Motto Sushi in Alkmaar

• All you can eat
  • Bezorgen

Het eindcijfer is 5. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1379912064 73
1402032604 57
1461020709 48
1520008814 49
1652732051 44
1711720156 49

1. Christien Julianadorp

Beste mensen. Ik zit de beoordelingen es door te bladeren, en wil alleen even iets uitleggen : er is nogal kritiek op de bediening, vooral dat alles zo op tafel wordt neergegooid. Maar… als er 4 tapas zijn per persoon, en er zitten gemiddeld 4 mensen aan een tafel, en er zijn per serveerster 5 tafeltjes, ik roep maar wat, dan kunnen ze toch niet per tapas dat bordje omhoog gaan houden “wie had de garnalen? ” Dan gaat iedereen elkaar vragend aan zitten kijken, tot er echt 20 seconden later es iemand roept “oh ja die is voor mij! ” Dat kost toch veel te veel tijd.

Ja ik vond het lekker makkelijk juist dat het gewoon werd neergezet, wij zeggen dat ook altijd van zet maar neer hoor dan kijken we onderling wel even. Die tablet vonden wij ook alleen maar handig. Ik kom toch niet voor de bediening? Ik kom voor het lekkere eten :p Maar, dat de vuile bordjes bijna niet werden opgehaald, oké dat was zo. En dat er geen lachje of gesprekje/service inzit bij de bediening, tja. Ook viel mij op dat we de eerste gangen vrij snel kregen en daarna stagneerde dat tempo, alsof ze erop wachten dat de kinderen moe worden en het zat raken. Maar goed. Wij vinden het in elk geval heel jammer dat ze gestopt zijn. Als ik iedereen een tip mag geven, afhankelijk van waar jullie vandaan komen, in ‘t Veld zit WereldWonder, dat is een soortgelijk concept. Wij noemen het altijd Motto 2.0. Wij wonen zelf in Julianadorp maar wij rijden er met plezier voor op en neer. Fijne dag verder allemaal :)

2. Zeer slecht!
    Echt lang wachten bij binnenkomst tot we ontvangen werden. Slechte bediening, duurde lang voor we onze hapjes kregen. We hebben niet eens alle bestelde hapjes gekregen. Bediening die niet met jou spreekt met wel onderling met elkaar tussen de tafels (dus de gasten) door. Onprofessioneel uiterlijk (allemaal in joggingpak op de werkvloer, haar niet gedaan enzovoort). Tafel werd niet afgeruimd, heb ik zelf uiteindelijk maar gedaan. Naast ons een tafel die bevriend leek met personeel / eigenaar, zij werden wél snel geholpen, tafel werd wel netjes afgeruimd. Deze gasten kwamen ook achter de bar. Keuken personeel gooit met eten naar elkaar. Drinken word niet uitgeserveerd maar op de rand van de tafel gezet. En ga zo nog maar even door... Einde van de avond de manager erbij gehaald, hij stond er niet als een manager, gaf de slechte bediening toe maar leek er niks aan te willen doen.
    Zij zien ons nooit meer terug.

3. Na een tijdje hier weer gaan eten. Het is helemaal veranderd. We kregen maar de helft van wat we besteld hadden. Vooral de luxere sushi’s kwamen niet door.

We werden aan een klein tafeltje midden in de ruimte gezet waar de airco precies boven zat. De bestellingen kwamen erg laat en we kregen niet alles.
    Wij bestelden een Fristi en kregen deze warm geserveerd. Ook de kwaliteit van de sushi was niet best. Was allemaal erg zout. Ook was een van de garnaal sushi’s zeer pittig terwijl zit niet op het menu stond (bij andere pittige sushi staat dit wel aangegeven).

Naast ons zat een familie van ongeveer 15 mensen. Dit leek familie van de eigenaar te zijn aangezien zij niet via de website bestelden maar gewoon bestelden bij de bediening. Zij kregen dan ook zeer snel hun eten en drinken en in grotere porties. Het was een beetje een rare en ongemakkelijke situatie.

Na twijfel of we iets moesten zeggen maar gewoon betaald en besloten nooit meer heen te gaan.

1,1
  4. Zware tegenvaller, als eerste bestel je drankjes die ze niet hebben, erg verbaasd, een sushi restaurant wat geen Sake heeft en ook geen ingredienten voor coctails welke op de kaart staan.
    Maar word wel op je rekening gezet.
    Dan blijkt ook dat 0.0 bier niet bij de inbegrepen dranken zin (bier, wijn en frisdranken)

Na veel commentaar is hier dan wel wat aangepast op de rekening.

Bij sushi denk ik standaard aan Japan, maar het personeel heeft daar echt weinig mee te maken, maar is wel terleurstellend.
    Maar el veel aandacht voor tafels met landgenoten.

Het is is meer een restaurant voor bepaalde vriendjes groepen, ik ben er in het verleden wel een paar keer geweest en altijd met volle tevredenheid weg gegaan, deze keer was het voor onze trouwdag, ik kom er niet meer terug en heb mijn vrouw nog maar een drankje gegeven bij een lokale bar waar we ons wel thuis voelen om toch nog maar iets te maken van deze dag.

4,9
  5. Melanie

Verast bij een nieuw interieur bleek dat de reservering niet doorgekomen was maar er was een tafel. App geïnstalleerd en bestellen maar wat opvalt is dat het personeel jong en onervaren is. Gastheer is niet vriendelijk en vooral bij vriendjes populair aan het doen. Het eten loopt door elkaar heen men kijkt net nog waar ze het neer zetten de druk lijkt erg hoog bij het bedienend personeel. Er bleek na navraag een storing op drankjes te zijn. Hierdoor miste wij een aantal rondes drankjes. Hier kon in eerste instantie geen compensatie voor zijn na aandringen kregen we korting bewust liet men je wachten op wissel geld want ook de pin deed het ineens niet meer. Voor mij de laatste keer moto suhsi helaas het eten is redelijk vaak slappe sushi die uit elkaar valt sfeer is slecht en service beneden peil. Helaas geen echt sushi restaurant voor mij.

6. Op vrijdagavond de 2e ronde gereserveerd. Van 1/2 8 tot 10 uur.
    De eerste keer uit eten sinds lange tijd…

Bij binnenkomst geen uitleg gekregen over hoe het in z’n werk gaat. Wij braaf gewacht op de tablet, die niet kwam… Na zeker 20 minuten wachten toch maar gevraagd. En nu bestellen mbv je eigen mobieltje. Deze was niet erg opgeladen maar we hebben het ermee gered.
    Bediening niet erg vriendelijk of mee-denkend. Je moest overal om vragen.
    De tafels, de vloer, de toiletten waren allemaal “goor”! Ik kan het niet mooier maken. De lege tafels bleven de hele avond vol staan met afval van de vorige klanten. Geen “fontijn” meer voor de jarige.
    Was dan alles negatief? Nee, het eten. De sushi was erg lekker.
    Voor ons was dit de laatste keer hier. Jammer want nog niet zo heel lang geleden waren we super enthousiast!

7. Niet echt gezellig, te harde muziek. Personeel kort en zakelijk, niet klantgericht. Eten gewoon goed, niet bijzonder. Ruim voor twee uur verstreken was dringend verzocht af te rekenen.

8. De bediening waren vriendelijke dames.
    Het eten vond ik niet goed maar dat is smaken verschil.
    Het toilet was vies en de toiletbril was stuk en stond ernaast, wasbakje heel vies en de handdoekdroger deed het niet. Dat is al geen fijne binnenkomst. Hoe schoon is dan de keuken?
    Het is voor mij niet voor herhaling vatbaar.

9. De bediening bleef de hele avond lang onze tafel uithalen, ze gaven ons het gevoel ons weg te willen hebben. Ook gingen ze ervan uit dat we alles zouden aangeven. Toen we vroegen of ze misschien dichtgingen antwoordden ze dat de keuken nog een uur open bleef. Het was ongastvrij en wij voelden ons onwelkom. Het eten was prima maar door de bediening zal ik niet nog een keer terugkomen.

10. Prima gegeten! Prijs is betaalbaar voor het eten. Alleen het personeel was totaal niet behulpzaam en keek niet heel vriendelijk.

5,9
  11. Marcia van Gent

Tafel was smerig en plakte. De bediening was arrogant en onvriendelijk. Eten zag er niet zo uit als op de afbeeldingen en de sushi viel uit elkaar. Nooit meer!

1,9
  12. Bestelling geplaatst en na twee uur pas bezorgd. Na ruim één uur wachten, gebeld en gevraagd naar de bestelling. Mevrouw zei dat de bezorger onderweg is. Na nog een halfuur te hebben gewacht, weer gebeld. Dezelfde mevrouw zei dat de bestelling niet is doorgegeven en dat het probleem bij Thuisbezorgd zou liggen. Er werd alleen maar gelogen aan de telefoon. De bestelling zou op dat moment dus nog bereid moeten worden, maar heel toevallig was de bezorger er na 10 min. Ongelooflijk hoe zij met hun klanten omgaan. Ze waren onderling ook aan het fluisteren. Geen excuses, helemaal niks. Ik bestel hier ieder geval niet meer.

1,8
  13. Eten matig, er zijn veel betere sushirestaurants te vinden in Nederland. Bediening echt ontzettend onpersoonlijk. Het eten wordt op tafel gezet en er kan geen boe of bah vanaf! Wij zijn na 1,5 uur gevlucht. Eerste en meteen de laatste keer!

14. Bij binnenkomst duurde het een kwartier voordat we wat te drinken konden bestellen, de bediening ongeïnteresseerd en chagrijnig. Het eten was prima, maar werd gewoon op tafel gekwakt. Bij de vraag of het mogelijk was dat wij misschien nog iets mochten drinken keek ze me raar aan. Hallo, ik ben uit en betaal daar ook grif voor, dus zet die tandpasta smile op de smoel en bedien pro-actief. Als je er geen zin in hebt ga dan ergens in de afwas werken ofzo. Dit is duidelijk de laatste keer dat ik in deze vreetschuur geweest ben. Toedeloe.

3,6
  15. Erg lekker gegeten bij Motto Sushi in Alkmaar. Ondanks dat het druk was (en wij niet hadden gereserveerd) was er nog een plekje vrij en konden wij daar nog terecht. We werden goed geholpen en hoefden niet lang te wachten op het eten. Af en toe heb ik wel het idee dat er een sushi (per ongeluk) wordt vergeten, waardoor je wat minder krijgt. De sfeer was prima, het personeel was ook snel en vriendelijk en lette goed op (of er lege borden waren en of er lege glazen waren). Minpunt was wel dat we, die dag in ieder geval, niet konden pinnen waardoor we even naar buiten moesten lopen om daar te gaan pinnen. Al met al een prima ervaring en ik zou er graag terug komen!

16. Vanavond hier gegeten. Eens maar nooit weer!

Hebben 5 minuten staan wachten bij de ingang totdat een van de 5 medewerksters ons opmerkte..

Eenmaal aan tafel vertelde ze ons dat het wel wat aan de late kant was. Het was 20:40 en de keuken sluit om 22:00.. (Info van de site) wij zijn snelle eters dus dat zouden wij redden. Drankjes besteld (ook 10 min op moeten wachten) en de kaart ingevuld. 21:00 ons eerste eten op tafel.
    Sushi was prima! De garnalen met tempura.. Waar was de garnaal? Grote berg met gefrituurd beslag..

21:30 willen jullie de laatste ronde invullen? (Vraag van de medewerkster) ons antwoord daarop was dan ook "nee,want wij hebben nog een half uur voordat de keuken sluit." Antwoord daarop was dat ie dan al dicht zou zijn.. Zet het dan goed op de site!! In 30 min moeten eten is zelfs voor snelle eters bijna niet te doen!

Eten was dus best oke, maar de service... Daar moet veel aan gedaan worden!!

17. Het eten was niet geweldig. Waarom mayonaise op de sushi? We moesten erg lang wachten tussen de rondes op het eten en totdat we de kaart terug kregen. We konden niet eens onze vijfde ronde nemen omdat het restaurant bijna ging sluiten. Als het niet zo duur was dan had ik dat niet zo erg gevonden, maar op het eind kregen we een fikse rekening. Kom hier nooit meer !

18. Het was ons favoriete restaurant, totdat de tofu van de kaart af ging en alle sushi met een dikke lading mayonaise kwam. De nori was kurkdroog en gewoon vies, de edamame boontjes slap en de zeewiersalade heel vies.
    Nooit meer terug komen wij, en we zijn met een familie van 12. Ook de wc's zijn walgelijk, kapot en alles is oud.

2,1
  19. Amber 25 punten

Beste (slechte) motto sushi,

Hierbij even mijn verhaal over gisterenavond! Belachelijk slecht asociaal en klantonvriendelijk.

Aangekomen bij uw restaurant, werd gemeld dat we maar 1,5 uur zouden hebben voor het eten. Geen probleem natuurlijk. Aan tafel, briefje ingevuld en meegenomen. Na 35 minuten wachten geen eten. Bediening geroepen, beweert dus gewoon dat ze geen briefje hebben. Ik wijs aan bij wie ik het briefje heb ingevuld, deze jongen beweert dat wij (als klant!) liegen.
    Dame van de bediening zegt dat we maar opnieuw moeten invullen. Waarop ik uitleg dat ik dan nog maar 45 minuten heb om mijn eten te bestellen, krijgen en eten. Wat natuurlijk niet gewenst is. Het meisje vindt dit blijkbaar normaal, haalt schouders op en gaat verder brabbelen met de jongen. Waarop ik zeg dat ik dit niet ga doen. Waarop ik wil vertrekken. Ik word raar nagekeken, waarop ik naar de bediening toeloop.

Wat is er aan de hand vraag ik, ja afrekenen zegt ze. Pardon?! Ja, het menu hoeft u niet te betalen maar drankjes (ijsthee en cola) moet u betalen. Ik benoem de dame dat dit niet normaal is als hun een fout hebben gemaakt waardoor ik dus mijn eten niet krijg.

Wat zijn jullie daar aan het doen? Klanten weg jagen? Op zoek naar slechte reclame? Je eigen tent verprutsen? Kom op zeg, je bent horeca, fouten toegeven excuses en oplossingen. Geen verwijten en mensen zeggen dat ze liegen terwijl dit niet zo is.

Slechte reclame, van 3 keer per maand naar nooit meer bij jullie eten! En natuurlijk deze boodschap doorgeven aan de hele vrienden en familie kringen!
    Oh oh, wat slecht dit!

5,3
  20. Voor ons nooit meer: oude zooi, slechte bediening. Slecht behandeld door zogenaamde bedrijfsleiding.

3,6
  21. De sushi was niet vers en dat is wel logisch als het in de middag wordt gemaakt. Arrogante bediening. Geen aanrader.

22. Claudia Lampis

23. Onze ervaringen zijn niet zo positief, de kipspies was rauw. Het was er benauwd en warm! Voor ons niet nog een keer.

24. Goed eten, betaalbaar, snel en vooral veel (net zoveel als je op kunt).

De garnalen tempura zijn geweldig maar de sauzen die ze bij de meeste (gefrituurde) gerechten serveren is verschrikkelijk. Je kunt geen (pittige) mayo serveren bij garnelen...daarom neem ik dus ook voortaan m'n eigen sweet chilisaus mee...beste combinatie.

Sushi is zeer goed.

De aankleding zelf is erg Chinees ipv Japans en niet afstotelijk maar komt een beetje goedkoop/kinderlijk over.

Bediening: tja, jonge meiden en jongens en ondanks dat het redelijk snel gaat is het aan te raden om drinken in twee- of drievoud te bestellen anders zit je een tijd te wachten.

Parkeren: niet in de karperton ook al is die dichterbij (de meest verschrikkelijke parkeergarage van Alkmaar) nee, zet 'm bij Noorder Arcade. Even oversteken en je bent er.

25. 657 punten

Afgelopen zaterdagavond voor de 2e keer hier gegeten, en ik moet eerlijk zeggen, de kwaliteit van de Sushi's en de rest is zondermeer goed. Alles vers gemaakt. Heerlijk knapperige Nori (heb dat toch wel eens anders mee gemaakt). Wat rommelige maar vriendelijke bediening. Gerechten kwamen redelijk vlot door, alleen alles door mekaar. Hierdoor werden een paar bestelde gerechten vergeten. De sfeer is redelijk, aankleding van het restaurant zou beter mogen (doet een beetje "madam" achtig aan). Bij binnenkomst loop je meteen tegen een balie aan waar stapels dozen achter staan. Niet echt fraai. mag een beetje opgeruimder zijn.

26. Elisabeth de Ru

Gevestigd in een oud postkantoor in de binnenstad van Alkmaar. Motto Sushi is écht een aanwinst voor het culinair assortiment van de stad!

Een uitgebreide kaart van (uiteraard) Sushi, Sashimi en warme gerechten waar je voor een vast bedrag van mag kiezen & eten zoveel je wilt. Alles is supervers en uiterst smakelijk. Wij hebben hier inmiddels vele malen gegeten en de hoge kwaliteit is constant.

Reserveren in het weekend is geen overbodige luxe want de prijs/kwaliteit verhouding genereert een topdrukte.

De Sushi kan ook afgehaald worden en het restaurant is met een bezorgconcept bezig.

Parkeren doe je het best in de op loopafstand gelegen parkeergarage Karperton.