.......

45. Ik heb met een groep van 12 daar gegeten, super leuke bediening, voldoet aan al je wensen, zelfs als je extra slagroom wilt. Klant is echt koning!!
    Het eten is heerlijk, voor iedereen die van italiaans houd is taormina een echte aanrader!!