Op dit adres zit nu: Jonas

Parkeergarage theater ''De Vest'' op loopafstand.

• OV

Op loopafstand van NS en busstation.

• Biologisch

1520830322 90
1616031920 88
1641995992 88

1. hugo.snabilie

Fijne sfeer, goed eten, prima service.

2. Ik was heel nieuwsgierig en we hadden er echt zin in. Prijs was ongeveer €60 pp en daar hebben wij wel verwachtingen bij.
    Was lekker maar niet perse indrukwekkend en bijzonder. Personeel was heel vriendelijk en attent en de sfeer was ook heel erg gezellig.

6,5
  3. wieki van leussen

We hebben met z'n tweeën heerlijk gegeten en zaten ook op een leuke plaats bij het raam.
    We werden heel vriendelijk door de meisjes bediend.

4. Cees van de Meent

Goed en gezellig restaurant. Uitstekende bediening en heerlijk gegeten! Een aanrader.

5. Leuke restaurants om te eten. Alleen was het frisjes binnen. Maar werd opgelost met het gordijn dicht doen wegens kou van enkel glas.

Service was goed en het eten ook.
    Komen zeker terug.

6. Alles was echt super! De ambiance, de bediening en het eten! We hebben er van genoten! Wij komen zeker nog een keer terug!

7. Helga Groenveld

13 Balcken is een van mijn favoriete restaurants in Alkmaar. Super lekkere “verse” gerechten, waar heel veel aandacht aan is besteed. Vrolijke bediening en een prachtige sfeer in de de oudste herberg in Alkmaar.
    Elke keer weer onze complimenten ❤️

8. Het terras van de 13 Balcken is een prima plek voor een drankje of een diner op een zonnige zomeravond. Heerlijk eten en vriendelijke bediening, een aanrader!

9. Dietwin

Lekker gegeten in een leuke tent, maar de prijzen van de gerechten in deze bistro liggen een stuk hoger dan in vergelijkbare restaurants. De kwaliteit is echter ook vergelijkbaar dus wat rechtvaardigt dan die hogere prijs?

10. Mireille

We werden heel leuk ontvangen.
    De bediening was super leuk.
    De koks hebben voortreffelijk gekookt.
    We hebben een geweldige avond gehad.
    Een dikke 10
    Dank jullie wel.
    Groetjes mireille en jeroen

11. C.Bogers
    Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir hatten einen wunderbaren Abend. Der Service war freundlich und aufmerksam, das Essen hervorragend. Schön angeichtet, perfekt gewürzt und gegart : Fisch glasig, das Rumpsteak wie gewünscht englisch und die Soßen selbstgezogen… Lob und Dank ans Team.

12. Voor de 3e keer gegeten…
    Was weer voortreffelijk…
    Bediening zeer vriendelijk en geven je het gevoel dat je even weg bent… TOP.
    Gerechten zijn zoals altijd zeer verfijnd…
    Ga zo door. 🥂🥂

13. Voor de tweede keer heerlijk gegeten en een fijn avondje uit!
    Sfeer, kwaliteit, bediening, prijs zijn allemaal fantastisch! Écht een aanrader als je rustig wilt tafelen.

We komen gauw weer terug! :)

14. Het eten was wel redelijk, de sfeer minder, ze waren druk en gehaast, onvriendelijk en soms zelf onbeschoft. Ik kom hier niet meer terug.

3,4
  15. Heerlijk gegeten, eens wat anders dan anders, paddenstoelen bouiilon, maaltijd salade en eendenborst. Bediening hield alles prima in de gaten, ook de tijd omdat wij hierna naar het theater wilden.
    Minpuntje was de andere zeer luidruchtige gasten, maar goed daar kon het personeel weinig aan doen. Geslaagd etentje, alleen jammer dat ik de rekening niet even nagekeken heb, maar dit later thuis deed en tot de ontdekking kwam dat ik voor 4 glazen rode wijn betaalt had ipv de 2 die wij echt gehad hebben.

16. Wij waren iets later dan afgesproken. Daarom werden wij gebeld. Dit vond ik zeer attent. Het was geen enkel probleem dat het wat later was geworden. Er werd ruim tijd genomen en het eten was prima. We zaten aan een ronde tafel met 5 personen en ook dat is prettig. Het etentje was ter ere van mijn zoon die een verstandelijke beperking heeft, en daarom kreeg hij bij het toetje een vuurwerkje voor zijn neus en werd er gezongen. Daar genoot mijn zoon met volle teugen van. Kortom een geslaagd avondje.

17. Goede hoop voordat wij hier gingen eten met 3 personen. Met name ook door de goede recensies.

Bij binnenkomst netjes ontvangen en aan een tafel geplaatst in het midden van de zaak. Ietwat aan de krappe kant met een klein rond tafeltje.

Drankjes besteld en een fles wijn. Chenin Blanc uit Zuid-Afrika. Wijn erg geel en geen fruit. Vreemd. Andere fles, Verdicchio uit de Marke, Italie. En weer strogeel, oxidatieve smaak. Wijn wellicht op een te warme plek bewaard? Nou laat maar zitten, wijn maar geaccepteerd.

Eten besteld, alleen hoofdgerechten. Saté, kogelbiefstuk en eendenborst. Na een lange tijd wachten kregen wij deze op tafel met wat patat plus een heel klein bakje huisgemaakte mayonaise, wat ze maar al te graag er bij vertelde. Jammer dat de patat dat niet was. Als je het doet, doe het dan goed. Helaas was niet alleen de patat matig, de kogelbiefstuk was aan de taaie kant en de saté was simpelweg taai. Eendenborst was mals maar te veel zenen.

Tussendoor nog gevraagd door de vrouwelijke ober of het "allemaal smaakte".
    "Ja hoor" was ons antwoord. Geen zin om het eten terug te sturen en weer zo lang te wachten. Borden leeg, dat was niet zo moeilijk want de porties waren te klein. Toen de vrouwelijke ober tijdens het afruimen van onze tafel vroeg of het gesmaakt had zeiden wij dat het vlees aan de taaie kant was. "Dus niets was lekker" was haar reactie. Nou, dat zeiden we niet maargoed.

Na het afruimen van onze tafel kon de vrouwelijke ober het niet meer opbrengen om naar onze tafel te komen. Dus na 15m niets, maar gevraagd om de rekening.
    Zet niet zo graag een slechte recensie online maar door het compleet negeren van ons aan het einde was het voor mij een reden om dat nu wel te doen.

Kortom: Te duur voor wat je krijgt, pretentieus, afstandelijk en stijf. Geen sfeer.

18. Heerlijk gegeten en fantastische bediening.
    Echt aan te raden.

19. Gewoon lekker gegeten. Bediening zeer attent.

20. Jet 56 punten

Wat een leuke bistro is dit! Nog nooit eerder gegeten, maar een zeer aangename verrassing! Intiem én uniek ingericht. We hebben beiden tikka masala gegeten; een heerlijk en verfijnd vegetarisch gerecht met rijst, chutney en naanbrood. Er bij werd een frisse salade geserveerd met zoete rabarber. Perfect in balans! Wat het helemaal af maakt is de fijne, gastvrije bediening. De cappuccino is verder fantastisch gemaakt en behoeft eigenlijk geen cacao. Hier eet je niet, hier onderga je een belevenis! Een heel goede verhouding prijs/kwaliteit. Wij komen zeker terug!

21. Leuke gezellige bistro, informele relaxte sfeer. Leuke bediening met aandacht voor de wijn die je kiest en de gerechten. Aanrader!

22. Fantastische ervaring om bij jullie te eten!

Wij waren met een grote groep aanwezig en hebben heerlijk gegeten.
    Vriendelijke bediening en een super kok. Ondanks dat wij met een grote groep waren liep alles uitstekend.
    Een echte aanrader.

23. Heerlijk gegeten bij Bistro de 13 Balcken! Lekkere carpaccio met Alkmaarse kaas. Ook kregen wij nog een extra heerlijk voorproefje met geitenkaas. Geweldig lekkere Ierse kogelbiefstuk gegeten, uitstekend medium rare. En als nagerecht hebben wij heerlijk een stuk cheesecake gegeten met hazelnoot ijs!
    In een woord geweldig! Mochten wij ooit nog terugkomen in Alkmaar, dan komen wij bij Bistro de 13 Balcken zeker weer terug.

24. Met 9 personen daar gegeten. Uitstekende ontvangst, heerlijk eten. Goed gevulde borden van de beste kwaliteit. Goede sfeer en uitstekende service.

25. Henriette

Heerlijk gegeten! Mooi opgemaakte gerechten. Bescheiden en prettige personeel.

26. Ronald Blom

Slecht. We hadden een tafel voor drie personen gereserveerd. Ergens midden in een zeer onplezierig ruikende ruimte stond een piep klein tafeltje waar we maar aan moesten gaan zitten. Op mijn verzoek voor een andere tafel kon geen gehoor worden gegeven. We zijn toen naar een andere gelegenheid gegaan waar we fantastisch werden geholpen en top hebben gegeten.

27. Wederom heerlijk gegeten bij de 13 Balcken. Zeer gastvrije ontvangst en een zeer vriendelijke en kundige bediening. Eten was prima, niets op aan te merken. De sfeer is warm en gezellig. Wij komen zeker nog een keer terug!

28. Het eten was prima, zeer gastvriendelijk en servicegericht personeel een prettige ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.

29. Heerlijk gegeten in een leuke omgeving.

30. Zeer aangenaam gegeten! Personeel verstaat hun vak en dat komt absoluut over. Koks met hart voor koken en de bediening zeer kundig en gastvriendelijk. Het eten was zeer gevarieerd in smaaksensaties en de wijnkeuze perfect! Goed naar onze wensen geluisterd en ook daarom een heerlijk diner genoten. Werkelijk een aanrader!

31. P.Vlaarkamp

Gezellige ambiance, vlotte en uitstekende bediening. Héérlijk gegeten. De koks hebben écht hun best gedaan. Prachtig opgediend! Een aanrader. Wij komen zeker een keer terug.

32. Johan Bult

Als gast ontvangen bij de entree. Goede uitleg van de bestelde gerechten, zeer vlotte bediening, in een goede sfeer. Echt een aanrader om uit eten te gaan.

33. Gezellig. Lekker eten. Correcte bediening. Je bent echt lekker uit eten. Ongedwongen aangenaam rustige sfeer.

34. B. den Nijs

Wij hebben met vijf man hier heerlijk gegeten. Als echte Alkmaarder moet je hier gegeten hebben.

Het pand en de inrichting is zeer smaakvol. De kaart is compleet, de service goed, de smaak erg lekker. De prijs is gezien dit bovenstaande netjes.

Zeker een aanrader.

35. Linda Ursem

Prima, heerlijke gegeten!

36. Sara Mosch

38. J Hendriks

Heerlijk gegeten, we hadden aangegeven dat we weinig tijd hadden en daar heeft men rekening mee gehouden.

39. Ik ging hier laatst eten met mijn vader en ik heb heerlijk gegeten! Het personeel was zeer vriendelijk en provisioneel! Zeker een aanrader :)

40. Jeannette van den Berg

Weekendje met mijn moeder in Alkmaar en heerlijk gegeten. Top kwaliteit en een fijne sfeer. Gastvrije lieve bediening

41. Zomaar even op een zondag dit niet al te grote eettentje binnen gelopen. Zaak ziet er netjes en huiselijk uit. Voor het voorgerecht kregen wij een amuse van Kreeft en rivierkreeft, erg lekker. Deze was van het huis. Erg attent.
    Vooraf hadden we een bordje met vongole en Gamba's in een soort pesto achtig sausje met 2 plakjes brood daarbij. Erg lekker. Mijn vrouw had als hoofdgerecht gekozen voor de file van zeebaars en ikzelf had voor de hazenbout gekozen, alles zag er mooi uit en de geserveerde groenten erbij waren top en origineel! Wij dronken er de rode huiswijn bij. Als achteraf deden we nog een kaasplankje met een bijpassend dessertwijntje erbij.
    Uiteindelijk de rekening gevraagd en met een lekker vol gevoel de tent weer uitgelopen met de belofte dat we zeker nog eens terug komen!

42. We kwamen hier n.a.v. een gekregen dinerbon. Ontvangst was hartelijk, bediening top, keuken is aan te bevelen (ondanks, of juist door, geen uitgebreide menukaart). Wijntip was goed. Kortom, voor ons zeker voor herhaling vatbaar! Complimenten!

43. Marcel Smelt

Top tent. Het eten was fantastisch en zelden bediend door iemand die zo vriendelijk en gastvrij is. Tevens wist hij exact te vertellen wat je te eten en drinken krijgt.

44. Lekker, maar beetje pretentieus voor wat er geserveerd wordt. Voorgerecht was super, lam ok, dessert ook. Ik heb betere service gehad bij minder luxe restaurants: lege glazen, moeten vragen om nog een drankje en de koffie duurde wel erg lang.

45. We hebben hier met 4 personen gegeten. Complimenten voor het personeel.
    Waar je elders nog wel eens de deur wordt uitgekeken, kregen we hier alle tijd om van het smaakvolle eten te genieten, mooi opgediend bovendien!
    Prima prijs kwaliteitsverhouding.
    Zeker een aanrader.

46. Carsten Weihrauch

Echt super lecker! Netter Service! Immer wieder gern! LG

47. A

48. Rick Brink

Wij hebben 13 balcken gegeten om de verjaardag van mijn schoonvader te vieren. De recensies op internet waren lovend, dus de verwachtingen waren hoog, en dat was niet meer dan terecht.

Het is een gezellig restaurant met een rustieke sfeer, het heeft iets weg van een oude pub. De bediening was vanaf het eerste moment zeer vriendelijk en gemoedelijk. Ze deden zeer hun best om het voor ons gezellig te maken. Het eten was vanaf de amuse tot het dessert top. Prijs kwaliteit verhouding een dikke 10!

Als je gezellig en lekker wil tafelen voor een schappelijke prijs is de 13 balcken ( Jaa het zijn er in het totaal 13, we hebben ze geteld) een absolute aanrader in Alkmaar!

49. Wij hebben heerlijk, eerlijk en puur gegeten. Het lamsvlees bij de asperges was tot in perfectie bereidt. Het wijn arrangement is een aanrader, zodoende een goed glas bij elk gerecht.

50. Prima restaurant, een goede en lekkere menukaart en wijnadvies. Goede sfeer en bediening, een toppertje.

51. Leuke gezellige bistro naast de Grote kerk van Alkmaar. Afgelopen zondag met een vriendin lekker Saté gegeten. De service was prima, aardige en gastvrije bediening. We kregen zelfs een heerlijke amuse tussendoor. Een absolute aanrader voor een ontspannen avondje uit eten in Alkmaar en omstreken.

52. An Dijkstra

We hebben genoten van een heerlijk etentje. De bistro is sfeervol, de bediening heel prettig. Het eten ziet er verrukkelijk uit en het smaakt dienovereenkomstig. Wij komen zeker terug!

53. Arie Appeldoorn-Machiela

Zondag 30 Maart 2014. Wat een gezellige avondje uit deed veranderen in een wrange ervaring.

De bediening gaf bij een drie gangen diner bij het voor twee personen besteld nagerecht één chocolademousse als nagerecht met twee lepels. De kelner hierop aangesproken dat er twee nagerechten besteld waren, betrokkene dacht dat er één nagerecht voor twee personen besteld waren en zou er een nagerecht bijbrengen. Bij het neerzetten van dit nagerecht kreeg ik te horen: ik ben helemaal klaar met u, ik heb het helemaal gehad met u, ik ben gewoon klaar met jullie.

Ik ben achter de kelner aangelopen en betrokkene geïrriteerd op zijn gedrag aangesproken dat ik dit niet accepteerde. Zo ga je niet met klanten om etc. Wij hebben de rekening gevraagd, betaald en zijn weggegaan.

Daar ik dacht dat ik mijn fietssleutel bij het afrekenen had laten vallen, ben ik teruggegaan en heb hem mijn excuses voor mijn gedrag aangeboden, daar ik persoonlijk van mening ben dat dit voorval in een persoonlijk gesprek met betrokkene opgelost kon worden.

Zondagmiddag 6 maart rondom 15.15 uur voor een afspraak/gesprek met de bedrijfsleider naar de zaak gebeld en naar de bedrijfsleider gevraagd. De bedrijfsleider blijkt de betrokken kelner te zijn, deze was niet genegen om met mij en mijn vrouw een gesprek aan te gaan, daar hij vond dat ik hem bij het neerzetten van het nagebrachte nagerecht on heus had bejegend.

Mijn vrouw heeft hem in ons telefoongesprek laten weten dat zijn beleving niet strookt met het voorval en dat haar man pas na zijn opmerking geïrriteerd achter hem aan is gelopen.

De betrokken bedrijfsleider/kelner blijft bij zijn beleving en ziet ons ook niet meer als klant. Wij zullen na onze en zijn beleving de 13 balcken zeker niet meer bezoeken.

6,1
  54. Jos van Wely

Prima locatie, fantastisch eten en geweldige bediening! Top!

55. Doke de Graaf

Afgelopen zondag hebben wij heerlijk gegeten bij Bistro de 13 Balcken. Er is veel zorg besteed aan het bereiden van het eten en dat kun je proeven. Wij vonden het heel gezellig bij de 13 Balcken. De bediening was heel ontspannen, snel en zonder stress, waardoor de sfeer heel erg prettig is. We kregen een goed advies over het menu zodat we een goede keuze konden maken. We komen zeker terug!

56. Wij waren er voor de eerste keer en het is ons prima bevallen. Erg lekker gegeten. Service is prima en een leuke sfeer. Hier komen wij zeker een keer terug.

57. marcelle sitter

Heerlijk gegeten. Uitstekende bediening. We waren hier al eerder. Eindelijk geen onzin liflafjes.

58. Leuke tent, lekker gegeten en een prettige sfeer om een avond lekker te zitten!

59. Super leuk restaurantje. Uitstekende bediening, heerlijk eten. En dat voor een hele scherpe prijs. Top!

60. Afgelopen zaterdag waren wij hier voor het eerst. Er werd keurig rekening gehouden met ons qua tafelkeuze. Het eten was echt overheerlijk! Hiervoor willen we zeker terugkomen!

De bediening was erg slecht, we moesten er wel om lachen. Glazen bij ons en de buren waren al een hele tijd leeg en we moesten zelf vragen om drinken. Bediening was continue in de war, legde verkeerd bestek neer, kwam met eten aan wat voor een andere tafel was, zette na 2x vragen toch nog de borden bij verkeerde persoon. Het viel ons en de koks zelf ook op. De sfeer was prima, gezellig en alles zag er erg verzorgd uit!

61. Heerlijk gegeten afgelopen weekend. Wat een bijzondere combinaties worden hier bereid. Zelf had ik nooit kabeljauw, met spruitenpuree en mosterdsaus kunnen bedenken. Het was erg lekker!

En een vriendelijke bediening, ook heel belangrijk.

Bedankt voor alles. In tijden niet zo genoten.

62. M van Veen

Kom er al ruim 5,5 jaar en heb het bedrijf zien groeien tot wat het nu is. Het is elke keer weer een feest om daar te mogen eten. En het eten is altijd heerlijk en de bediening uitermate vriendelijk!!! Ga zo door!!!

63. Wij hebben met 5 personen van een voortreffelijke, verrassende maaltijd genoten. Het personeel was uiterst vriendelijk en voorkomend. De service prima van begin tot eind en de sfeer was, ondanks het feit dat het niet vol zat, gezellig. Zeer zeker de moeite waard om er vaker terug te komen.

64. Gisteravond hebben wij, voor de tweede keer, weer overheerlijk gegeten met een allervriendelijkste bediening, ook de wijn was voortreffelijk !

65. Wij (ouders met kindje van 9 maanden) kwamen iets na vijven binnen. De medewerkers zaten gezellig aan een tafel maar gingen direct naar hun werkplek toen we binnen kwamen. De kinderstoel was gereserveerd maar we konden hem gebruiken tot die gasten er waren. Het voorgerecht was heerlijk, wildproeverij en uiensoep. De maaltijdsalade van mijn vrouw bestond uit hoofdzakelijk sla, zat naar onze mening te weinig bij in om een maaltijdsalade te mogen heten. Mijn sliptongen smaakte prima. Wij lusten beide nog wel wat dus vroegen om nog wat frietjes en appelcompote. Na afloop kwam onze enige domper, de extra frietjes en compote stonden op de rekening...

Voor de rest heerlijk gegeten met vriendelijke bediening!

66. Heerlijk gegeten! De verschillende gerechten zijn fantastisch van smaak en de goede gastheer adviseert hier mooie wijnen bij. Zeer hoge kwaliteit voor een goede prijs. Wij komen hier zeker terug.

67. A.V. &F.V.

Wij hebben hier zeer goed en gezellig gegeten. Super kwaliteit voor een kleine schappelijke prijs. Gezellig knus restaurant met een zeer vriendelijke gastheer met verstand van zaken. Wij komen hier zeker nog eens terug, een echte aanrader!

68. In een woord super! Heerlijk avondje van ontvangst tot het verlaten van het restaurant, vriendelijk en professioneel personeel. Goede prijs/kwaliteit verhouding met uitstekende service.

69. Maud Berendsen

Redelijk beperkte menukaart maar logisch als je het eten krijgt. Alles zelf gemaakt, het smaakte allemaal heerlijk en de service was perfect! Hier komen we eker nog terug.

70. Heerlijk gegeten!! Smaken erg goed op elkaar afgestemd bediening erg vriendelijk het was wel even wachten op het eten maar dat was het zeker waard! Komen ook echt een keer terug!

71. Wat een gezellige sfeer in dit restaurant! Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening en aardige koks. Had nog niet eerder van dit restaurant gehoord, maar echt een aanrader wat mij betreft!

72. Heerlijk gegeten in sfeervol restaurant met een correcte en toegewijde bediening.

73. All was perfect. The service excellent and the food very good. The zommer trio as well as the hummus ballentjes were really a good surprise.
    Thanks a lot

74. Heerlijk gegeten bij De 13 Balcken! Bediening was prima, eten heerlijk! Een aanrader.

75. Goed eten, aardige voorkomende bediening.
    Maar waarom zo moeilijk doen als je een karaf water vraagt, zelfs als je dat betalen wil.

76. S.H. van der Goot

Lekker buiten in het zonnetje gegeten aan de zijkant van het restaurant. Mijn vrouw had de vis van de dag en ik de lamsschouder. Beiden zeer tevreden. Ik had zelf de wijntip gebruikt: ook echt top! De bediening door de twee jongemannen was heel goed. Goede sfeer.

77. M. Nauta

Heerlijk vegetarisch gegeten. Leuk om een gerecht te vinden wat afwijkt van de vegetarische gerechten die in de meeste restaurants op de kaart staan. De gerechten zien er mooi uit. De sfeer was prettig en de service uitstekend. De prijs is prima in verhouding. Het restaurant ziet er mooi en sfeervol uit en is qua locatie goed.

78. Rik en Ilse

Eten was redelijk maar inderdaad goed aan de prijs. Borden niet voorverwarmd, geen verse groentes geserveerd, bijbetalen voor een paar frietjes, en dure wijn. Te kleine tafeltjes en met grote boxen in de zaak geen muziek. Niet echt om nog een terug te gaan. Kortom, stevig betalen voor matig eten en veel makke schapen in een klein hok. Geen aanrader.

79. Lekker gegeten maar naar mijn idee toch voor enigszins forse prijs. Ambiance, aankleding erg sfeervol. Bediening erg correct. Mag van mij iets minder stijf maar dat kan voor een ieder anders zijn.
    Varkenshaas lekker mals, zelfgemaakte satesaus vrij algemeen. Maïskip lekker mals, valt van het bot. Al met al geen tegenvaller.

80. Paters 19 punten

Bij binnenkomst hebben wij ons gelijk welkom gevoeld. Een super avond gehad met als toppunt tekst en uitleg over wijn en spijs. We hebben mogen genieten van hele mooie wijnen en super lekker eten.

Als wij toekomstige gasten iets mogen aanraden vanuit het Limburgse die richting Alkmaar gaan zal het zeker de 13 Balcken zijn.

Super om te ervaren dat iemand zo gepassioneerd en correct met zijn vak omgaat.

81. We hebben een heerlijke avond gehad, vis van het dagmenu was super. Lekker wijntje erbij. Het nagerecht was ook heel lekker van smaak, koffie toe, het was top.

82. D. de Kruyff

Samen met mijn vrouw heerlijk gegeten in dit leuke restaurant. Zeer smaakvolle gerechten met verrassende elementen en heerlijke wijnen. Wat ons vooral op viel was dat we ons echt als gast en zeer welkom behandeld voelden, dat zie je niet veel meer. De prijs/kwaliteit verhouding is super! Wat ons betreft echt een aanrader!

83. F. Groustra

Een restaurant met internationale allure; fantastisch eten, mooie porties, lekkere wijn, prettig vriendelijke bediening en een leuke sfeer, je kunt een gesprek voeren zonder boven lawaai uit te moeten roepen - kortom - een heerlijke avond!

84. Of het kwam dat we zo vroeg waren of dat het altijd zo gaat in dit restaurant, we hebben van elke minuut genoten. Het eten is echt met zorg bereid en heeft in elke gang wel aantal smaakjes die je niet meteen verwacht maar bij elkaar ervoor zorgen dat er een kundig aandacht voor detail is. De bediening is plezierig en kundig, van een uitleg over de amuse tot het attent bijschenken van water en wijn, met een juiste balans tussen aandacht en afstand. We hadden als hoofdgerecht de doradefilet (vis van de dag) en sliptongetjes en als wijn de Cape Ridge (huiswijn). Ambiance, aandacht en kwaliteit van het eten tot en met de koffie: zeer van harte aanbevolen.

85. Meta de jonge

Het was top, lekkere wijn, lekker eten en een mooi sfeervol restaurant.

86. Simon & Angelique

Willekeurig een restaurant gezocht in Alkmaar en deze gekozen. Achteraf gezien een prima keuze. Keurige bediening met veel persoonlijke aandacht, leuk oud pand maar zeker ook niet onbelangrijk heerlijk eten. Carpaccio, zalm en dessert... Alles was goed op smaak en we hebben dus heerlijk gegeten. Aanrader !

87. Loes Schipper

Gezellige bistro waar je lekker kan eten met aangegeven wijntips! Leuke sfeer!

88. Gisteravond heerlijk gegeten. De prijs/kwaliteit verhouding is perfect. Je gaat met een voldaan gevoel naar huis! De wijnen ook zeer passend bij het eten. Wij komen zeker nog eens terug!

89. Echt ontzettend lekker gegeten, ik heb zelfs om het recept van de carpaccio gevraagd (per ongeluk het briefje laten liggen, maar ik heb het onthouden). Zo lekker heb ik die nog nooit gehad!

Service was top en de wijn was ook heerlijk.

Absoluut een aanrader!

90. Geweldig gegeten in dit kleine sfeervolle restaurant. Leuke bediening en een overheerlijke wijn gekregen. En als toetje nog een port waarvan ik nog aan het nagenieten ben.

91. Lekker ontspannen gegeten, goede service. Leuk een hapje vooraf van de zaak, en chocola bij de koffie. Echt de kers op de taart. De prijs is echt goed voor zoveel service, is echt voor herhaling vatbaar.

92. Jeroen verkerk

Zaterdagavond hebben wij een overheerlijke avond gehad in Restaurant de dertien balcken.
    De sfeer was heerlijk rustig en gemoedelijk
    De kwaliteit en de zorg van de bereide maaltijden waren top!
    Alsmede de bediening, zeer correct.
    De amuse was een verrassing en zeer smaakvol,eveneens de huiswijn(zuid Afrikaans)
    Als voorgerecht :gegrilde tomatensoep/carpaccio .
    Als hoofd gerecht :vis v/d markt(zalm) / entrecote
    Als dessert huisgemaakte :vanille ijs / pannacota van witte chocolade met bosvruchten mousse!

Ons zien ze zeker nog een keer terug!

93. Wijngaarden

We hebben genoten van een smaakvol voorgerecht en een lekker hoofdgerecht.
    Jammer genoeg overheerste de fritelucht in het restaurant wat de smaak en onze kleding niet ten goede kwam.
    We hebben de eigenaar hierop geattandeerd maar dat schoot hem in het verkeerde keelgat. Wij zullen hier niet meer terugkomen en dez negatieve ervaring aan onze vrienden en kennissen kenbaar maken.
    Jammer de avond had veel plezieriger kunnen eindigen.
    6 oktober 2012

94. Goed gegeten bij de 13 Balcken in Alkmaar. Prijs -kwaliteit is goed en de producten zijn vers!
    Correct en behulpzaam personeel, een aanrader dus!
    Wat ik jammer vond is dat de wijnkaart erg summier is en dat er gekozen is voor Zuid-Afrikaanse wijnen, die trouwens wel erg goed zijn! Misschien een tip om er wat "wijnlanden" erbij te nemen!

95. Vanavond hier gegeten met mijn vriendin. Het eten was uitstekend, zeer vriendelijk personeel. De service was prima.

Zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar. Helaas wat ver uit de buurt voor ons, anders waren we hier zeker vaker naartoe gegaan.

96. Rob en Trudy van den Kamer, Amersfoort

Weleens gekeken naar het programma "herrie in de keuken" van top-kok Herman den Blijker?

Die hoeft in de 13 balcken niet langs te komen. De kaart is klein maar evenwichtig; de maaltijden zijn met zorg bereid en van kwaliteit. Smakenpallet is uitstekend en het is geen "circus" op je bord. Drankenkaart is uitstekend.
    Nu denk je dat dit een duur en chique gebeuren is?
    Nee, het is leuk en ongedwongen en zeker niet te duur.

Kortom: een absolute aanrader!!!

97. mirjam engelen

Was heerlijk eten, bediening prettig en gezellig. Sfeer heerlijk rustig.

98. Verfijnde smaken. Goede sfeer en vriendelijke ober. Een aanrader!

99. Heb er altijd een beetje twijfels over de recensies die mensen geven over een restaurant omdat je nooit weet wie ze schrijven. Maar bij dit restaurant geloof ik alle positieve recensies want wat hebben wij lekker gegeten. Heerlijke gerechten die er ook nog is prachtig uitzagen. En ook niet onbelangrijk een erg vriendelijke bediening.

100. Heerlijk gegeten echt gesmuld, zeer gezellige sfeer en vriendelijke gastheer.
    En niet onbelangrijk lekkere biertjes van de tap .
    Hier komen we zeker terug !

Volgende pagina